Afrika kedvence avagy a világ legjobb kisteherautója
Szöveges ítélet
Mindig is ilyenre vágytam pedig nincs szükségem teherautóra és kisbuszra sem. Ez egy örök szerelem.
Alapvetően egy 36éves technikáról van szó mivel 1977től kezdték gyártani és 1995ben gördült le a szalagról az utolsó darab.1989-ben jött egy kis frissítés de ez főként 2 új motort jelentett. 970.000db-ot gyártottak a típusból. Ahogy többen írták előttem ,ezeket tényleg az örökkévalóságnak tervezték, az idők során bizonyította a technika, normális karbantartás mellett 1millió kilométert nagyobb meghibásodás nélkül elmegy, sokszor még jóval többet is.
És akkor a mai helyzetről:
Itthon nagyon nehéz jót találni, az igénytelenségét nagyon sokan kihasználják, ezért is a hazai állomány 60%a lepusztult tákolmányokból áll. Egy példa: Ha(!!) egyáltalán cserélnek difi olajat akkor hányan fordítanak gondot arra hogy a gyári előírásnak megfelelő hipoid olaj kerüljön bele? Nem sokan.
Jót találni még sok pénzért is nagyon nehéz, karosszéria terén a legrosszabb a helyzet mert nagyon szeretnek rohadni, dobozosnál a doblemez teteje, szintén a doblemeznél a nyúlvány és padlólemez közt elég szépen rohadnak mivel a nyúlvány a padlólemez közé bemegy a sár. Elől pedig a taposók rohadnak. Természetesen ezek munkás autók nem pedig hobbi autók ezért ami ki is van lakatolva az általában hogy még a következő műszaki vizsgáig kihúzza valahogy aztán majd lesz valami.
Tisztelet a kivételnek mert szerencsére vannak.
A kinti helyzet:
Afrika imádja ezt a típust az egyedülálló megbízhatósága miatt ezért nagyon szép számban viszik ki őket, a németek felismerték hogy nagy a kereslet és azt is ha így viszik ki akkor lassan nem marad nekik egy sem, ennek eredménye: az árak az egekben. Most már lengyelektől hozzák vissza a T1-eseket persze elsősorban export célra, de a mobile.de-n már sok lengyel rendszámú T1-es német kereskedőktől. Amik igazán jók, (mert kint nem kevés ilyen van), azok 3000eurótól indulnak akár 10000euróig.
A 4x4-es verziók a ritkaságuk miatt van hogy 3x,4x annyiba kerülnek mint ha sima hátsókerekes verziók lennének. Tehát a kinti behozatal sem igazán alternatíva mert 1,2- 1,5millió alatt nem nagyon áll meg egy jó T1-es magyar rendszámmal persze akadnak ritkán nagyon jók megfizethető áron de azok néhány óránál többet nem töltenek el a hirdetési oldalakon. Ráadásul most már lakóautónak is nagyon kedveltek lettek, úgy hogy tényleg minden összejátszott az értékük növekedéséhez.
Azoknak ajánlom a típust akik szeretik a régi elpusztíthatatlan technikát, de tudomásul veszik hogy már a legfiatalabb is 18éves ezért a rendszeres karbantartás elengedhetetlen. Vásárlásnál nagyon kell figyelni a karosszéria állapotára mert annak a javítása a legdrágább. Típushiba nem nagyon van inkább csak kopóalkatrészek (Függőcsapszeg,kardánkeresztek).
És végül az autóról:
92-es gyári 9személyes 208D, 290000km-el ami valószínűleg igaz is, -10be 2hét állás után is pöcre indul. Eleve teljes felújításban gondolkoztam és csak a legkisebb kasztnis érdekelt. Jelenleg is tart a felújítása.
A Mercedes-Benz T1 index fórumra várok minden T1 kedvelőt és tulajt.
Hibalista
- Önindító
Ide hordtam szervizbe
Saját magam
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 290000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Nem adom el |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.8/10) |
