Eddig 5*-os az 513-as csillagos munkatárs
Szöveges ítélet
A "Harcost" testvérem vásárolta "zsírújan" egy Németországi képviseletben azzal a célból, hogy Erdélyben a családi vállalkozásban fűrészárut fog szállítani. Ám időközben elkeztünk autokat importálni nyugatról, így hamar kapott egy 2,7t-ás Eduard utánfutót hű társként és hosszú távokra keztük el használni.
Mivel román belfőldre vásároltuk (:P), ezért 5 tonnás létére 3,5-ös papírokkal rendelkezik (B-kat. jogsi + nem kell tachozni) és egy kicsinek számító 130Le-s motorral. Ez mint kiderült nem a legjobb kombináció viszont nem rossz kompromisszum hosszú autópályázásra sem (Osztrák mérlegek illetve hosszas emelkedők). A legnagyszerűbb, hogy 130-as konstans tempoval utánfutóval megrakva is tudja a 10-10.5l-es átlagfogyasztást, meg ahogy hallottam ez a legstrapabirobb 2,2-es Sprinter motor.A rekord üresen 100-as tempoval autopályán a szinte 9-es fogyasztás volt, de tud 15l-eset is 130 felett, ha az ember picit siet (:D)
Az utólag beszerelt gyári tempomat nagyon hasznos a fogyasztásra illetve kényelmes a soffőrre nézve (csak ajánlani tudom). Furgonhoz képest egész kényelmes, viszont a dupla ülés lehetne kényelmesebb és a sofőr ülés is (hamarosan lecseréljük hidraulikusra). Tárolórekesz van bőven, 4 napon keresztül 3 személy nem mondom, hogy kényelmesen, de tud élni benne.
A rövid sebességek miatt nagyon sokat kell válltani, ez az Erdélyi szerpentineken egész jó karedzést nyújt (:P). Vezetni nem nagy kihívás, nagyon könnyen kezelhető rajta minden. A tükrök a karosszériához képest eléggé túlnyulnak, ezért kaptak is egy-két pofont az élettől, viszont egész könnyedén lehet segítségükkel tolatni. A hátsó lámpák elhelyezése nem túl optimális, könnyen betöri az utánfutó vontató rudja (utángyártott bura 20euro, már cseréltünk 4-szer :))) ).
Nagyon változó terepvisszonyok mellett használjuk, de eddig jól bírja a strapát, megvagyunk elégedve vele. Az autó illetve alkatrészek nem voltak olcsók, viszont tartanak. A rozsdásodás még nem probléma mint típustársainál, de ez 2 éves létére több mint felháborító is lenne.
Toljuk a csillagot!!!
Hibalista
- Lekopogom! Eddig még nem robbantunk le vele (legfőképp a megbízhatóságot várjuk el tőlle), viszont, egyszer beragadt a kézifék, amit természetesen nem jelzett ki és mi sem vettünk észre (rossz út, rakomány, 70-80-as tempó).Ezért a kézifék fékpofáit cserélni kellet (200euro). Egyszer visszahívta a gyártó, annyit közöltek velünk, hogy egy spanoló alátétét cserélték, természetesen ingyenesen. Egy időben meg a kormány forgot "darabosan", mint kiderült a gond a szervó olaj nem mekfelelő mennyisége volt. Eltűnt valamerre?! Olaj és szűrök cseréje kb. 350euro
Ide hordtam szervizbe
Tiriac auto (mercedes képviselet Romániában)Amikor a gyártó hívta vissza az autót nagyon kedvesek és gyorsak voltak, felajánlottak csere autót is. Ám megesett, hogy olajcserére vagy a kézifékprobbléma miatt vittük, programáltatás ellenére alkatrész illetve célszerzám hiányra hivatkozva új időpontot adtak meg vagy akár egy napig váradtak minket az amúgy jól felszerelt várótermükben. A tempomat beszerelésnél, meg éreszhető volt a tapasztalatlanság.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
'Karcsikáéknál'-mindent is megszerelünk típusú műhelyFékpofa csere. Nem volt gond.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 160000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Transit | Következő autója? | Sprinter |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
