Terepjárónak látszó tárgy
Szöveges ítélet
Amikor meghozták és megláttuk, nagyon tetszett. Magasított, hosszított, 9 személyes, hatalmas beltérrel és hát Mercedes. A cégnél ilyen típusú járgányunk még nem volt és mivel a műszak Mitsu L 300 -as terepjárója felmondta a munkaviszonyát, jól jött az új gép. Gondoltuk ekkor mi. Aztán a parkolóban az egyik srác nekidőlt az oldalának és a gép már ettől billegni kezdett. Ajaj. Természtesen jött a meló és vele a próbaút az új géppel. Mivel a 9 fős járgány kell a műszak létszáma miatt, terepen pedig sokat járunk, ezért kell a terepjáró, így nagy reményekkel vágtunk neki a próbaútnak. Reményeink porba hulltak. Motorikusan jó a gép, elég jól szalad, de az 1-2-es fokozat igen rövid (terepen igaz ez előny), hamar leszabályoz. Menetközben jobbról-balra billeg az úthibák és a széljárás függvényében, még alacsony sebességnél is. Viszont az utastérben kényelmesen el lehet férni és a felszerelésnek is van elég hely. Tereptulajdonságai nem mutatnak nagy erényt. Hasmagassága jónak tűnik, hátul a köd és a tolatólámpa elég buta helyen van (kiáll a lökhárítóból), gyárilag tehetnének rá nagyobb kerekeket is (így arányaiban olyan mint egy Kalos 13-as gyári kerékkel). Jól hangzik az elektronikusan kapcsolható összkerék, difizár és felező, de idegesítő, hogy ha nagy sárban megállok, leállítom a motort, majd újabb indítás után mennék tovább, csak áll a gép és küzd a hátulja, mivel indítás után újra be kell kapcsolni a kapcsolókat. Ja, nagy sár : milyen terepjáró az, amiből kiszáll a szállított 6-7 fő és a sofőr nem tud a sík, helyenként füves, enyhén vizes földúton minden segítséget bekapcsolva elindulni??? (nem a sofőr volt béna)
Szóval szerintem öszességében nem rossz autó, bár kicsit sokat fogyaszt (12-14 liter), de megvannak a maga szűk kis korlátai, adott célra specifikusabban lenne jobb válsztás is. Látszik valaminek, de ha megveszed, lehet, hogy rájössz, te nem ilyen lovat akartál.
Hibalista
- 1800 km volt kb benne, amikor az oldalsó tolóajtó kinyitásakor az ráesett a kollégámra (gyárilag hiányzott belőle egy-két tartócsavar), futómű szilentek, állógömbök-összekötők, generátor feladta a harcot 42000 km-nél, jelenleg a hátsó difinek van egyre iszonyatosabb hangja.
Ide hordtam szervizbe
Mercedes márkaszervíz, Sopron
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Más szerelő még nem javította (elvileg), de a cég műhelye lesz a következő (tippem szerint)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 67800 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | L 300 4x4 Long | Következő autója? | amit adnak |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.7/10) |
