Szopóroller után Sprinter
Szöveges ítélet
Azzal kezdeném hogy már a megvétele előtt állást foglaltam a mercedes név mellett.Egy már van:E200.(1996) Persze ez nem azt jelenti hogy nem szívhatom meg vele,de az ezelőtti kisteherrel(Kia ganédomb) épp elég bajom volt,úgyhogy remélem talán másodszorra kevésbé nyúltam mellé,meg hát azért egy viszonylag megkíméltet,minimális rozsdával,abból is az állítólag elnyűhetetlennek nevezett,öthengeres,turbós sprintert vettem,valószínű hogy tényleges 250000 kilométerrel mert a belseje viszonylag megkímélt és kendácsolásmentes!(Na jó azért nincsenek illúzióim,a földön járok,és a kereskedők lenyűgöző mágiájával is tisztában vagyok.) Reggeli nagyobb hidegben is minden gond nélkül pöcc-röff indul,szóval azzal nincs gondom,csak a vezérműlánc feszítője zörög kissé reggelente míg be nem melegszik.Persze ez nem sokára orvosolva lesz. A teljesítménye az lenyűgöz. jó nyomatékos,és úgy húz mint egy gőzmozdony,viszont meg is kéri gázolajban az árát.Azt olvastam több helyen is róla hogy akár 8.5 - 9 lityivel is beéri...biztos ez csak nagyon hosszú távra vonatkozik,mert nekem 12alatt nem kajál az tuti.Persze sosem volt kisfogyasztású kocsim,meg aztán "aptya-fia - hadd egyen! " Még a Zsigulijaim sem kajáltak kevesebbet,igaz azoknak a lelkét s kitiportam,aztán még így sem mentek úgy sem mint ez a nagy böhöm félgázon. Mondjuk az igazsághoz tartozik az is hogy Nekem 100 kilométerből pont 50 városban zajlik,szóval biztos megy még lejjebb is,de ha nem,hát azt is leszarom.Mindenki arra villant hogy az Ő csillivilli új kocsija éppen csak csipeget...na és? Az enyém meg se nem új,se nem kicsi,ráadásul egy teherautóról beszélünk,szóval ha elindítom akkor pénzt keres! Úgy hogy nem sajnálom tőle,ráadásul ha idegesítem magam a fogyasztás miatt attól még nem lesz kevesebb. Ami a kocsi hátránya még hogy a kipörgésgátló üresen télen szart se ér,rakottan meg nem csúszik meg.Ebbe is télire cementeszsákot kell tenni,csak nem kettőt,hanem min. nyolcat! Mióta megvan még csak 6ooo et mentem vele,úgyhogy sok tapasztalatom még nincs,de ha az ember nem egy agyoncsapott belétvonszoló darabot fog ki és netán maga is odafigyel egy cseppnyit az autóra akkor talán nem lehet gond mivel a Mercedes eleve egy komoly márkanév a kocsik közt,bár más autómárkákat is megtanultam tiszteletben tartani, annak ellenére hogy egyikkel-másikkal már megettem a sz@rt. Belül minden kézre áll,és nagyon kényelmes a légrugós sofőr ülés,bár én ha lehetne hátrébb tolnám(195 magas vagyok),de az elválasztófal miatt nem lehet!Fűtése nagyon penge,a legnagyobb hidegben is 3 perc alatt meleg van. Imádom az öthengeres hangját,néha elgondolkodtat egy sortdob a végére! a motorja tiszta, olajfojás mentes. a raktere is rendben van,nincs lelakva.Összességében sok zárt sprinyót láttam már,és tudom hogy egy a kortársainál sokkal jobb állapotút sikerült kifognom!(És remélem így is marad) CDI motoros szóba sem jöhetett,arról nagyon sok rosszat hallottam,meg állítólag a 2000utániak nagyon szépek,a2000 előttiek meg nagyon megbízhatóak. . . . hát úgy legyen!!!
Hibalista
- Tipikus sprinter hibák:Ajtók alján és küszöbön kevés rozsdásodás,
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 250000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | pregio Foshalom - edition | Következő autója? | Csak is Merci |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
