A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » Sprinter (1995-2007)

Sprinter 212 D 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Szerintem Sprinter

Szöveges ítélet

Minden alkalommal, amikor felküzdöm magam a nyeregbe, elégedetten nyugtázom, hogy ettől kisebb autót nemigen szeretnék. Nemrég kisebb sokk ért midőn a Mi Autónk kormánya mögül hátrafordultam, ekkor őszintén így sóhajtottam fel: Atyavilág, hol van az autó többi része? Azzal azért egyébként tisztában vagyok, hogy a földön az enyémnél kisebb autók is léteznek, sőt nekem ezel?tt (azelőtt) csak ilyenek (olyanok) voltak.

Jelenleg egy középhosszú (kb. 580 cm hosszú), alacsonyabb (kb. 240 cm magas) kivitel? Sprinterem van, amit (9,1 m3 raktér) majd egyszer kinövök, és akkor jöhet a magasított (kb. 260 cm magas) középhosszú (10,4 m3), majd a maxi (kb. 650 cm hosszú) változat (13,4 m3). A röhej, hogy a maxi létezik 3,5 tonnás személyautóban is. Amiben 180 centis magassággal vidáman lehet sétálni, meg focizni, de azt kihangsúlyoznám, hogy csakis a járm? álló helyzetében. Nálam csak a 160 centi alattiak tudnak futkározni. ( Az biztos, hogy hozzám hátra beférne egy Cinquecento, vagy egy Mini. Vagy összesen 16 db ülés beszerelve – mint autóbusz. A maxiban elfér 19 db ülés, de ha átalakítják még hosszabbra, akkor 22 fő is befér.
Sőt. Egyszer megelőztem itthon egy extra hosszút, és közben számoltam a benne lévő üléseket. Úgy 26-nál feladtam. Azt biztos, hogy 2-3 Sprinterből „ragasztották” össze.)

Nemrég megállítottak a rendőrök, és nálam akkor ketten nem voltak biztonsági övvel bekötve. Fejenként 10 ezer volt a bírság, de még jó hogy ültek, és nem álltak, mert akkor biztosan le lettek volna ültetve.
És hogy milyen maga a szerkezet?
Valahol átmenet a Mercedes, a mikrobusz és a kisteherautó, között.
A márkája vitathatatlanul Mercedes. Úgymint márka, és minőség.
Előtte Vw T4 mikrobuszon szocializálódtam. Akkor az volt a batár. Most már kisbatár. Az még befért az ESSO gépimosóba. Ez már nem.
A paraméterek alapján még a rövid tengelytávú alacsony Sprinter is nagyobb a T4-nél. De még a T4 Long-nál is.
Ha kívülről szemléljük, akkor Kareem Abdul-Jabbar, és „kistársai” kivételével mindenki felnéz rá. Én is. Na ezzel el is árultam magamról valamit…
De továbbra is őszinte leszek.
Nekem még a régi fajta (10 éve gyártják a Sprintert) van.
2000. évig háromféle diesel (80, 100, és 120 lóerős), és egyféle benzines (140 le) motorral gyártották. 2000-től négyféle CDI diesel (80, 110, 130, 160), és ugyanaz a benzines. Ezek kerekített adatok, ha valaki kíváncsi rá, nézzen szét valamelyik katalógusban, prospektusban.
Arra magamtól jöttem rá, hogy a Mercedes teherautóinál a pl.: 208, 308, 408; 210, 310, 410; 212, 312, 412 típusjelzést kétfelé kell bontani. Az első szám a teherbírás súlyát jelzi tonnában, ámde szintén kerekítve: a kettessel kezdődőknél 2,8; hármassal 3,5; a négyessel pedig 4,6 tonna megengedett össztömegre kell gondolni a 2, 3 ,4 számok esetében.
A második, és harmadik szám pedig a teljesítményt jelzi lóerőben. CDI motoroknál úgyszintén. A 316-os Sprinter ezek szerint 3,5 tonnás, és kb. 160 lóerős.
De ha valaki régebbi Mercedes tgk-val áll szemben, és nem tudja, hogy a 207, v. 307 mit jelent, hát szerintem ugyanazt. A Vario-nál is ez lehet a helyzet, és az összes többi nagyobb MB tgk-n, és kamionon. A Mercedes 2222 ezek szerint 22 tonnás, és 220 lóerős lehet, ha van ilyen egyáltalán… Talán még a Vito is így járt (bár akkor a V 230 a kakukktojás).
Megjegyzem, remélem a Merci is így gondolja a fent leírtakat.

Egyébként a 120 lóerős „régi” gépek igen jól húznak, de a 216, 316-os CDI Sprinterek 160 km/h sebességnél is utolérik (Németországban). Sőt...
160 km/h. Ennyit tényleg megy, de nagyon ritkán kell ennyire sietni.
A fogyasztása ilyenkor kb. 16 liter gázolaj.
Beéri 8-9 literrel is, ha 100-110 körül járok vele.
Egy Mercedeseket bontó cégtől tudom, hogy a legtöbb Sprinter oldalára borulva búcsúzik el a közutaktól. Ez simán adódhat a sebességtúllépés, és a hirtelen irányváltás ötvözetéből, de olykor az utóbbi is megteszi.
Egy Sprinteres ismerősöm szerint a CDI motorok később melegszenek be mint az elődeik.
Egy másik legenda szerint a CDI-k előbb mennek tönkre mint elődeik, de ez is volt a kitűzött cél.
Haladóknak írom, hogy a 211 CDI kevésbé képes kettes fokozatból elindulni, mint a 212 D.
A CDI-nél nemcsak a motort változtatták meg, hanem a lámpákat, a hátsó ajtón lévő Mercedes Sprinter feliratot, a műszerfalat, és többek között mikrobuszoknál az üléseket is átszabták, vagyis csak 2000-től hárompontos az összes biztonsági öv, de már nem is kell a kocsi oldalába bekampózni az üléssorokat, mert meghosszabbították az üléseket tartó „papucsokat” .

A hátsókerékhajtás nem éppen a kedvencem, ámde némileg megnyugtat, hogy ezen gombnyomásra bekapcsolható a differenciálzár.



Persze szervizelni ezt is kell, meg rákölteni, de megéri a pénzét.

Az ülések viszonylag kemények, de nem kényelmetlenek.
Na jó, bevallom, hogy pl. az S 40-es Volvo ülése kényelmesebb.
Ezért is örülnék egy Merci – Volvo fúziónak…

Egyébként szinte kizárólag csak örömöm van benne.
No meg rengeteg hely...
A parkolás nem gond, bár általában ritkán találok ekkora parkolóhelyet, ez még nem fogja kedvemet szegni.
Ez a kocsi úgyse arról szól hogy egy helyben álljon.
Nem Transporter, viszont transzporter. Ez az erőssége.

Azt gondolom, hogy legközelebb is Sprinterrel verjen a sors.

Hibalista

- -lengéscsillapító szilentek (1000 HUF)
- -ötödikben valami búg (ismerősé)
- -nálam a bal első ajtó kinyílt menet közben, kanyarban, bukkanóban, elinduláskor, megálláskor, FÉKEZÉSKOR, a megoldás az, hogy mindig be kellett kapcsolni az övet, amit a célravezető zárcsere után is használtam...

Ide hordtam szervizbe

Autonet

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1995
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 140000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? T4 Következő autója? Sprinter 312
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz Sprinter 1995

További ítéletek (38 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)