Minőségi teherautó
Szöveges ítélet
Nem kevés utánajárás előzte meg már a típusválasztást is, szerintem autót csak így vegyen az ember. Minden megkérdezett szakember és tulajdonos, illetve a fórumok böngészése után a lehetséges típusok listájának első 3 helyén a Sprinter állt.. Ezután már csak a konkrét autót kellett megtalálni, de hála Istennek ez is sikerült rövid idő alatt. Egy éve hajtom a vasat és pontosan azóta vagyok Mercedes párti. Ezen az autón érződik, hogy először megtervezték majd össze is rakták rendesen, annak ellenére, hogy tipikus teherautó. Az enyém egy gyári 9 személyes, rövid-alacsony példány. Hosszú tengelytávút szerettem volna, de ennek az állapota meggyőzött arról, hogy ne keressek tovább. Sőt előnyére válik a kezelhetősége, olyan helyekre beállok vele, hogy néha magam is meglepődök rajta. A helykínálata mindent felülmúl, aminek utasaim örülnek legjobban. 8 ember meg a hozzájuk tartozó csomag egy 2 hetes nyaralásra lazán belefér, és ha még egy futót is utánakötök, egy kisebb falut elviszek vele. A teljesítménye a folytott 2.9es 100 lova ellenére nem rossz, de megpakolva meg kell már gondolni minden előzést. Viszont érzi benne az ember, hogy olyan, mint egy mozdony, csak gázolaj kell bele és megy. A rendfenntartó szervek legújabb "zéró tolerancia" elvének amúgy kedvez az autó, 130 fölött 12liter a fogyasztás meg nem is jó érzés 60al kanyarodni vele városban, szóval könnyebb vele betartani a szabályokat, mint pl.a Sprinter mellé megvásárolandó régi C osztályos Mercimmel lesz.. Amúgy a fogyasztása 8-9 liter körül van(télen is!), és nekem a hóban való közlekedés sem okozott gondot, igaz akkor oda kell figyelni kicsit jobban. Olajat, vizet nem eszi, csak az olajcserénél van nyitva az olajsapka. A szélre a dobozkaszni miatt igen érzékeny, de az is csak vezetéstechnikai kérdés, hogy ezt az utasok is érzik-e. Amit nehezen szokik meg benne az ember, hogy üresen a laprugók miatt(hiszen ezek súlyra vannak tervezve) eléggé tud rázni, de közel sem annyira, mint néhány pályatársa teszi azt. De az is biztos, hogy megyek vele 1.000km-t mondjuk 2 rövid megállóval és úgy szállok ki belőle, mintha mise történt volna(tudjátok, a pap is így jön ki a templomból :) -bocs).
Szóval összességében én nagyon szeretem az autóm, és amíg a személyszállító szakmában leszek, addig nekem ez a típus marad. Még nagycsaládos embernek is merném ajánlani, ezzel tényleg semmi nem kell otthon hagyni.
Köszönöm a figyelmet!
Hibalista
- Mennyiségállítómű-75.000
- Teleszkópok(4db minőségi)-70.000
- Talpasok-5.000.-
Ide hordtam szervizbe
Endre, igazi lelkiismeretes szakember
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
ebesi szervíz-nem szakszervíz, de mindent megoldanak
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 211000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 0 l |
Előző autója? | Vectra 2.0(ez sem rossz:) | Következő autója? | Mercedes, de csak olyan, amit még annak is szántak |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
