Többet ad, mint gondolnád!
Szöveges ítélet
Nos, én nem egy kifejezett autóról írnék, mivel egyszerre több ilyen autóm is van és mindegyikről külön regényt írhatnék. De most inkább egy kicsit általánosságban mondom el a véleményem.
Valamiért fétisem lett az R170-es SLK-k gyűjtése. Volt már fekete, piros, ezüst színű. Volt bézs, antracit és piros belsős. Motorikusan pedig 200-as, 230-as. Mind a 2000 utáni faceliftes változat, mivel az sokkal jobb, mint a 2000 előtti változatok. Messziről hasonlítanak ugyan, de többszáz ponton javítottak az autón, így ha valaki vásárolna, szerintem ragaszkodjon a 2000 utáni, faceliftes változathoz (a tükörbe épített indexből azonnal tudhatjuk, hogy ráncfelvarrott változattal állunk szemben).
Ami miatt nagyon megszerettem ezeket az autókat, hogy amellett, hogy tökéletes roadster élményt adnak a klasszikus, "hosszú motorház, rövid csomagtér, középen lévő vezetőfülke" felépítés miatt, rendkívül okosan felépített autók. Elsősorban a motorok tökéletesek, mivel mind a 200-as, mind a 230-as az M111-es motorcsaládba tartozik, ami a Mercedes legendásan megbízható motorja. Egyszerűen elpusztíthatatlan. Mivel tömegével gyártották (hiszen került C és E osztályba is), így minden alkatrész olcsón van hozzá és még bontóban is bőven akadnak. A motoron kívül minden alkatrész olcsó, mivel nincs semmi speciális dolog a motortérben.
Az autó futóműve leginkább a W202-es C, illetve a W124 osztályból származik, így abban is filléres tétel minden alkatrész!
Egyedül, ami sokba kerül, ha koccanunk és mondjuk törik az első lökhárító-sárvédő- motorháztető szentháromságból valami. Ezek amellett, hogy szinte beszerezhetetlenek, aranyáron kaphatók. Pl. Első lökhárítót lehetetlen itthon kapni. Külföldön kb. 150e Ft egy bontott. Sárvédőből nincs jó állapotú bontott. Vagy sérült vagy el van rohadva. Ha talál az ember, akkor 40-60e Ft között kell fizetnie érte. Egy 17-19 éves sárvédőért!!! Szóval csak óvatosan. Inkább tolatva karambolozzunk. A hátuljához minden van! :)
Sajnos ezek az autók hajlamosak rozsdásodni. A sárvédő íveken, a motorháztetőnél, a csomagtartón, stb. Ha a sárvédő elején, a lámpa alatt felszíni rozsda jelenik meg, akkor tudhatjuk, hogy a sárvédő rögzítési pontjai már szét vannak rohadva. Csak, hogy ne érjen meglepetés...
De ha igazán jó példányt fogunk ki, akkor nem csalódunk. Ennyi pénzért (kb. 1,5-1,8 millió) remek vétel. Nem nagyon hiszem, hogy van másik, ilyen ár/teljesítményű arányú és minőségű roadster. A legjobb, hogy az R170-esből elég kevés van az utakon, így kis eséllyel jön szembe másik. A korát és az árát senki nem tudja kitalálni, ha szép állapotban van. Bárhol meg lehet vele jelenni.
Hibalista
- A hátsó bölcső szilentek és az első trapéz szilentek szinte mindig elfáradnak. A motorban az "okoskerék"-nek lesz hangja a legprecízebb karbantartás mellett is. A beltér festése elkezd "lehámlani". Rendbe tenni nem kis meló.
Ide hordtam szervizbe
Motornak nem volt baja. A többit magam oldottam meg.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 191000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | A6 4F | Következő autója? | ugyanez |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
