Tegyel GPL-t varosba! Egyebkent ez kene legyen a standard.
Szöveges ítélet
Vegre egy auto, ami megy!
1996 ban kaptam a hajtasimat 18 evesen, kb akkor azt mondtam h SLK-t fogok venni, kabriot, pirosat, ami most 50.000-70.000 euro.
Amikor megvettem, azert megneztem, hogy kompesszoros es 230 as legyen, nehogy 200 as es kompreszor nelkuli! 197 vs 167 vs 136 LE,
En azert veszek autok, ha egyszer nyomom a gazpedalt, akkor az menjen is, ne csak zugjon! Nem erdekel, hogy 8 % vagy 12% os az emelkedo, ha gazt kapsz, akkor huzzad. Na ez egy ilyen auto! 197 LE viszi az 1350kg vasat + 50kg benzin +170kg ( 2 ember). Mara mar lement az ara es meg en is megengedhetem a vasarlasat.
6 sebesseges, valahol 1500 as fordulatnal fogyasztana a legkevesebbet. 6 ik sebesegben 1500-2000 es fordulattal kb 70-90km/h val halad. Gondolom h csak 7 et fogyasztana, akkor. Ezt a 6 sebesseget egyaltalan nem jol osztottak el a tervezok:
- 1. kene az indulasnal, az 1 es most tul rovid, padlogazzal porgetek. A 2 es fokozat a legjobb
- 2. kene a varosi haladasnal ( mostani 3-4) A 3 as tul kozel van a 2 eshez tehat a 4: 50-60 km/h
- 3. kene a kinti alapjaranal 80-90 km/h
- 4. kene az autopalyas alapjaratnal 130 km/h ( mindenki gyorsabban halad)
A motor szeles tartomanyban huz rendesen, minek annyi kapcsolo lyuk ide? - hogy eltalaljam az 1500 as fordulatot mindig, de csak 70 km/h ig.
Azt hiszem h en kb igy is javasolnam a hasznalatat 2-4-6 , elozesnel kint: (4-6 ).
A 2 es a legjobb sebesseg a varosban: el is indul es lehet menni is, akar 90 km/h val :) Persze ha takarekoskodni kell, az mas. 50-60km/h az 5 os.
Kint 90 nel elozni vissza 3-as vagy 4 esbe es padlogaz, akkor megy is rendesen, fuggetlenul, hogy epp milyen hegy van vagy nincs. Ezt nagyon szeretem.
Kiporgesgatlo alapbol bekapcsolva: ez egy jo dolog, mert ha egyessel indulok a fenyjelzoknel, hat nekem villog a narancs haromszog ... :)
Kiprobaltam az erdei utat is. Hat megy...de igen lent van az elejen a plasztik, szettorik es az 100-250 euro mire cserelodik :( Sajnos csak nagyon sima kavicsos, renben tartott uton lehet menni.
Autopalyan 245 km/h aztan kellett fekezzek: azt hittem hogy jon a rendor auto mogottem, de nem, egy BMW volt :) Huz rendesen, nincs gond.
Fogalmam sincs, hogy miert nincs semmi rozsda ezen, mert sem garazsban nem volt, meg 1 napot sem, amig vettem es telen is hasznaltak.
Legtomegmero kene kimenjen, de nincs baja.
Elozo tulaj varosban hasznalta tobbnyire, en nyuzom midenhol.
Van egy olyan 25 euros alkatresz hogy valami "oil stop" valami. A lenyege h az olaj vezeti az aramot es mindenfele hibajelensegeket produkalnak, foleg a hatso lampaknal.
Hat en ugy oldottam meg h egy alapos motormosas utan nincs olaj - es hiba sem- , de csak miutan megoldottam a fagyallo folyadek folyasat.
2 dolgot nem szeretek benne:
- le kell ulni az aszfaltra ( felmaszni a Tucsonba jobb). Parkolasnal fel kene emelkedjen amugyis jardaszegelyekre fel kell maszni, majd mukodes kozben lengedje. Ilyensmi letezik, csak pont forditva: parkolasnal leengedi...
- nem legalis a gyerekules, marpedig nekem meg kel oldjam azt is valahogy.
Kint kabrio modban felesegemmel lassan megyek 70-90km/h, elozni persze 110-130, de ott mar zug a szel. Igy 8.5 vliternyit fogyaszt.kb 650 km lehet menni egy teli tankkal.
Varosban legszennyezettseg miatt inkabb felhuzott teto + legkondi: 14-18 liter benzin az ara. Nem uzemanyagkimeloen kozlekedek, egyaltalan: padlogazzal indulok es a feket is haszalom, rendesen.
SLK 350 est vennek, de az most meg nem szorakozni valo ara van(10-15k euro), aztan az eves ado is 200 euro helyett 1000 es mindenfele elked noni: biztositas.
SLK R171 200 as tul gyenge nekem: kizart. Talan a 280 / 300 ast, pont az adokulcs kuszob alatt van: eves 500 euro , de a 350 -nek jobbak a fekjei, es az nekem kell.
Hibalista
- Olcson vettem, mert hianyoztak darabok belole es rossz allapotban volt, aztan elkezdtem javitani: - - - a fagyallo folyadek folyt, mert a viztartaly hibas volt: 100 euro az alkatresz :( - - - motorhazteto felemelo muanyag hiany: 10 euro, ugy vettem meg h fel sem emeltem :) - - - csomagtarto lengescsillapito x 2 : 20 euro az egyik hianyzott a masik ki vot menve - - - el volt torve a szervo olajat eldugo motor fedel. Szepseghiba, javitottam: 50 euro. - - - "terdkalacs"? ha van ilyen nevu alkatresz, aztan futoszoget kellett allitani miatta. - - - el volt dugulva a motorhazteto alatt a vizlefolyo, igy a szelvedorol a viz belefolyt egy csatornaba es onnan az anyosulesre. Falevelek a parkolonal... - - - Egok kiegve.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 93000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Tucson | Következő autója? | SLK 350, CLK, ML, G |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
