A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » Slk (1996-2004)

Slk 230 kompressor 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Modern classic

Szöveges ítélet

Az utóbbi pár évben több autós újságban is megjelent, hogy ez az autó lehet a jövő klasszikusa. És mintha el is kezdett volna kicsit feljebb menni az ára, legalábbis a megkímélt, jól felszerelt példányoké a Mobilén 1-2.000 Euróval drágábbak, mint pár éve.
Hatalmas kuriózum egy darabig nem lesz belőle, mert valamivel több mint 300.000-et adtak el az első generációból (R170 1996-2004), de legalább már nem veszít az értékéből.
Az autó nem egy vérbeli roadster, inkább egy komfortosabb roadsteres túraautó. A kormányzás nem túl direkt, magasabb építésű, mint az MX-5 vagy a Z3, összességében nem kifejezetten agilis autó. De sokszor szívesen odalép egy kicsit az ember, városban vagy valamelyik hegyi szerpentinen, és 3000-es fordulatnál bizsergetően elkezd trombitálni a kipufogó.
A 200-as motorok olcsóbbak, a 230-asok automatával, bőrüléssel a legkeresettebbek, 320-asból kevesebb van, de az is ajánlott, a 32 AMG pedig már jóval drágább.
Amennyire az SLK-s fórumokból látom és az általános vélemény is az, hogy a motorok elég megbízhatóak, nincs különösebb típushibájuk. A kompresszor olaját is cserélni kell. Nekem szerencsére gyakorlatilag semmilyen meghibásodásom nem volt pár olyan apróságon kívül, amik nem szorultak azonnali javításra.
Az automata váltó a más típusokban is használt 5G Tronic, megbízható, strapabíró fajta.
A rozsdásodástól szoktak rettegni, de hatalmas drámákat nem láttam SLK-s fórumokon sem. Mivel 20 év körüli autókról beszélünk, nyilván egy utcán tartott autónál megindulhat a rozsda. De az SLK nyugat-európai megközelítése az, hogy ez egy hétvégi, kirándulós második vagy harmadik autó, ami az esetek nagy részében télen egy ponyva alatt áll a garázsban és tényleg csak szép időben használják. Ha valaki megkímélt, rozsdamentes példányt szeretne, érdemes egy tényleg hosszú ideje garázsban tartott példányt keresnie.
Könnyen szervizelhető autó, sok mindent otthon is meg lehet csinálni. A pelicanparts.com-on angolul konkrét lépésről-lépésre leírások vannak fotókkal.
Meglepő módon a Pappasnál sok új alkatrész teljesen normál áron elérhető, tehát ha bármire szükség van, először érdemes őket megkérdezni az árról, mert még az is előfordulhat, hogy olcsóbban meg lehet náluk venni az újat, mintha az Ebayről vennél egy bontottat.
Az egyetlen dolog, ami párszor okozott bosszúságot, a tetőnyitó elektronika.
A legfontosabb dolog, hogy KIZÁRÓLAG teljesen vízszintes talajon szabad mozgatni a tetőt, ha lejtőn áll, elakadhat a tető, és lehet, hogy csak manuálisan lehet majd mozgatni addig, amíg ki nem ütik a hibakódot. Tetővel kapcsolatos problémákkal a Cabriobázist kell keresni, profik, tapasztaltak. A tető körüli gumikédereket alaposan le kell gumiápolóval kezelni, ez minden nyöszörgést megszüntet. A tetőmechanika munkahengereinek a tömítései idővel (szerintem kb 15 év) elfáradnak, erre is van olcsó javítókészlet.
Kisebb szépséghiba, hogy a műszerfal és egyéb belső műanyagborítás festéke idővel lekopik, az ülés mellett a kézifék és biztonsági övnél hámlik legjobban, máshol kisebb foltokban. 7-8.000-ért lehet online rendelni színazonos festéket, amit akár szivaccsal is fel lehet hordani (lásd youtube), de tökéletes így nem lesz. A tökéletes megoldás, ha az összes burkolatot leveszik, leszedik a gyári festéket és újrafestik, de ez elég macerás meló.
A fogyasztása országút-autópálya 7-7,5 (klímával 8), városban 12,5.
Mindent összevetve egy nagyon kellemes és szerethető autó, olyannyira, hogy 3 év alatt számomra a legkedvesebb autóm lett az eddigi kb 15-ből és sosem szeretném eladni.

Hibalista

- - Hűtő kiegyenlítő tartály (gyári új Pappasnál 20.600 Ft) - - fényszóró kapcsoló (bontott 20.000 Ft) - - féklámpa kapcsoló (ami a kipörgésgátlót, tempomatot szabályozza, Pappasnál újonnan 8.500 Ft), - - tetőmozgató- és központi zár vezérlő egységben az elektronika cseréje bontottra

Ide hordtam szervizbe

Moto Morini, III. ker Kalászi út

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Merci bontó és szervíz, Üröm

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1999
Kényelem (10) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 102000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 33000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Mustang Következő autója? Mustang (az SLK mellett)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz Slk 1996

További ítéletek (8 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)