A kompresszor ereje
Szöveges ítélet
Az autót Németországban vettem 5 évesen, 50.000 km.-rel sérülésmentesen egy fiatal hölgytől. Türkizzöld színű, fekete bőrbelsővel, az akkori teljes felszereltséggel. Sokat keresgéltem, mert itthon úgy tünt csak ezüst és fekete színű SLK létezik. A kompresszoros motor 193 LE-s, 1500-5500 fordulatig egyenletesen és intenzíven húz, kevés váltással vezethető és nagyon jók a váltó áttételei (90-nél 2000-et forog 5.-ben) Fogyasztás városban 10L, országúton autópályán 7-8L, nekem 8.5L az átlag. Hatótávolság 550-600 km, ami kifejezetten jó érték. Gyosulás 7 mp. körül, saját órája szerint 240 a végsebessége. Ezek nem fergeteges adatok, de azért nem kell szégyenkezni egy-egy piros lámpás gyorsulásnál sem. A belső tér műanyag elemei a márkához méltatlanul egyszerűek, már-már igénytelenek, de legalább nem zörögnek, mert meglepően jó a toziós merevség. A tetőmechanika hibátlanul végzi a dolgát, zárt tetővel a szél és menetzaj minimális, nyitott tetővel - szélfogó hálóval - 160-ig használható.A futómű jó kompromisszum a sportos útfekvés és a komfortos rugózás között.Télen - téli gumikkal a széria kipörgésgátlónak köszönhetően - ha korlátozottan is de használható. A fék jól adagolható, hatásos és tartós - fékbetét csere 45.000, féktárcsa csere 60.000 km. után! - a kézifék szerencsére "rendes" helyen és nem pedálos. A sebességváltó a C osztályból ismert egység, hát igen nem valami sportos és gyors, de pontos és jól kapcsolható. A világítás, ablaktörlő, kezelőszervek a márkától megszokott minőségben működnek. Az űlések nagyon jól formázottak, elég nagyok, bár a belső tér kialakítása miatt kb. 180 cm-es testmagasságig kényelmesek. Az utastérben tárolóhelyből nincs hiány, de csak az igen kis méretű kesztyütartó zárható, ami egy nyitott autónál hátrány. A csomagtaró zárt tető esetén több mint 300 literes, bár lépcsőzetes kialakítása miatt nehezen pakolható, nyitott tetővel szűk 200 literes, ami a gyakorlatban egy nagy spottáskányi helyet jelent.Pótkerék nincs, a deffektjavító készlet az itthoni utak állapotát figyelembe véve csak szükségmegoldás. Az autót még a mai napig is - elsősorban élénk színe miatt - megnézik, lapos és agresszív megjelenése miatt az "előzési presztizse" nagyon jó és egyáltalán nem érzem hogy ciki lenne egy ilyen "csajos autóval" járni.
Hibalista
- Légtömegmérő, szellözőventilátor kapcsoló, tolatólámpakapcsoló, helyzetjelző izzók állandóan kiégnek, első ködfényszórók fogyó eszközök (nagyon mélyre húzott lökhárító miatt állandóan kavicssérültek, repedtek)
Ide hordtam szervizbe
Márkafüggetlen ismerős szervíz és én. A Mercedes is csak egy autó, nem kell túldimenzionálni, mivel egyszerüen javítható.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Ha muszáj Kárpát utca. TRAGÉDIA!!! No comment.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 70000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 130000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | E280 Elegance | Következő autója? | Mercedes, remélem egy G |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
