Bobby Merci
Szöveges ítélet
Imádom a régi autókat. Végre úgy adódott , hogy megvalósíthattam egy álmomat. Régi legyen, V8 , cabrió és stílusos , -ezek voltak az elképzeléseim. Valamint, hogy használható legyen , nem mutogatni való műkincs. Ahogy szokott lenni, szinte véletlenül találtam rá, először nem is ezt néztem ki, stb. amikor feltűnt a Hahun és pont arra jártam , tőlem 240 km-re, gondoltam megnézem. Egy hagyatékból származott , 10 éve jött Kaliforniából , 75.000 mérfölddel, jó állapotban. V8 , 4500 cm3 , 190 LE . Plusz hard top tető, légkondi, tempomat, központi pneumatikus zár 1978-ban ! Sztereo Becker rádiósmagnó, motoros antenna. Az előző tulaj behozatta konténerben , felújította pár év alatt, OT rendszámot kapott és ekkor elhunyt szegény...Nem ismertem , de nagyon sajnálom, ez szemétség volt a sorstól. Az autó ezután 5 évig -az OT lejártáig csak állt a garázsban, mikor az örökösök végül eladták- nekem. Szerelem volt első látásra, bár miután elkezdtem használni , újra OT-éztetni elkezdtem találni minden apróságot. amin szépíteni , javítani lehetett ill. lehetne. Napellenző, kesztyűtartófedél, "párszáz" eurós apróságok, de a lényeg, hogy a kaszni nagyon rendben volt.Na de a fekete leves a hírhedt K-Jetronic rendszer volt. Gyanítom az előző tulaj azt is rendbe tehette de mint kiderült az öt év állás a rendszer halála. Elkezdtem szerelőt keresni. Vidéki kisvárosban ez esélytelen volt egy várossal odébb egy magát Mercispecialistának kikiáltott szerelő 5 hónapig próbálkozott vele, majd szerencsére Esztergomban ráakadtunk valakire, aki 2 hét (!) alatt rendbetette . Teljesen szétszedte az adagoló és levegőrendszert , felújította, azóta télen-nyáron pöccre indul. Úgy tudom ez a K-Jet egy bonyolult rendszer , de ha meg van csinálva akkor megbízható . Én is így tapasztalom.
Ha beleülök valóban Dallas hangulatot áraszt ( ugye Bobby Ewing hajtott ilyent a Dallasban), tiszta 70-es évek elegancia, nem szaggatja fel a betont , de nagyon nyomatékos , a három sebességet szépen váltogatja és szörcsöli a 20 litert százon... de minden cseppje megéri! Vezetni egy új autó után fura , a kormány lassan reagál, ha odalépek olyan mint egy hajó, megemeli az elejét és feldübörög a német V8 , ami persze nem olyan gurgulázos mint az amcsi, jóval visszafogottabb .Az európai verzió 230 LE , ez az amerikai szabályok miatt csak 190. Nem hajtom , állítólag megy 210-et én 140-ig próbáltam de egyszerűen sajnáltam tovább tolni, már hangos volt, de érezhetően ment volna még. 100 körül cruzolni vele , vagy az alatt az az igazi. Amit még szeretek , hogy mindenki pozitívan reagál ha látja . Motorosoktól a kamionosokig. Feltartott hüvelykujjak , elsőbbségadás , autópályán szándékosan körbeautóznak, leszólítanak, stb.
Hibalista. Én a K-Jet-en kívül csak csinosítottam, ja volt egy főtengely szimering az elején, sztem ez is az állástól. Légkondi nem jó , mivel automata (vagy olyasmi) , bonyolult, szerelőt kell erre is keresni. Mondjuk hiányát nem érzem , cabrióba nem kell. Központi zár ugyanez. Apróságok , kütyük amiken látszik a kor , de lehet hogy az nem is baj. Mint írtam nem nézegetni akarom hanem használni.
Hibalista
- K-Jetronic rendszer.
Ide hordtam szervizbe
Esztergom , K-Jet szakértő
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1978 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 78000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 20 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (10.0/10) |