Sportos, elegéns, hihetetlen kényelmes, de ezt meg kell fizetni.
Szöveges ítélet
Első írásom a vétel után:
Hihetetlen kényelmes, elegáns szép autó. Belseje szépen kidolgozott igényes. 7-es Bmw-m volt mindig ahhoz fogom hasonlítani. Bmw 7-est is akartam venni, de alig találtam belőle normálisat ami szóba jöhetett volna. Mindegyiknek tekergetve az órája, lelakva, ismeretlen előélettel, pedig az ember azt hinné egy újonnan 30 millás autóról a tulaja csak tudja az előéletét 7-éves korukban, de nem. Nem véletlen. :( Szóval így barátaim ajánlására elkezdtem Mercedeseket nézni. Elmentem megnézni és bele is szerettem. Sokkal igényesebb kidolgozású kényelmesebb autó mint egy Bmw. Az I-drive-ja egyszerű és jól kezelhető a Bmw túlkomplikált i-drive-jához képest. Bmw-k viszont sokkal sportosabb keményebb fiatalosabb autók. Mercedes a Bmw-hez képest kicsit unalmas öregesebb, így olyanoknak ajánlom akik fiatalok, de már megnyugodtak, vagy idősebbeknek. Bmw-im sokkal szervizigényesebbek voltak, több a meghibásodással. Éjjellátó szerintem felejthető. Nem mutat többet mint amit az ember szabad szemmel lát. Távolságtartó tempómat jó dolog. Ülésmasszázs tényleg masszíroz, nem úgy mint a BMW súlypont áthelyező funkciója amit masszírozásnak hívnak, így ez jópofa dolog. Ülésszellőztetés halk és nagyon hasznos funkció. Nélküle nem fogok autót venni többet.
80.000-km és néhány szerviz után:
Az autót imádom és végre megtaláltam azt a szervizt aki korrekt és ért is az autóhoz, bár a javítása így sem olcsó egy ilyen autónak hiába 10-éves, komoly alkatrészárai vannak még. Pappast hagyjuk. 48.000-ft-ért le tudják mosni az autót és beállították a fűtóművet, amivel összevissza ment az autó az úton. Maszek szerelők, meg csak találgatni tippelni tudnak az autó hibáira, ez nem Totó-Lottó :(
Lényeg, hogy sikerült egy jól felszerelt autóba belenyúlnom. Minden szervizben a szerelők és sok hasonló autótulajdonossal találkozva mindenki csodálkozott, hogy mennyi extra van benne, ami nagyon élvezetessé teszi az autó használatát. Pl mind a 4 ülés szellőztetés, masszírozás, aktív ülés ami menet közben oldalt támaszt a kanyarokban. Éjjellátó, Tv, ABC futómű, ami szintén nincs mindegyikben stb...
Sajnos sok pénzembe került mire hibátlan állapotba hoztam az autót, főleg a hozzánemértő és lehúzós szerelők miatt, de a végére csak összeállt.
Le kellene cserélni, akkor most nem tudnám, hogy mibe üljek át. Újabb S ahogy hallom a szervizben és tulajoktól nem nagyon sikerült. Látjuk a netten, van aki a szalon előtt verte szét.
Összegezve, aki ilyenben gondolkodik az jól nézze meg, hogy mit vesz, mert pár apró hiba javítása is méregdrága lesz. Szervizekkel nagyon be lehet fürdeni. Világon az egyik legjobb és legkényelmesebb autó, de ezt addig úgysem fogja átérezni senki, amíg el nem kezdi használni. Benzines fogyasztása átlag 15 liter(bár szerintem ez nem sok), de a teljesítménye nagyon élvezetes. 4-5-millió-ért már lehet lelakott ilyeneket venni most 2015-végén, de csóró műmájer jampisságból ne vegyen ilyet, mert rá kell majd költeni gazdagon! Egy jó és közel hibátlan jól felszerelt még mindig minimum 6-7-millába kerül.
Hibalista
- Vízpumpa, néhány futómű alkatrész sziletek gombfejek, ülésfűtés, ülésekben az oldaltámasztó lufik. Motor és váltótartó gumibakok, Váltó oldalán valami indításgátló komputer.
Ide hordtam szervizbe
Méregdrága Pappas majd maszek szerelők akik szart sem értenek egy ilyen autóhoz, csak a lehúzáshoz. :(
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Autóvár.hu - K & K Kft.
Vác, Szent László u. 28.
Értenek a Mercikhez, korrektek.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 148000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | Volt több is: 750il, 735i, 745i, 535D | Következő autója? | S vagy Gl az újabb. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |