Igazi családtag, doromboló olajkályha
Szöveges ítélet
Nem egy olcsó vas, de az alkatrész árai valami okból kifolyólag elmaradnak a drága luxusautó-drága alkatrész asszociációtól. Nem drága, de sok és gyakran kell :) Ez nem az autó hibája, hanem a jó kis magyar utaké... A futóműre nagyon oda kell figyelni, mert egy elhanyagolt kis hiba sok, és drága másikat okoz.
12-13 éves a picikém, az ereje a régi, a szépsége is :) Szereti, ha a legjobb olajat kapja, de meg is hálálja. Az automata váltót sem szabad elhanyagolni, ha tiszta benne az olaj, akár 1 milliót is elfut, egy kis gondoskodással. A "sor-hat" motor egyszerű minta a faék, nincs túlbonyolítva az adagolója sem. A kor előrehaladtával egy-két vezeték, ami fokozott rezgésnek van kitéve, meg-meg adja magát, de többségük javítható.
Az utazási kényelme? Kifogástalan! Munkámból adódóan egész Európában használom, mindig hazahozott, és a szerelőm intése ellenére sem érzékeny az üzemanyag minőségére, habár már Macedóniában is jó az üzemanyag :)
1.2 millió km van benne,és meghazudtolja az új CLA-kat, B-s merciket. Nem hiszem, hogy leadnám annyira, hogy nekem olyan kelljen. :)
A teljesítménye több mint elegendő. Nem tudom, hány másodperc alatt hova gyorsul, de azt 250 km/h -ig nagyon :) ott egy kicsit elfogy :) Figyelni kell a helyes gumiabroncs nyomásra, és akkor a 2 tonnás autó nem eszi meg pikk-pakk a gumit. Mondjuk aki ilyen autót vesz, és annyit használja mint én, az ne számítson rá, hogy 2 évig használ egy-egy szezon gumit :) Nálam az évi 100 ezer km futás nyáron 70 ezer és télen 30 ezer km eloszlásban van. nincs vele gond télen sem, szuper a kipörgés (kitörés) gátlója. Ami nagyon jó benne, hogy ahogy változik az autó súlya, úgy változik a csillapítás is. Magyarán mondva, ha tele van a csomagtartó, és 4 felnőtt utazik vele, ugyanaz az az érzés, mintha egyedül mennék csomag nélkül.
Illik "háztájiban" tartani egy tényleg hozzáértő szerelőt, mert a Merci használ olyan megoldásokat, amelyeket más gyártó nem (futómű!!!).
Aki gondos gazdája az autónak, soha nem kell számítania arra, hogy taxival kell tovább mennie :)
Hibalista
- Klímakompresszor (400 ezer kilométerenként) az első még 400 ezer forint volt, az utolsó már csak 60 ezer :) - - Futómű (lengőkarok elöl-hátul, alsó-felső,)2-35000 Ft - - kihajtás szimering 150-200 ezer km-ként, 2-5000 Ft - - Féktárcsák 200 ezer kilométerenként csere - - Zenei fejegység kb 6-7 évet bírt, azóta a kínai multimédia van benne, hibátlan :) - - karosszéria rohadás: hátsó kerékjáratok, csomagtér ajtó alja - - légrugó felújítás 300 ezer kilométerenként 40-90 ezer Ft/db - - Intercooler 600 ezer km 40 ezer forint - - Vízcső, hűtő eddig egyszer, szerintem lassan ismét elöregszik 10-50 ezer forint - -
Ide hordtam szervizbe
Bakai PistiMechanikai javítások, gyors, pontos, mindig időre, volt amit meg is vártamKöszi Pisti! :)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Széchenyi István Kecskemét Rendesen el van havazva, telefonon nem elérhető, időpontokat nem tartja, drága...Magas szakmai hozzáértés, komoly informatikai háttér, szuper elektromos autódiagnosztika.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 12 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 1200000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | S osztály |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.1/10) |
