A megvalósult de drága álom
Szöveges ítélet
Az igazat megvallva elég messziről kell kezdem a történetet. 2004-2005 környékén került a látómezőmbe a típus. Sajnos előszőr nem sok jót hallottam róla, sőt a márkát nem túl jó "image" lengte körül (drága szervíz,jellemzően meghatározhatatlan futásteljesítmény,törött, nem szakszerűen javított szürkeimportos autók, nem vezetett,hiányzó szervízkönyvek és hihetetlen kereskedők és magukat tulajdonosnak vallók (a barátom,ismerősőm aki nem ér rá....) akik szerint az autó "megkimélt,stb.....")hosszú hónapok, évek teltek el(közben persze autók jöttek mentek )de nem hagyott nyugodni a gondolat nekem egyszer lesz egy Mercim.(a típusok változtak éppen a hangulatnak megfelelően,benzines-dízel 320-400 430-500 ).Nagyon -nagyon sok megtekintett és kipróbált autó után arra a következtetésre jutottam,hogy azért nem lehetetlen itthon jó Mercedes-t venni, de nagyon sok utánajárás, kérdezőskődés,internetes tudakozódás (népítéletek olvasgatása, jó nagy nevetések és még nagyobb elgondolkozások közepette )és végső soron kompromisszumok kötése szükséges hozzá.Persze ki lehet menni és hozni egy megkiméltebb darabot ,de bevallom, öszintén hittem benne ,hogy itthon is találok egyet.
Egy két gondolat a jövőbeni vásárlóknak:
- ezek a mercedesek nem a régi idők autói
- kevés kívételtől eltekintve valahol elindult a rozsda ördöge(ajtók alja,hátsó sárvédőiv,motortér rúgótórony és környéke,emelőbakok környezete)
- motorok, váltók alapvetően tartósak, de szervízigényesek kell nekik a törödés
- légrugórendszer és a futómű nem tolerálja a magyar utakat, előfordulnak költségesebb javítások (vételkor nem árt számolni vele)
- elektronika képes megbolondulni ,de alapjában kora tipusaival összehasonlítva semmivel sem nagyobb a valószinüsége (kicsit orosz rulett)
- Használt autót és nem újjat veszünk ,lehetnek javítások de legyenek rendesen megcsinálva
- és az örök igazság: állapotot veszünk ennyi idősen (minél jobb állapotú és megkiméltebb annál drágább........)
és a történt folytatodik:
Egy kora öszi napon felfigyeltem egy hirdetésre.Megkímélt ,két gazdás S400 CDI ,AMG bolondítással (kerekek ,körbe légterelők ,diszkrét AMG felírat,stb....)eladó. Felkeltette a figyelmem,de mivel éppen pont nem voltam híjján autónak ezért eltároltam magamnak(ismert autós oldal).Teltek múltak a hetek a kocsi csak ott volt(mintha várna.....).Nem birtam tovább kimentem. Egy klasszikus kis kereskedés (fehér murva ,kis faház nem sok jót jelent ,de ki tudja..)fogadott többé kevésbé szimpatikus eladóval.Minden jól indult szervízkönyv van ,van kulcsok megvannak mindeggyik.Sőt mindeggyik müködik.......Autó indul,hibaüzenet nincs.Kezdtem gondolkodni lehet,hogy álmodom ,na majd a próbaút na majd az lerántja a vízes lepedőt(itt jegyzem meg nem szoktam próbaútra menni addig míg meg nem állapodtam az eladóval,azt feltételezem az autó mükődik nincs hibája és különbem sem szeretek próbakocsikázni ültem már elég sok jó-jónak mondott autóban nem vagyok egy fordított baseballsapkás hülyegyerek )de előbb meg kellene állapodni.Időt kértem ,átgondolom mondtam és elköszöntem .......
Másnap telefonon feltettem a maradék kérdéseimet.elvíhetnénk egy mindenki álltal ismert márkaszervízbe.Válasz igen .Döbbenet ült ki az arcomra gyors telefonos egyeztetés (mikor ,hol )Szervíz egy-két álltalam aprónak itélt hiányosság után(olajolyás itt-ott,stb..)elbocsátott, az autó jó, igaz a szervízkönyv vezetésének ellenőrzésekor kiderült ,hogy van, de a gazdája mivel szakmabeli és rendelkezik saját javítóbázissal maga javította az elmúlt 4 évben.Ismét időt kértem ,nem aludtam egész éjjel, osztottam szoroztam, buktam már többet is. Másnap ,mivel egy kedvező fordulat állt be autóértékesítésí terveimben és realizálodott is rendelkezésre állt az összeg ami a megvásárláshoz és a járulékos költségekhez kellet(ami azért nem kevés).
Megalkudtam ,kipróbáltuk hát mit mondjak nem volt rossz.Ugyan feltünt ,hogy nagyobb gázadáskor kicsit füstöl de mivel a jelenség nem volt állandó nem tulajdonítottam neki nagyobb jelentőséget.
Kezdetnek megkapta első komolyabb szevízét amikor kiderült ,hogy hiába minden elővigyázatosság,átvizsgálás, tobbbszem többet lát elv mivel a használt autót nem szedheted darabjaira, ezért mindig de tényleg mindig vannak meglepetések .
A hibák a teljesség igénye nélkül (saját mühelyben nyugodt körülmények között felmérve )
-EGR szelep JOBB oldal nem müködik(akkurátusan átkötve a bal oldaliról igy hibát nem jelez,még a profik sem látták a kábelezést, véletlenül találtam meg a szelep tisztítása közben)telefonálgatás ,szakirodalmak böngészése,végkövetkeztetés csere új ára:300000.-(itt kicsit ideges lettem,de nem vagyok a feladós fajta)bontott :65000-90000.-de nem biztos ,hogy jó .......bontott, beszerel .....nem jó, telefonálgatás ismerősők ,kedvenc alkatrészes cégem :177000.- nem olcsó de legalább jó.
-teljes szervíz (szűrők ,olajak,stb)motor járása elcsendesül,fogyastás csökken város 8 országút tempotól függően 6,3-7,2
- 2 db hátsó fékcső
- 2 db alsó lengőkar
- 2 db alsó gömbfej
- 1 db bal belsó hátsó tolató szenzor
Ezután kissé nyugalmasabb időszak következik ,télen a fogyasztás városban eléri a 9-9.5 ha kikapcsolom a fűtést idő előtt (50 fok körül)8.5-9 igy nem vesződöm vele (ekkora motortól nem sok). Ami viszont nem hagy nyugodni az a füstőlés hol elmúlik hol előjön.
Az autót egyébként nehéz megfogalmazni.Egy ismerősőm úgy fogalmazott: ez után a kocsi után nehéz lesz neked új kocsit keresni(miután kipróbálta).Ha akarod ez egy kényelmes limuzin de ha úgy akarod vadállat .Futóműve mivel állítható szinte minden helyzetben helyt áll.Persze ha rossz az út minősége fokozottan kell figyelni kerülni a gödröket amennyire lehet(kerék 18").
Szinte minden extra müködik(rólók mindenhol,ülések masziroz,hűt,fűt minden elektromos,sajnos a navigációval egyenlőre nem boldogulok mivel még CD alapú(majd megoldom nem ez a legfontosabb)
Füstőlés : hosszú hibakeresés és elméleti problémamegoldás után kiderült, vagy a porlasztók közül ludas valamelyik ,vagy a szívócső keresztmetszetét szabályzó pllangószelep a hibás. Porlasztók kiszerel bevizsgál (40000)minden oké,marad a pillanószelep kis diagnosztika és kiderül hol müködik hol nem(az előzőekből okulva nem bontott hanem gyári új kerül bele),csere a probléma megoldodik, bár közben feltünt ,hogy egyik-másik vízcső nem túl rózsás állapotban van ,ha már idáig eljutottunk azt is kicserélem a fagyállóval együtt( 3db vízcső+fagyálló : 50000.-)
ITT TARTUNK MOST KM.:249.0000
A kocsi nagyon jó, szeretjük!! kicsit később teszek föl képeket szerintem szép..ha van valami folytatom...
update:2014.11.01. 275.012 km.
Az utóbbi időben kicsit kevesebbet használjuk családi okok miatt (többen lettünk igy tulajdonképpen tartalékban van )de igy is megkapja a kötelező törődést(olajcserék ,stb) főleg a nejem használja alig tudom kiszedni belőle :).
Végül a porlasztók fel lettek újítva, Kompresszió lett mérve (minden ok )A fékek cseréje tervezett kiadás volt.Váratlan kiadás a jobb légrúgó cseréje volt (de megvédem mert egy hosszabb út után a műhely előtt adta meg magát. Igy is szórakoztató volt bevinni a műhelybe.
A ráfordított összegből látszik nem olcsó a fenntartás aki ilyen autóra vágyna mindenféleképpen kalkuláljon évente egy kisebb-nagyobb összeggel plusz a csillaggal járó alkatrészköltségekkel. Mivel magam javítom,diagnosztizálom igy még éppen elviselhető a ráfordított összeg .Az azért vigasztal ,hogy semmivel sem drágább mint egy Audi, BMW vagy másik hasonló korabeli prémiumautó (a japán sem ).Van összehasonlítás családon belül is és az ügyfeleknél is megfigyelhető ez a tendencia. A különbség az ,hogy van aki beismeri,és van aki elfogult és nem.
Plusz van egy réteg aki eljár az autóval (nekem is hasonló van felkiáltással)de baszik megcsináltatni ha valami elromlik (eljár vékony féktárcsával ratyi betéttel nem működő klímával, kopott gumival ,kopogó első futóművel és még sorolhatnám....).Ha pedig végképp tarthatatlanná válik a helyzet akkor eladjuk gyorsan...hahaha...majd veszünk kintről egy kevésbé leharcolt darabot okosba behozzuk...hahaha... és jól le fingjuk azt is, csak gumit ne kelljen venni (lehetőleg télivel kapjuk ,hogy ne kelljen cserélni).......és egyébként mindenki hülye csak én vagyok repülő......és ez ismétlődik időről időre......
Egyenlőre nem tervezem az eladást .Hasonló felszereltségű és teljesítményű autót jelenleg nem engedhetek meg magamnak (eladni egyébként sem lehet csak vicces összegért akkor pedig rohadjon ki alólam ).
Úgyhogy egyenlőre az a nagy helyzet ezzel az autóval kell együtt éljek.(ez a nagy probléma:)))) )
folyt.köv.
Hibalista
- EGR szelep : 177000.- - szabályzó pillangószelep (szívócső): 99000. - befecskendező fejek ellenőrzése (utóbb kiderűlt feleslegesen): 40000.- - alsó lengőkar 2db: 60000.- - alsó támasztó gömbfej 2db: 19000.- - hátsó tolató radar bal belső szenzor: 11200.- - jobb első emelőbak pótlás: 1000.- - vízcsővek : 45000.- - update 2012 11 25 : 258.000 km - Gázolajcsövek a motoron 2db : 20.000.- - Turbó visszavezető csövek tömítései : 6000.- - Izzítógyertyák : 28.000.- - Jobb első alsó lengőkar : 18.000.- - update: 2014. 11.01. 275.012 km - jobb első légrúgó: 120.000.- - légkompresszor: 90.000.- - jobb stabil összekötő: 8.000.- - első féktárcsa,betét,jeladókkal: 60.000.- - hátsó fékbetét,jeladókkal,rúgókészlettel: 10.000.- - kartergáz visszavezető szelep: 25.000.- - porlasztók felújítása: 280.000.- -
Ide hordtam szervizbe
saját magamEgy személyes vélemény:az olajat és a szűrőt 10000 km cserélem,a levegőszűrőt és a gázolajszűrőt 20000 km ként.
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Hát a márkaszervízekkel nem árt vigyázni mindenre azt mondják az nem egyszerű ,hagyd ott 2-3 napra (+jelentkezzél be 2 héttel előbb)nem árt tisztázni mit csinálnak és mennyiért (előre ha lehet).A márkaszervízekben többnyire csak 1 ember foglalkozik diagnosztikával igy a hibamegállapítás eléggé hosszadalmas és körülményes( keresni kell a jó magánszervízeket és embereket )de álltalában mindenki segíteni szeretne de van aki nem tud.........(lehet ez saját tapasztalat)az alkatrészekkel kapcsolatban sajnos a gyári a legjobb igy viszont a költségek már nem annyira barátságosak.
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 226000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | l |
Előző autója? | e39 520i aut steptronic | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.7/10) |
