A majom és a banán közmondásos esete
Szöveges ítélet
Az előző autómat szerettem, akkor és ott jól elvoltam vele (lásd: Matild a makrancos hölgy), de mivel költöztem, változott az autó igénybevételének formája (heti 1-2 rövid útról, sok autópályázásra), így az autót is le kellett cserélni. Nem is gondolkoztam másban, csak Mercedesben. Először nagy dízelben gondolkoztam, de aztán szinte véletlenül ráakadtam erre az LPG-s S500-asra.
A kocsi a tulaj halála után már harmadik hónapja ott állt a családnál, csak útban volt. A kocsit, nem szakszervizbe vagy márkaszervizbe, hanem egy általam random kiválasztott, a közelben található szerelőhöz vittük(EZ UTÓLAG BELÁTVA NAGY HIBA VOLT). Az autó rozsda és törésmentes volt, szivárgás nem volt, a km valós, a diag nem mutat hibát, bár azért a beltér már nem volt teljesen makulátlan (ülés, kormány). Kicsi alku után meg is vettem.
Az autó azt hozta, amit oly sokan mondanak róla. Erőlködés nélkül, teljes csendben és fejedelmi kényelemben 160-as tempomattal lehet vele falni a kilométereket. Ha odaléptem neki, a V8 hangja mesés volt. Cserébe tisztességesen kell locsolni a pénzt a fenntartására. Sok ismerősöm, aki új középkategóriás autóból ült be, el volt alélva, hogy hű meg ha, ez milyen csendes és kényelmes.
Sokak szerint az LPG eretnekség ebbe egy ilyen szintű kocsiba, szerintem meg mindenki arra és úgy költi a pénzét, amire akarja. Mellesleg számoltam, ha 120L gáz és 80L benzin kombóval mentem, akkor annyit költöttem üzemanyagra, mintha gy 8L-es fogyasztású benzines autóm lett volna. Szerintem megérősebb, mint egy tizenéves dízel...
Az autó megbízható volt, mindig indult, sosem hagyott ott sehol, bár, mint az a hibalistából látszott, folyamatosan volt mit csinálni rajta. Aki ilyen korú és szintű autót vesz, annak ezzel számolnia kell. Én számoltam is, ám egyszer egy amikor kitekert kormánnyal gurultam be a parkoló helyre, előjött egy fémes csörgés. Nosza szerelő, ott kiderült, hogy első osztómű csere, ami munkadíjjal és gyári új alkatrésszel fél millió ft. Ez az a hiba, ami miatt fentebb írtam, hogy hiba volt nem szakszervizbe vinni, ott valószínúleg már megvételkor kiszúrták volna, hogy az első osztómű cserés. Akár így, akár úgy, már majdnem ott voltam, hogy viszem is javításra, amikor feleségemmel inkább ingtlan projektbe fogtunk, így a kocsinak mennie kellett, hiszen nem engedhettük meg magunknak a ház vásárlás/építés mellé még azt is, hogy 3-4 hetente százezreket költsünk autószerelésre.
Eladtam (az új vevő az autó összes hibájának ismeretében vette meg), és vettem helyette egy új, megbízható, műanyag autót... nem is autó, használati tárgy. Drága mulatság egy S-klasse (és ugyanígy a többi német kortársa), de amint végzünk az ingatlan projekttel, visszaülök, remélhetőleg már egy w221-esbe. Ugyanis megmérgezett, az S-osztály tényleg a világ legjobb autója, ami megéri a pénzét.
Hibalista
- A javításokat csak a típussal foglalkozó szerelőknél végeztettem, jellemzően gyári új alkatrészekkel. Minden szerelési kiadás 1.400.000Ft volt összesen a 15 hónap alatt, amit nálam töltött az autó, a felsorolt összegek a munkadíjat is tartalmazzák. Íme a felsorolás, a teljesség igénye nélkül:
- Megvételkor nagyszerviz - 150.000Ft,
- Kardán hegesztés, klímakompresszor új görgővel és szíjjal - 430.000Ft,
- Ülésfoglaltság jelző, BE airmatic érzékelő csere - 60.000Ft,
- 4 légrugó (hátsók bontottra, az elsők gyári újra) - 306.000Ft (ez az én hibám volt, nem vettem észre egy fekvőrendőrt, repült is rendesen a kocsi...),
- 8db gyertya - 68.000Ft,
- LPG szett gáznyomás érzékelő - 32.000Ft,
- Első stabilizátorok, apróságok az első felfüggesztésben, kardán bilincs - 115.000Ft,
- Distronic villany varázslás, hátsó roló szerelés - 80.000Ft (ez nagyjából mind munkadíj, szopott vele rendesen a számítástechnikus).
Ide hordtam szervizbe
L.Imre Debrecenben
Minden okés.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
M.Laci Pesten az Üllői út végén a XVIII. ker-ben
Csak ezzel a típussal foglalkozik, nagyon profi, értelmes áron dolgozik.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 321000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | w211 | Következő autója? | valami olcsó megbízható használati tárgy |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.1/10) |
