Nem csak diplomatáknak
Szöveges ítélet
Több, mint 5 méter, közel 2 tonna, és fekete. Ifjúkorom álomautója, az akkori filmekben f?leg diplomaták és maffiózók autójaként megcsodálható W126-os Mercedes. Hosszas keresés után találtam rá, és azóta úgy vagyunk mi együtt, mint a borsó meg a héja (coyright by Forrest Gump)
Imádom. Hihetetlen feeling beleülni a nagypapás dolgozószoba hangulatú b?r-fa kombinációjú bels?be. Az ember magára csukja az ajtót, és a külvilág megsz?nik létezni, körülvesz a kényelmes, csendes beltér, kintr?l finoman besz?r?dik a V8 duruzsolása. Ezt az autót még úgy építették, hogy tényleg mögötte volt az a fajta tervezési filozófia, ami mára teljesen kiveszett az autóiparból. A W126 kulcsait még tényleg úgy adhatták át Herr Müllernek, hogy az értékesít? bátran a vev? szemébe nézve mondhatta: "Uram, ez az autó egy életen át ki fogja szolgálni Önt."
Szerencsére ez a filozófia érz?dik a gép minden porcikáján. Minden az, aminek látszik, nincsenek valami "szer?" és valaminek "látszó" anyagok. A fém az fém, a fa az fa, a b?r az b?r. Az autó hihetetlen robosztusságot, masszívságot árszt, ugyanakkor a mai napig az egyik leggyönyör?bb limuzinforma a világon. Nem olyan drabális, mint az utód W140, (ismertebb nevén a bálna) hanem szép úgy, ahogy van, err?l nem nyitok vitát.
A használatáról csak annyit, hogy iszonyat kényelmes, rengeteg hasznos és parasztvakítós extrával (motorosan állítható kormány és fejtámlák, pl.) van felszerelve, a v8 feeling egyszer?en visszaadhatatlan. (Pedig ez már a visszafogott teljesítmény?, katalizátoros motor, 252 LE-vel és 400 Nm nyomatékkal, hehe.)
Az autót röhejesen olcsón lehet fenntartani, ha sikerül egy jó állapotú példányt kifogni. Az alkatrészellátás könnyen megoldható, az árak nem magasabbak egy mai középkategóriás német márkáénál, s?t. Az egyedüli komoly fenntartási költség az üzemanyagnál jelentkezik, de hát valamit valamiért, kérem.
Közlekedni egyszer? vele, városi forgalomban nincs gond a jobbkezes utcákkal (mire beérek annyira, hogy lássak is valamit, úgyis elengednek) a parkolás és man?verezés sem probléma a fordulékonyság miatt, és az autópályán sem kell indexelni vagy villogni, simán térnek le az útjából.
Ideális utazóautó, nagy távolságok gyors, kényelmes és biztonságos megtételére, hobbiautónak is ajánlom, de minimális odafigyeléssel gond nélkül lehet befogni mindennapi használatra - már ha a cég fizeti vagy az apósnak benzinkúthálózata van.
Hibalista
- néhány gömbfej, leng?kar (bp úthálózat rulez)
- h?t?víz h?mérsékletmér? gomba
- ablakmosó szintjelz? gomba
- kormánykapcsoló (kontakthibás lett)
Ide hordtam szervizbe
Sufni Tuning Kft.
Budapest, III. ker.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 390000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 18 l |
Előző autója? | 260SE | Következő autója? | valami MB... |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
