A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » S (1979-1991)

S 500 SEL 

Az ítélet értékelése
5,0(4 db)

Minden pillanat ünnep

Szöveges ítélet

Kezdődött a 123-as 200D-vel, utána lett 123-as 230E (mindkettőről ítélkeztem, jót, imádtam őket), de mindig is tudtam, hogy egy 126-osba belefogok egyszer. Kerülgettem őket, aztán meglett. 560-ast akartam volna, de mire meglett a pénzem, a kiszemelt példány eltűnt. 500-asnál kisebbet nem akartam. Ez nagyon jól nézett ki, bár gázos volt. Mindegy, kipróbáljuk, még lehet, hogy valamire jó is a gáz (nem).
Aztán úgy vettem meg, hogy két napig az országot jártam egy Fábiával, majd Pestre érve átvettem a 500-ast. Mit mondjak? Vigyorogva vittem haza, pedig dögfáradt voltam. Jó, a kútnál égtem, mint a rongy, mert lesatuztam az automata miatt...
Kezdtük megszokni egymást, kerestem a hibáit, szerencsére kevés van, nem "nemes" hibák. A gáz persze repült. Ment azzal is, de sok helyet foglalt a csomagtartóból, de leginkább az zavart, hogy ez a gyönyörű sötétkék limuzin úgy bűzlik, mint egy rosszul szigetelt, százéves belvárosi kecó.

Diófagyökér faberakás, akkora hely, hogy na. Ja igen, fontos szempont volt, a tér, hiszen 3! gyerekülést kell elhelyeznem :) Vicces is, hogy az egykori maffiózó járműből kiintegetnek a lurkók. A menetteljesítmény kifogástalan. Hörr. Ezt mondja a V8 és a gázpedállal együtt megy föl a kilóméteróra mutatója. Ha a kisvárosi utcán megpöccentem a gázt, sokan odanéznek, jó a hangja :).

- Mennyit fogyaszt? - kérdik örökké.
- Nem tudom, nem mérem - válaszolom kajánul - kábé egy ezres egy kigyorsítás.
Persze nem, de biztosan nem keveset. Viszont mi keveset megyünk, inkább nyaralni, ha. Akkor meg 130-cal 2400-at forog, simán elmegy 11-12 literrel is. A város más :)
De számoltam ám gondosan, hogy egy újautó részletei, esetleges szervizköltsége stb. Még így is 10 év fórban vagyok, 16 literes fogyasztással.

Minden, az 500-asban töltött pillanat ünnep.

UPDATE 2011. május
Immár három éve van nálam az autó. Ami miatt a népítélet-update mellett döntöttem, az a furcsa állapot, ami az autó birtoklása eredményezett. Elkezdtem szeretni az összes autót. Sőt, fél éve vettem egy kombi Trabantot is pluszban.
Nehéz ezt megfogalmazni, de ezzel a 126-ossal megérkeztem valahová, aminél nekem nem kell több és jobb. Pokoli ereje van, tágas, kényelmes, elegáns, olykor még praktikus is bír lenni. Olyasmi esszenciája annak, amit az autókban kedvelni lehet, hogy az évek alatt valami bölcsesség és megérkezettség alakult ki bennem.
Mielőtt bárki behányna az ömlengéstől, megpróbálom árnyalni. Még az első, 200D birtokosaként is folyton lehitványoztam a céges Suzukimat (és az összeset is). A 230E-vel meg az emelkedőkön ugattam az előttem haladónak, hogy, "menjél, a kurva anyádat, elfogyott a kraft?!?!".
De a 126 olyan jó autó, hogy feltétlenül uralkodóként tekintene géptársaira, uralkodóként a szó nemes, törödő és összefoglaló értelmében.
És mostanság már minden autót értékelni tudok. Párom K11-es Micráját, amit épp csak le nem hányunk, de megy, megy. A kis fasz Trabimat, hogy egész kis praktikus. Látom az Opelek ésszerűségét, ilyesmik.

Azt gondolom, hogy így negyvenvalahány évesen a 126-osban lettem felnőtt. És továbbra is igaz: minden pillanat ünnep.

Hibalista

- Eddig még semmi. Na jó, a bal hátsó ablakemelő műanyagbizbasza törött, cserére szorul, kábé 5 forint, idő kell majd. Meg egyszer megette a kulcsot, magára zárta. De akkor én romlottam el szerintem. - - Update 2011. május - Igazából semmi új. A gyújtáskábelekkel szoktam vacakolni. Nyolc hengernél bizony nem azonnal derül ki, hogy valami nem stimmel. A 3-as és 4-es henger kipufogócsonk-tömítése szépen lassan elfogyott (volt rá idő...) és a forró gázok kinyírták a pipákat, plusz rossz értkeket kapott a lambda szonda is... - Ja igen, a hardyt is szépen elbúcsúztatta a nyomaték, és az, hogy előzőleg kihagyták a zentrierdüsét... - De semmi komoly, a Benz mindig hazahoz.

Ide hordtam szervizbe

Még sehová. De ha kell, Balogh Attila, Hatvan lesz, a 123-asaimat is ő csinálta, ha nekem túl nagy volt a feladvány.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Legutóbb már Csabai Sanyi, Csömör inkább. Mindent tud.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1985
Kényelem (10) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 289000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 16 l
Előző autója? 123 230E Következő autója? Ez a vége. Hova tovább?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz S 1979 (1991 - 1995)

További ítéletek (49 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)