A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » S (1979-1991)

S 560 sel 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Egy igazi túlélőcsomag

Szöveges ítélet

Egy tulaja volt, egy idősebb úr, aki az utolsó 8 évben tojt rá. Ahogy levánszorogtam vele a szerelőmhöz, rázkódott, zihált, ugyan lehetett érezni hogy nincs visszatekergetve az óra, de szegény már alig élt. A motortérben találtunk egy matricát, ami egy nyolc évvel korábbi olajcserére invitált. A motorból száraz virágföld darabok hullottak ki, nem olaj. (Na ez jól kezdődik...) A kocsiban teste volt a szivarszagnak. Minden működött, csak nem mertem megnyomni... Három hónap alatt Sanyi bácsi rendberakta. Megjött az ereje, megszünt a szőnyeg mocsár-szaga, a bőr nyikorgása, a váltó lomhasága, a futómű morranása, ugyan majdnem a vételárat kellett még rádobni, de csodálatos egy jószág lett belőle. Rettenetesen erős, öt személlyel, ólomnehezékkel is. Ha kíméletesen jársz vele 130-140, tempomat) akkor nem kell olyan sűrűn tankolni sem, fordulékony, könnyű vezetni, hátul is kényelmes, -bár hadd jegyezzem meg, volt előtte egy 420 "sel"-em, amiben nem volt elektromosan dönthető az ülés, abban mélyebben ültek az utasok, emiatt kényelmesebb volt egy parányit - hátul. Az eredeti becker rádió - bár tisztelem, de kuka, van belőle otthon már három,- ha egyszer eladom vele adom, de én nem bírtam tovább hallgatni, annyira tré. Vicces azonban a mecsboxtraktorlánckerékgumi potija amivel az állomások finomhangolása olyan mintha egy tankot tologatna az asztalon a gyerek.A futóműve etalon,egyedül a kipörgésgátló hiányzik, (mondjuk nekem nem,) mert ha gáz van -max a hirtelen drifting miatt esőben. De különben így férfias, legyen mit megzabolázni. Nekem semelyik mercedes nem kényelmes, de én 145 kiló vagyok és annyira lusta hogy valószínűleg magamban kell keresni az okokat, nem a stuttgarti mérnökök hibáztak. Oldaltartás nuku, van egy esernyőnek használt toyotám amelyik a maga kiült 22 évével és 403000 kmével sokkal kényelmesebb ülésű... De tudom ezért más merci-rajongók meg fognak kövezni, ezért maradjon köztünk. (Az üléseim nem kiültek, valamint fekve vezetek, akkora a hasam) A lábtér és a többi szuper, a könyöklő túl lennt van, ráadásul megnyomja a gyári extraként rendelt rózsafa varázsdobozt a kardánbox tetején. A légkondi raffináltan zseniális, pedig először megmosolyogtam, -modernebb autóim voltak előtte- de aztán torkomra forrt a jeges levegő -( már csak a tökéletes képzavar miatt is) A váltónál az "s" fokozat és a z "e" fokozat között ennél a darabnál vajmi különbséget érzek.
És még valami: Mindig cikiztem a merciseket a zsér műszerfalvilágítás miatt, valamint a világítás döglött színvilága miatt. Nos amióta zömmel mercivel közlekedem, megértettem a koncepciót, pont olyan a gyári fényerő, mint amilyenre tekertem le a többi autót. Meg hát nem diszkóban ülünk hanem egy elképesztően kellemes, szeretnivaló jószágban, ami az utolsó AUTÓK egyike...Itt jegyezném meg hogy a városban ritkán használom, nem is hiszem hogy sokan utánaforulnának, de ha vidéken látok valahol egy elhagyatott parkolót, van is időm és egyedül vagyok, kiszállok és legeltetem rajta a szemem...ilyenkor én vagyok a világ leggazdagabb verebe...
Eltelt egy év. Megdöbbentően keveset mentem vele. Különféle Mercedesek voltak ez alatt a birtokomban, az 560 sec mellett többféle 124-es, rengeteg tanulsággal. Az öreg buena vistas sel-emmel keveset foglalkoztam. Szépen ápolgattam, télen egy métert sem ment, emlékezetes útja tavaly egy esküvőn volt, akkor feszítettünk benne, a házaspár pedig két legyet ütött egy csapásra: én voltam a tanú meg a vőfély...meg a parádés kocsis. Helytállt a lelkem. No lényeg ami a lényeg, kitavaszodott, újra nyári gumik kerültek a polírozott felnikre lecammogtam Sanyi bácsihoz (220-240 az M1-en, kivétel ott ahol nem, asszem mindannyian ugyanott nem...) és szóvá tettem neki hogy ingadozik az alapjárat. Na ezt nem kellett volna. Hív egy napra rá hogy motorcsere... (ez minden ilyen nemnormális öregmerci-buzi rettegett szava), mert hogy a hetes hengerben beszorulva találta a dugattyút. Forgott velem a viilág...megindult a kasszagép a fejemben..azt tudtam hogy csak a blokk újonan 3 mila és akkor még rá se néztünk a gépre. (Sanyi bácsi munkadíja alacsony ugyan (4000/ó) de végtelen precizitása miatt a pepecselés ára: egy javítás munkadíja az egekben. Igazi ördögi kör. Nos most lassan fél éve van nála a kocsi és lassan kész lesz, a végösszeg másfél mila leszen...jézusom. Túrtam E-bay-on Angliából használt blokkot, 70 a blokk, 50 a szállítás, alapjában nálam jól sült el a dolog, mert kaptam vele még egy komplett váltót is a szállítás két nap. A többi a sok barátaim...a többi. Nos most várom milyen lesz a bringa, bár tényleg röhejes hogy jobban ment a 560 selem hét hengerrel mint a tökéletes állapotú 560 secem, abban pedig tuti biztos vagyok hogy Sanyi bácsi tökéletes munkát végez. Nagyon jól fog járni az aki utánam fogja használni ezt az autót. ..:-) Ha kérdezitek mi a fenétől ment gallyra a motorom, nos itt is van egy kis tanulság. Attól hogy nem használtam! A hengerfejtömítés porladni kezdett majd bedarálódott a az égéstérbe. Ennyi. Hellósziaszevasz.

Hibalista

- felújítottam

Ide hordtam szervizbe

Hegyi Sándor Győrújbaráti

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (2) Évjárat 1988
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 178000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 22000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 18 l
Előző autója? continental Következő autója? Peugeot 205
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz S 1979 (1991 - 1995)

További ítéletek (49 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)