Csatahajó
Szöveges ítélet
2005: Az autó kiváló, megbízható, szerviz igénytelen ha megfelelő alkatrészekkel van javítva, szakszerűen, és jó olajjal járatják. Nagyon biztonságos, és rendkívül olcsó üzemű. Becsülik az autóstársak, nyugodt, kiegyensúlyozott autózást biztosít. Nem versenyautó, de dieselesen jól lehet autózni, nyugodt higgadt utazási élménnyel szolgál suhan az úton. Az útegyenetlenségek felett átsiklik, semmi megrázkódtatás.
A berendezések, extrák jól, és biztonságosan működnek, nincs nagy karbantartási igénye.
2008: Eltelt pár esztendő az autóm megvan, és marad is. Volt olyan hónap, hogy 15000 km-t autóztam, telepakolva 4 személlyel a hazai utakon, és nem autópályán. Semmi gondom nincs vele, persze apró hibáktól eltekintve. A legutóbb a fűtés nem volt jó, tél lévén ez bosszantó volt, de 20 perc alatt ez is megoldódott. Felkészültem a legrosszabbra, a fűtés szabályzó 1.500., az elektronika 6.000., a szelep darabja 15.000. lett volna, de egyszerűen csak ki kellett takarítani a fűtésszabályzó szelepet. Hihetetlenül könnyen, és jól javítható autó. Ha autózni vágyom, mindig ezzel megyek, otthon érzi magát az ember benne, nem kell senkit levillogni, van respektje az úton, ha feltűnök vele. Amikor elárulom az érdeklődőknek mennyi esztendős, mindig elképednek, a kötelező vizsgára elgurulok, amikor van időm, készülni sem kell. Természetesen a fékeket néha cserélni kell, akár csak az olajat a motorban, de más szerelnivaló nincs vele.
Egyetlen komoly hiányossága van, hiányzik belőle a pollenszűrő, de abban az időben amikor készült a pollenszűrő nem volt szükséges. Viszont van benne ABS ami ugye 1981-ben közel sem volt annyira egyértelmű, mint manapság.
Hogyan tovább? A fiam azt mondta el ne merjem adni az autót, mert ugye nézegetem a W140-eseket, mert ki nem hagyom. Aztán abba is hagyom az autó vásárlást ilyen, vagy ezekhez fogható autókat úgysem fognak gyártani ezután. Persze ha mégis, akkor majd esetleg elcsábulok.
Az autóm nyugodt, megbízható, biztonságos, otthonos, nagy, kiegyensúlyozott, a kanyarokban "fekszik mint cica az ölben". A hatalmas tetőablakot kinyitva élvezheti az ember az autó suhanását, és ha nem is kabrió, de közel van hozzá :D. (mint ahogy a női bugyi sem a világ legjobb dolga, de ........)
Egy szó mint száz, mostanában úgy alakult, hogy céges autókkal utazom sokat, így ha előveszem a csatahajót a garázsból, össze tudom hasonlítani az addig vezetettekkel, így pontosan átélem azt, amit akkor él át az ember, amikor először ül ilyen autóba. Álomszerű a nyugalom, az autó suhan, úszik az úton, siklik, mint kés a vajban. Természetesen nem versenyautó, de valahogy a lámpáknál is mindenki lemarad, ha sietősen autózom, vagy csak van kedvem gyorsabban menni.
Próbálom leírni, milyen is egy W126-ossal autózni, de nem lehet, mert fantasztikus érzés.
Ja és az automata váltó..... a világ legjobb találmánya, kapcsolgat pontosan, és igazából gond sincs vele, a kora és a megtett út ellenére sem.
Hibalista
- Központi zár jobb hátsó ajtó, tanksapka központi zár, bal-jobb alsó kormányösszekötő, bal hátsó kerékcsapágy, lengéscsillapítók, fűtés, izzó kiégés. :D, automata váltó rugótőrés.
Ide hordtam szervizbe
Szeged Várszegi Zoltán, Kovács Autószerviz. Mindkét cég kiváló munkát végez, és amit javítanak jó alkatrésszel teszik, még egyszer ugyanazt nem kellett cserélni.
Az árak közepesek, a szolgáltatás, hozzáértés, megbízhatóság maximális, az olcsó Jánosokat el kell kerülni ezzel az utóval is.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Mercedes Kurz
Eszméletlen drága, de kiválló munkát végeznek, és nyugodtan ott lehet hagyni az autót.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1981 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 300000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 200000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | W123 | Következő autója? | W140 300sd lesz a következő természetesen. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
