A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » S (1979-1991)

S 280 SEL 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az utolsó klasszikus

Szöveges ítélet

ó, a germán precizitás! Ez az autó 24 éves korában is igazi autó.

Nem 126-ost akartam venni, hanem sokáig szemeztem egy W116 350 SE-vel, egyenesen Svájcból (ja, persze, minden használt kocsi onnan jön, dehát ezt már megszoktuk.) Beleszerettem, de féltem a V8-as motortól, így találtam rá erre a másik szépségre.

Azért vettem meg, mert szép volt a fotókon, és mert nem vagyok szakember. Ez utóbbi tény sok százezer forintomba került, mert ki az, aki nem akar minden hibát kijavíttatni a friss szerzeményen?

A lényeg az, hogy ez egy diszkósított buhera-autó volt, egyenesen Gy?rb?l (csókoltatom a nagy stílusérzékkel megáldott, makkoscip?s májertulajt.) Fehér indexek, Honda Civic-re való giccsfelnik, ablakon könyékig kilógó kar - persze, én vagyok a hülye, hogy egy ilyen emberrel szóba álltam, na, de olyan szép volt ez a batár, és szinte sírt azért, hogy tisztességes kezekbe kerüljön...

A felnik és a fehér indexek azonnal a kukába kerültek, az aszfaltig lógó végtagot pedig vitte magával az eladó. És aztán jött a Nagy Menetelés: a küszöbcsere (120 ezer/darab, csak mert hosszú karosszériás volt a drága), a teljes váltó- és futóm?-felújítás, a h?t?csere, a Merci-csillag kivehet?vé fabrikálása (éljen Budapest), tömít?gumi-csere az ajtókon (h?, ez nagyon sokba került), a megfelel? alvázvédelem, az új kipufogó megvásárlása, az összes benzincs? kicserélése, a kormányszervó javítása, a gyári lemezfelnik és a gyári barokk alufelnik illetve a gyári kerékcsavarok beszerzése, és a sok apróság. Egyetlen dologra nem szántam rá magam, a vezet?ülés kárpitjának cseréjére. Nem gyári anyaggal nem akartam áthúzatni a komplett belsejét, a megfelel? stuttgarti szövet pedig egy ülésre 100 ezer Ft lett volna - kéz alatt.

Eddig a panaszok. És a csodák? Hát kérem, ez egy géperej? hintó vagy mozgó bankelnöki iroda, olyan megfontolt tervezéssel, hogy csak na. Hiába volt irgalmatlan nagy, minden kézre esett, leszámítva a jobb els? ajtó kilincsét ( a hátsókról nem beszélek, mert ahhoz külön személyzet kell). A hatalmas karosszéria ellenére nagyon könny? volt irányítani, parkolni meg még egyszer?bb a zseniális els? futóm?nek köszönhet?en.

A soros hathengeres motor a 185 lóer?vel szinte kevés volt hozzá, de ha megindult, már nem volt gond. Tavaly nyáron szinte Krk-ig egyhuzamban 160-nal utaztunk, végig klímázva, 50 fokban, és meg se nyikkant.

A gigászi csomagtartót és benzintankot sosem sikerült teljesen megtölteni, és a nem kevésbé óriási utasteret se. Többször furikáztam komplett televízióstábot vele, és életemben el?ször fordult el?, hogy egyszerre mindenki hátra akart ülni. Akkora volt a lábtér a hátsó ülésen ül?knek, hogy bármely komoly légitársaság büszke lenne, ha ekkorát ajánlhatna a business-osztályon.

Ami még nagyon tetszett, a hátsó olvasólámpa volt. Úgy lehetett kapcsolni, mint otthon a villanyt - szerényen, de határozottan kattant a kapcsolója. A könyökl? már ránézésre is patriciussá avatta a vezet?t, és a bal oldalsó tükör mindig megnevettetett: kézzel kellett beállítani, míg a jobb oldali motoros volt. Naná, ezt el lehetett érni, a másikat viszont nem. Ésszer?ség fels?fokon.

A legcsodálatosabb a motorháztet? látványa volt, a vezet?ülésb?l. Azok a fantasztikus ívek, az a jellegzetes, szolidan, mégis határozottan kidomborodó V-alak a lemezen, hát, ez mindig elgyengített.

Szerény 13 liter körül fogyasztott, nyáron a klíma, télen a f?tés miatt, no meg az óriási önsúly miatt. 1740 kiló volt üresen a szépség.

Azért adtam el, mert nem fért be a garázsba, az utcán pedig sajnáltam tartani. Annyi pénzem meg nincs, hogy megtarthattam volna második autónak, a W210-es TD mellé. Ha minden igaz, holnap kifizetik, de örökké sajnálni fogom, hogy elvitték.

Azért a fotókat meg?rzöm...

Hibalista

- gyakorlatilag semmi nem romlott el rajta, de rengeteg dolgot kicseréltettem, amikor még azt hittem, hogy megtartom és ezzel fogok veteránozni egyszer

Ide hordtam szervizbe

Heinzelmann Zoltán

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1981
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 190000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 13 l
Előző autója? Következő autója? Mercedes W210 290 TD
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz S 1979 (1991 - 1995)

További ítéletek (49 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)