A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » S (1979-1991)

S 560 SEC 

Az ítélet értékelése
4,5(4 db)

560SEC 1991

Szöveges ítélet

Nagyon sokáig kerestem egy ilyen kocsit, mire találtam. Elfogadható volt az ára és kinézete is. Ebből nagyon sok a lestrapált darab. A németek úgy tartják, hogy Németországben ők sem vesznek ilyet, mert a többségük széthajtott, kispénzű (vagy autóra költeni nem akaró) tulajdonosok adják-veszik őket, gyakran 8-10 tulajdonosa van 15-20 éves korára. Az ebből fakadó lehetséges problémák és az általánis leharcoltság ott is áll. Itthon egy kicsit rosszabb a helyzet: Lógó ajtók, egyenletlenül járó és füstölő motorok, olajat köpködő váltók, szakadt belső tér, a félmillió kilométert leplező buherált futásteljesítmény, össze-vissza tört és kendácsolt kasztnik, nem működő elektromos tartozékok, hiányzó vonószem-takarók és ködlámpák, lógó kárpitok, nem működő automata biztonsági övek, bedeszkázott légzsákok, kiégett motorterek fogadtak, akárhányszor rászántam magam, hogy megnézzek egyet.

Németországben is rengeteg a túlárazott, tisztázatlan előéletű darab. Sokan azzal élnek vissza, hogy youngtimert árulnak, és a jól hangzó képzeletbeli pozciót árulják, nem az autót.

A kocsi általános állapotáról annyit elég mondani, hogy kivétel nélkül mindegyik szakember aki eddig látta elismerő szavakkal illette, legyen az autó-értő vagy szerelő.

Nem vagyok vele tisztában, hogy ebben az 560-asban mi a széria és mi az extra, így ötletszerűen sorolom a benne található dolgokat előről hátrafelé:

Fényszórómosó
Fűthető tükrök (jobboldali elektromos)
Tempomat
Kék bőr belső, elektromos-memóriás-gerinctámaszos ülésekkel elöl, valamint elektromosan állítható kormány és fejtámla
2 fokozatban fűthető ülések
Könyöklők
Bukó-nyíló tetőablak
Faborítás, nem a csíkos, hanem a szebbik
Elől hátul elektomos ablakok
Programozható állófűtés (2 időpontra)
2 oldali klíma
4 hangszórós hifi

5600 ccm V8. 455 NM, 279 lóerő. a fogyasztása ettől függetlenül nem egetverő: bámészkodós 100-110 es tempónál (sztrádán) 8-9! liter, sima úton kb 11 liter, városban 14-21 hőmérséklettől és lábtól függően.

Nagyon kényelmes, a hátsó lábtér is kilégtő , pedig rövidebb (4950 mm) mint a szedán. Elől egyszerűen pazar a kényelme.

Mindennapi használatra alkalmas, értékvesztés 0.

Mindenkinek ajánlom, de nézze meg, hogy mit vesz. Vannak 2-3000 euróért kotványok, 5000 körül leharcoltak és túlárazott kotványok, 8000-től rendes autók.

Azóta annyit változott a piac, hogy gyakorlatilag megszűnt a 5000 és 10000 Euró közötti kategória, valahogy elfogytak ezek az autók.

Az azóta megtett 15000 km alatt semmiféle hibát nem produkált, minden percet imádok, amit benne töltök. Garázsban tárolom, hetente egyszer lemosom, havonta ápolom a bőrt belül. Lassan jön egy motormosás is, meg polír. A legjobb szabadidős elfoglaltság a vele való játék.

Kipucoltam a felniket (csatornafedél), lejött róla a fékpor szépen.
Krómtisztítóval lekentem a króm felületeket, szépen csillog.

Amivel szerintem vigyázni kell, hogy a vízleeresztő lyukak elöl és hátul tiszták legyenek, hogy ne álljon meg a víz a kasztniban. Ezt nagynyomású vízzel meg lehet oldani. Hidegen sose hajtom, mert sajnálom. az üzemi hőfokot kb 5 perc alatt éri el, de aztán se nyomom neki.

Néha kicsit kiviszem megséteáltatni a sztrádára, de ott se megyek vele többet 110-120-nál. Ha néha néha adok egy-egy nagyobb gázt, az maga a csoda. Ahogy meglódul a több, mint 2 tonnás kocsi, azt nagyon szeretem. A kickdown kapcsolót sűrűbben használva könnyen 25 litert is megeszik, de az ön és közveszélyes magatartás. A gyorsulása lenyűgöző, ha 2500 ig forgatom a motort, akkor a városi kekeckedők is elmaradoznak. A forgalom tempójának a tartásához elég, ha 1800-2000 körül elváltatok az automatával. Leszabályzásig forgatva olyan, hogy a mellettem ülő 30 körüli férfiak hangosan visítoznak.

Szerintem aki szereti az autózást vegyen egy ilyet és nagyon vigyázzon rá, hogy sokáig tartson. Ez nem egy műanyag csoda, hanem rendes tisztességes autó. Köszömöm, hogy elovasta, és remélem, hogy egyszer legalább annyira fog örülni a sajátjának, mint én az enyémnek.

560SEC

Hibalista

- Néha nem tér vissza a fényszórómosó a helyére. Néha az antenna nem csúszik teljesen vissza. Néha nem működik a vezető oldali ülés háttámlájaának az elektromos állítása hátrafelé, csak a memóriapozícióba, de érdekes, hogy nálam mindig megy...

Ide hordtam szervizbe

Olajcserét megam oldom meg, egyszer elszakadt az ékszíj, más nem volt.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1991
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 230000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 15 l
Előző autója? Twingo aut Következő autója? nem kell helyette, max mellé
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz S 1979 (1991 - 1995)

További ítéletek (49 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)