Életem szerelme
Szöveges ítélet
Üdv!
5 éve vettem eme csodálatos típus egy kissé leharcolt példányát, nevetséges áron valami 150ezer forintért (Zsigulikat adtak annyi pénzért, de ezt nem szidásból, azok a világ keleti felének legjobb autói)
Eredetielg 2,8as benzines volt, de a motorból csak a blokk volt meg mikor vettem. Ezen kívül például iylen apróságok votlak, hogy repedt lámpabúra, elől kék, hátul zöld ülések, 1500ft-os piacos sötétítő fólia, szóval a jó magyar autóhasználat láttszott rajta. Csikós Zsolt szavaihoz hasonlóan: eszünk, iszunk, cigizünk, és ba**unk , szó szerint is , meg karbanntartani is. Tisztelet a kivételnek.
A vásálás után 1hónappal sikerült Németorszégból vennem egy megegyező évjáratú 3500as motorút alkatrésznek. Abban az volt a jó, hogy kijavottam a sajátom használati módból eredő hibáit, a motorját pedig eladtam egy lelkes w116tualjnak, aki gyári állapotra restaurálta a sajátját.
A motor árából kijött a w124es 3,0 literes, sor6os 110lovas, 200nm nyomatékú motorja, és a hozzá illő váltó, amit nehézségek nélkül tudtunk beépíteni. Igen, tudom, kár volt átépíteni, meg barbárság, de azért 5éve még jóval olcsóbb is volt a gázolaj, másrészt viszont az én vezetési stílusom 29évem ellenére nagypapás, igy feleselgesnek tartottam arra pazarolni a benzint , hogy 130al guruljak. Mert tényleg gurulásnak érződik. Az alkatrséz autót próbáltam, mit bír, elképesztő, pedig csak 170ig mertem nyomni.Megejgyzem a széelsségből, hsszból, súlyból, kiváló futóműből következő stabilitása nagyszerű dolog. Térjünk vissza konkrétan az én autómra. A motor-váltó egység kiválló állapotban volt, van, lesz, drága pnézért vettem, és úgy használom ahogy kell (pl 3000fölé nem húzatom, hiszen, a maximális nyomatékának 90%át már 1000-1100as fordulaton tudja-ezt a diesel-Mercedes szakértő mondta, és tapasztalom is. Az azért sok mindnet elmond a Mercedes minőségről, hogy lakatolnom nem kell rajta semmit sem (!!). Gyári fényezése gyakorlatialg hibátlan.
A belső a donor autóból származó, igen ritka, fekete és gyönyörűű. A vezetési élmény csodálatos, főleg, hogy kéziváltós lett. A méretei elképesztőek, a szivar 100as Audit biztosan ismerik, na ez attól még egy picit nagyobb.
Egyébként a fogyásztáson kívül nem sprólok, nem gányolok semmit, nem igazán kell javítani, de ha mégis azt tisztességgel végezzük. Megbízhatósága 100%os. Nyáron Görögországba mentünk Vele, csak gázolaj kelett bele. A görögöknél egyébként vigyázni a modern diesel autókkal, elég tré olajuk van, de hát ez kamrás Merci, ennek mind1. Ott is csak nézték, csodálták, Volt egy német turista aki kb 20fotót ksézített róla, pedig ő zsíruj S Merciből szállt ám ki. (Érdekes, hogy mért nem megy repülővel ,ha már ekkroa kulák)
Összességén imádom az autót, még iylen nagy éves futás melett is megbízható, kényelmes, nagyon szép. Sohasem adom el ha tehetem!
Hibalista
- Kopóalkatrészek (pl: féktárcsa, porlasztócsúcs, kormányösszekötő, kipufogódob, meg egy-két apróság)
Ide hordtam szervizbe
Magam végzem a karbanntartást
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Diesel Mercikre szakosodott szerelő, jó barátom, vele építettük át. Nagyon penge a srác, autószerelő+járműgépészmrénök ,vagy mi :)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1979 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 300000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 200000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | XM 2.5 TD VSX | Következő autója? | remélhetőleg semmi más |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
