A valaha volt legjobb Mercedes (W116 280S)
Szöveges ítélet
A Mercedes-Benznek Magyarországon két ellensége van. A tulajdonosa, és a szerelője. Az első sajnálja a pénzt a gyári alkatrészre (pedig csak azt szabad tenni bele), a második meg szimplán hülye. Nem a kilométer öli meg ezeket az autókat, és nem is a rozsda. A spórolás, és a hozzá nem értés. Barátom ha Mercid van, ne utángyártott fossal rakd tele, legyen pénzed fenntartani, vagy ne legyen Mercid. Prémium minőség, prémium árakkal. Kalkuláld be, hogy ezt az autót nem csak megvenni kell, hanem fenntartani is. Ha nem sajnálod a pénzt tőle, 40 évesen is olyan érzés, hogy amikor csak tehetem, beleülök. Egyetlen mai autó sem nyújtja azt, amit egy jó állapotú veterán Merci. Ugyancsak 156 LE, de simán megfutja a 140-et utazóban, most hogy rendben van futómű, kormány, fék (ezek rendbetétele gyári alkatrészekkel, több, mint egy millió Ft, de egy Merci ennyibe kerül), csodálatos egyenesfutás, hihetetlen kényelem. A kaszni még nem az igaz, első sárvédők utángyártottak, okádékok is. A nagyszerű szaki a motorháztető zsanérját úgy hegesztette vissza, hogy a tető 2 cm-et kiáll a síkjából, szilánkosra kéne törni a kezét az ilyen "mesternek". Átrohadva nincs, lakatolták már a fent említett minőségben, festése szódával elmegy, de nem költök még 2 millát rá, hogy az OT-n átmenjen, használatot nem befolyásolja, messziről hunyorítva még elmegy. Majd ha qrva gazdag leszek, megcsináltatom. Egyelőre használom, és élvezem vele a kilómétereket. Mindig egy picit javítok rajta, most éppen karbit próbálok emberi (értsd, nem 2.000 €-ért gyári újat) árért szerezni.
Update 2017.02.12
Találtam bontott karbit az ebay-en, 130 €-ba került. Azt mondták csak be kell szerelni, minden ok. Hát nézőpont kérdése. A gyorsítómembránnál ömlött belőle az üzemanyag, átraktam a másikból. Az automata szivató megszorult, mert kicsit eldeformálódott a terelőlemez háza. Kiegyengettem. A hőmérsékleti szabályzó el volt tömődve, ezt is a másikból raktam át. De ezek tényleg apróságok, ha nem tetszik, van felújított 850 €-ért, új meg mint írtam 2.000 €-ért.
Update 2017.05.05
Volt a jobb hátsó futőműnél egy kis csapágyzaj, meg a bal hátsó lengőkarba a belső kerékcsapágyat úgy ragasztottuk vissza, valamikor megszorulhatott, és valamelyik előző tulajdonos inkább adott egy nagy gázt,mintsem törődött volna vele, megforgott a csapágy, kiesztergálta a helyét. Túrtam az ebay-ről két hátsó lengőkart (ugyanaz van az állólámpásban, a zőccségesben, a 107-esban, a 126-osban, van és nem drága az alkatrész 50-100 €), aztán uccu neki cseréljük. De ha már nekiálltunk, akkor a difi is legyen felújítva. Elkészült, és nagyságrendekkel lett rosszabb. A kardán ki akart esni a helyéről. Ami nem csoda, a kereszt hegesztve volt (sic!), a csapágya romokban. Egy millió kilóméternél ennél jobb állapotban szokott lenni, a hozzáértők megint alkottak. 100 €-ért ment bele bontott, új csapágy, hardy-k maradtak. Most már minden ok, leszámítva a jobb féltengelyt (ahonnét egyébként a zaj jött), harsog, és ráz is. Nem tudom mit csináltak ezzel az autóval, a szerelő, aki 30 éve Mercivel foglalkozik, nem látott rossz féltengelyt még. Az sem megy benne soha tönkre. 35 € az ebay-en, már úton van, betesszük, és akkor tökéletes. Az akció kb fél misi lett, mert akkor már bölcső szilentet is cseréltünk (szigorúan gyári!, 70 eFt a garnitúra, de ez egy Mercedes, utángyártott alkatrészt nem teszünk bele, nem olcsójánosoknak, meg fillérbaszóknak való). Az autó halkan suha, az új Octáviám sokkal zajosabb nála. Újfent megerősítést nyert, miért ezt nevezik a valaha készült legjobb Mercinek.
Update 2017.06.03
A rázás nem a féltengelyből jött. Kardán csere, Hardy csere, és sajnos váltócsere is, mert a kihajtótengely bordáskoszorúja is el volt kopva. A keresztnél összehegesztett kardán megtette a hatását. Egy újabb 300 eFt ment rá, akkor már a kinyomócsapágyat is kiceréltük, a kuplung viszont jó volt. Az autó halkan suhan és most már nem is ráz.
Update 2018.05.25
Az autó két hónap után újra elkezdett rázni. Egy évig kerestem mi lehet az oka, hardy csere, egy vagyonért zsír új gyári kardán első rész, Vredestein Classic Sprint gumik, mert csak az a jó. Aztán mikor nem maradt más kicseréltem azt a kardán hátsó részt, amire esküdött a szerelő, hogy az tuti jó. Hát tuti nem volt jó. Szorult a kereszt, forgásközben nem tudta lekövetni a mozgást. Kb. 1 misit b@sztam feleslegesen el, kicserélve/kicseréltetve olyan alkatrészeket, amiket nem is kellett volna. Váltó pl. Teljes difi felújítás pl. Semmi bajuk nem volt.... Nem viszem többet ehhez a szerelőhöz. Csinálom inkább én. egyrészt magamat hibáztatom, másrészt mivel magamnak csinálom, ennél lelkiismeretesebb nem lesz senki.
Update 2022.02.05
Az autó még mindig meg van, ennyi ideig egyetlen autó sem volt még nálam. Nem is akarom eladni. Nagyon jó egyrészt, nagyon sok energiát fektettem bele másrészt, hogy ilyen legyen. Pár dolgot még rendbe tettem, gumitömítésket cseréltem az ajtókban mindenütt, mert nagyon porózusak voltak. Meg már nehezen indult, és rángatott is, hát a fent említett győrújbaráti mester szana-szét kopott gyújtás elosztó fedelet tett bele (az legalább gyári volt), és szana-szét kopott rotort, ami ráadásul nem is volt gyári. Tettem bele mindkettőből gyári újat, majdnem 100 eFt volt, most kezd magára találni. A csere után az első padlógáznál olyan koromcsíkót húzott maga után, hogy nem láttam mi van mögöttem. Járok vele, hogy kiégjen a motor, mert még mindig rángat egy picit, de javulgat. Az Oldtimer Szuperkupában versenyezgetünk vele a nagyobbik lányommal. Gondolkodok az OT-n, így, hogy talán ügyfélközpontúbb lett. Ahhoz viszont telifény fog majd kelleni, keresem a festőt. Ha találok. Ha nem marad így.
Hibalista
- Az autó 20 éve van Magyarországon. Hűtő 123-as került bele, kókányolva (kisebb, egy szögvassal megoldották). Megszakító szétégett (3 eFT a Bosch bele). Gyújtás totál elállítva. Középső kipufogó dob 123-asból került bele. Bele kellett erőltetni, megoldották. Első kipufogócső gázcsőből hajlítva. Hátsó dobot a szentlélek tartotta a helyén (még eredeti volt szerintem). Karburátort állítólag egy specialista állította be (úgy, hogy a gyújtást előtte nem állította be sic!), biztos, amit biztos a csavarjait jól megtépte a barom, a spiáter eldeformálódott, falsot szívott. Mehetett a prés alá, de még most sem az igazi. Összes lengéscsillapító cserélve (az autón volt műszaki. Börtönbe küldeném az utolsó 3 vizsgabiztost, mert ezekkel a lengéscsillapítókkal már 3 vizsga óta nem szabadott volna átmennie), féktárcsa, fékbetét, gömbcsap, kormányösszekötő, segédirányítókar, stb, stb.
Ide hordtam szervizbe
Amihez nem kellett különösebb hozzáértés, én
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Egy győrújbaráti mester. Lassan dolgozik, de legalább mindenhez hozzányúl, ahhoz is amihez nem kéne. A difi, kardán, váltó csere-felújítás tök felesleges volt. Jó kardán tengelyt kellett volna bele tenni 30 eFt-ért, és akkor nem rázott volna. A kardánkereszt szorult, nem tudta lekövetni időben a mozgásokat. Nem hiszem, hogy többet hozzá viszem.
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1976 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 14 l |
Előző autója? | Transporter T3 lakóautó | Következő autója? | W124-esen gondolkodom, mellé, nem helyette |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.6/10) |
