Birodalmi romboló
Szöveges ítélet
Írtam már két ítéletet. Egy Peugeot 206-ról Ár/érték=1 címmel, és egy BMW 320d-röl /E91/ Nem akar megválni tölem címmel.
Mindkét autóval teljesen elégedett voltam, söt a BMW-vel az vagyok a mai napig.
Ez az R320-as a cégem tulajdonában van. Amerikából érkezett 2008 augusztusában. Nagybátyám Minneapolisban autókereskedö ezért szerencsém van, ha kintröl kell autót behozni. Elmondom, hogy milyen kell és megszerzi. Átvizsgáltatja a mühelyükben és mindenröl tájékoztat az autóval kapcsolatban.
Ez az autó egészen véletlenül került hozzánk. Igazából csak beszámíttatta valaki náluk, mi pedig gyorsan lecsaptunk rá.
38000 km volt benne. Hibátlan müszaki és esztétikai állapot. Európában nem nagyon látni ebben a belsö színösszeállításban, pedig átnéztem párszor a használtautó kínálatot.
Kívülröl az autó bézs metál, belül bézs börkárpit, /ami kimondva jól alliterál/ és faberakás. Nem szeretem a fát az autókban, de ez így tökéletes.
Az autóra a pénzt június vége felé utaltuk át és pár napon belül megkezdte útját Minneapolistól Bremerhavenig. Augusztus végén szóltak a kikötöböl, hogy mehetünk az autóért. Én ekkoriban Németországban dolgoztam. Szóltam két barátomnak /egyikük azóta a társam/, hogy induljanak ki, mert megjött az autó. Azért jöttek ketten, mert Hamburgból vittünk még egy E46-os 320d-t is.
Hannoverben vettem fel öket a reptéren. Még aznap a kikötöben voltunk a megbeszélt idöre. Itt azt mondták, hogy az irodájuk ugyan müködik, de már nem adnak ki autót, majd holnap. Mindenképpen ott aludtunk volna a környéken, ezért nem is nagyon zavart a dolog. Másnap visszamentünk, amikor közölték velünk, hogy most van kiadás, de a konténerünk nem szabad, ami azt jelentette, hogy a new york-i szállítmányozó céggel újra engedélyeztetni kellett a konténer kinyitását. A további problémák az idöeltolódásnál kezdödtek. Reggel 8 órakor voltunk ott és minimum 6 órát kellett volna várnunk a new york-i nyitásig. Kezdett elegem lenni, de hogy ne menjen kárba a napunk elmentünk Hamburgba az autóért. A BMW hibátlan volt, megvettük és a barátunkkal el is indult haza. A társam és én visszamentnk 2 órára a kikötöbe. 5 óráig vártunk, de az engedély nem érkezett meg, pedig már a két speditör cég beszélt is egymással.
Nem húzom tovább, de maradjunk annyiban, hogy másnap délután 5-kor elindultunk haza.
Amikor az autót megláttuk és körbejártuk, nem akartuk elhinni, hogy nem 0 km-es. Megtankoltuk, felraktuk rá az itthonról hozott ideiglenes rendszámot, ami persze nem lett volna érvényes kint, de engem már csak az érdekelt, hogy végre elindulhattunk haza.
Éjjel 1 órakor értünk Münchenbe, ahol laktam. Másnap telepakoltuk az autókat, /ugyanis éppen haza költöztem/ és elindultunk haza. Az autót nem kellett megszokni. Nem szeretem a magas építésü autókat, de kimondottan tetszett magam körül a luxus eröd. A 7 sebességes autómata szépen kapcsolgatott, ha kellett rendesen elindult. A fékek hibátlanok. A panorámatetöt hátra húzva araszoltunk Hegyeshalomnál. Ha zenét akartam hallgatni, harman/kardon Logic-7 minőségben tehettem. Végre éjjel haza értünk. A fogyasztás 10,3 literre jött ki, amivel nagyon meg voltam elégedve.
Másnap jött a tüzetes átvizsgálás.
6 ülés. A hátsó sorban is akkora a hely, mint egy kompactban hátul. A középsö sor fejedelmi, ami elmondható az elsö ülésekröl is. A bal egyben tökéletesen be tudom állítani az üléspozíciót, az ülések motorosak. 2 zónás automata klíma hüti a levegöt, a kijelzö fahrenheitben jelez. A sebességmérö analóg órája mph-t mutat, de digitálisan ki lehet jeleztetni a km/h-t is. Szerencsére az európai forgalombahelyezéshez semmit nem kellett átalakítani az autón és minden teszten /amiböl volt böven, nem is olcsón/ simán átment.
Ami nagyon más, mint Európában, az a felszereltség. Kint nem kértek egy ekkora döghöz parkoló szenzort, ami nálunk szerintem elég furcsa lenne, de aki járt már kint az tudja, hogy nem csak az autók, de minden egyéb xxl méretü, tehát van hely böven forgolódni. Az autóban nincs xenon, de ennek a hiányát egyáltalán nem érezni, nagyon szépen világítanak a fényszórók.
Az autóban nagyképernyös navi mellett satelit rádió, esöszenzor, világításszenzor, ülésfütés és még sok egyéb apróság megtalálható.
Az úton szépen ringatózik, erös gyorsításnál még a diesel V6-nak is szép hangja van. A váltó állítható sport és komfort fokozat között. Nem találtam az autón semmi kifogásolni valót, de nekem túl nagy. Bár eladásra hoztuk, a társam annyira megszerette, hogy megtartotta magának, azóta folyton vigyorog. Nem is csodálom. Ebben az autóban utazva, az ember úgy érezheti, hogy a nyugalom szigetén ücsörög és banánszoknyás lányok kényeztetik, ahol a stressz ismeretlen fogalom. A beltér olyan, mint egy luxus szállóban. Hatalmas a tér, hangtalan a suhanás, tökéletes koncert szól a HiFi-böl.
Bár a társam nagyon megszerette, azt mondta, hogy eladó, ha van rá jelentkezö. Hírdetjük magyarországon is, annak ellenére, hogy szlovák rendszáma van.
Ha valaki szereti a luxust, a megbízhatóságot, az eröt és a használhatóságot és nem akar olyan autót, amiböl egy utcában 3 jön szembe, annak ideális választás.
Ha tovább vendégeskedik nálunk az autó, akkor megírom a fejleményeket mindenröl.
Csillagromboló nevet adtam neki. Az elején lévö hatalmas embléma /csillag/ és az eröt sugárzó, masszív külsö miatt.
Hibalista
- 7000 km alatt semmi nem romlott el.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 38000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 320d | Következő autója? | BMW |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
