Jo auto, rossz szerviz.
Szöveges ítélet
Nagyon orultem mikor vegre megerkezett.Elozo autom is ML volt, de a valasom miatt gyorsan meg kellett szabadulnom tole.Akkor azt hittem azert buktam annyira sokat az auton, mert siettem az eladasaval.A masodik utan tudom h hatalmas ertekveszto a tipus.87000 usd volt folszerelve,es ma 32000 tobbert nem tudnam eladni.Ez azert sok alig tobb mint ket ev utan.
Ennek egyik oka h sajnos a sok kover kiaranyozott ciganygengszterrel azonositjak, holott halistennek nem soknak van ilyenje,mert magas es konnyebb nekik kiszallni az alacsonyabb ulesu autobol (S).S bar itthon sokan jarnak vele valojaban kevesen tehetne meg: valamennyi vevojeloltem elso kerdese volt:
Hogy lehet 0 val beulni.(.nyadba lehet.Minek rabolod az idomet?)
Vissza is vittem Amerikaba, ott legalabb jobban beszamitjak.
Tartottam a dizeltol, az elozo 430-as eros volt jobban gyorsult mint az 500-as, igy sok jok nem vartam tole.
Tevedtem, igen komoly a nyomateka, 100 ig jol huz, es 200 folott sem veszesen hangos, bar fogyasztani itt mar fogyaszt o is.160 tol viszont igen mertektarto a gyorsulasa,ezen a visszavaltas sem segit.A fekek megbizhatoak, bar szerintem nem gyengek komoly sebessegnel, es folmelegedve rosszabbul fognak.
A legrugo nagyon jol sikerult, megeri megrendelni, komfortossa teszi az utazast, es ellensulyoz a kanyarokban.
Az ulesei javultak az elozo szeriahoz kepest is.Mar majdnem kenyelmesek. A legnagyobb gond az autoval a h ugy adjak el h a gyari szereloket nem keszitik fol a javitasara.
Pl:A Distronic nagy talamany, jol koveti az elottunk levot,vagy veszi eszre ha bejonnek elenk,hosszu utakon sokat segit h nem csak te figyelsz a vezetesre, am pont mikor a legjobban kene:esoben, kodben, hoban nem megbizhato.
Egy ev utan sokszor irt ki hibat a muszerfal:"esp not available",distronic not available", es egy szerviz sem tudott vele mit kezdeni.
Sem Karpat utca, sem Mercedes of Ontario, sem Miami.Szoval a dolog altalanos. Ami mellettuk szol h udvariasak voltak mindenutt, lemostak az autot, finom volt a forrocsokijuk, de szerelni sehol sem tudjak a valoban folszerelt autoikat.Azert ismerethianyban Karpat utca viszi a primet: kozoltek h nem szabvanyosak a kerekeim, mert nincs a tipushoz 20 collos kerek...(Nalatok legfeljebb.)
Kinti szerviznel pozitivum h fizettek a szallodat mikor az uzemenanyagpumpa megadta magat, es az auto otthagyott az autopalyan, olyan helyen ahol meg leallosav sem volt.
A trailert is, a berautot is, kicsereltek az alkatreszt ingyen(BMWseknel ez nem egyertelmu meg gari ido alatt sem), am a hibauzenetekkel sehol sem tudtak mit kezdeni.Ugy sem h a muszerfalon lattak kiirva mert nem allitottam le a kocsit mig meg nem neztek.
Nagyon jol fogyaszt a dizel: hosszu uton, noi soforrel 110es temponal, distroniccal 8.5 literre jott ki, ez meg jobb mint a gyari ertek.Nekem azert sikerult 12 literre foltornasznom, de en hiszek abban h aki mogottem van annak nem kell betetlapot adnom.Igy en nem vagyok mertekado.
Csajozni nem jo: felnek tole a nok.Ha mar benn ulnek persze mas a dolog.A szomszedok is.Ahogy az elozovel is ezzel is ott parkolsz ahol akarsz.Azt szoktam mondani h azert draga mert a parkolojegyek arat is elkerik vele elore.Audis barataimmal ha elmentunk valahova, nekik azt mondtak h valahol hatul van meg hely, mig nekem: alljon meg itt nyugodtan, nem szamit a tabla,figyelunk, nem lesz gond.Sokszor fizetoparkolokban sem kertek penzt.Ha a zoldlampanal ha elbambulsz sem dudalnak rad, hanem csondben megvarjak amig folebredsz.(Itthon! Kinn egyebkent is.)
Jartam vele terepre is, meglepoen jol vette az akadalyokat.Traktormintaval szerintem terepjaronak sem annyira rossz.
A tetoablak jo, de kicsi.A fejtamlakba epitett szorakoztato rendszert gyerekeseknek csak ajanlani tudom.Nagyon hosszu uton is lekoti a sracokat.Akar nyolc ora utazas is egy hang nelkul telik el, csak legyen eleg dvd.
A kanyarvilagitas csodalatos dolog, es jol is mukodik.A navigacio merhetetlenul sok hibat kovet el.Felrevezet, fokepp az amerikai, az europai pontosabb.
Ami viszont jobb az amerikai valtozatban az a SIRUS radio.Digitalis zene, rendkiuli hangminoseg, a legtavolabbi helyeken is,muholdrol.Hiba h Europaban nincs.Az elozo autombol okulva, nem engedtem hazai muhelyeket h "javitsanak" a hangrendszeren.Jo az ugy ahogy gyarilag ki lett talalva.Az hibatlanul mukodik.A magyar sufniszervizek altal utolag beszelet melynyomoval mindig gond volt, sokszazezerert.
Kormanyvaltot nem javaslom senkinek, mert haszontalan.Vissza nem valt, csak ha o is ugy gondolja, onallositja magat az automata,lassan is valt, es csak ha kedve van, akkor meg minek.
Hogy vennek e ujra?Gondolkodom.Miert:
1,Alig tobb mint ket ev alatt 55000 usd nagyon sok.
2,Szakertelem nelkuli,megis nagykepu, olajcserere szoritkozo szerviz.
3,Es ez volt az elso nyugati autom ami az uton hagyott.
Mellette szol a repi erteke:uzletet hozhat.
Elkerulod vele a kozlekedesi konfliktusokat.
Jol parkolhato, ha nem vagy szivbajos.
Van rosszabb es dragabb auto,igen.Nekem is volt.Am a sok apro elektromos hiba bosszusagot okoz,(mondhatjuk h minek bele ennyi extra:akkor suzukit vegyen akinek nem kell a technika) es sok penzert ez is cserben hagy, nincs mar meg az a legendas minoseg ami miatt a csillagos az lett ami.
Ezt pedig elvarom ennyiert.
Hibalista
- Distronic, nem ertenek hozza, kiporgesgatlo:ehhez sem ertenek.Olajat tudnak benne cserelni, es lemossak minden szerviz utan.Karpat utca mega a szakertelem ket kulon fogalom, de miutan uezzel az autoval Ontarioig mentem es ott is uezekkel volt gondom a Karpat mentsegere legyen mondva; ott se tudtak vele mit kezdeni.
Ide hordtam szervizbe
Karpat utca, miutan garancialis: A szakertelem teljes hianya, rendkivuli ontudat (a mire is?). Merhetetlen varakozasi idok.Abszolut gyenge ugyfelszolgalat. Ami fontos: a Mercedes gyari visszahivasos szervizeket sem csinaltak meg, erre amerikaban hivtak fol a figyelmemet, egyszeruen itt meg sem emlitettek.
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Borocz Arpad: ha valaki olyan kellett aki ismeri is az autot, es elfogadhato az alkatresz ara.Kicsereltettem az europaira a navigaciot,majd visszaszallitasnal visszarakattam az amit, annak a szerelonek a neve nem ugrik be de ok jok voltak.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | ML 430 | Következő autója? | Q5 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
