Baby GL
Szöveges ítélet
Gelande Luxus Klein Wagen - Baby GL
Miért?
- 4,5 m hossz, tehát városban is lehet vele közlekedni, parkolni, nem egy megalomán Cadilac Escalade, egy Skoda Ocatvia is hosszabb ennél,
- formavilág: ma a hajlított lemezek korát éljük, cipős-doboz dizájnból alig van, az a kettő ami meg még a piacon van az a GLK integráltjai GL és G-osztály, a 155-ös Alfát már nem gyártják, szóval számomra eredeti és fantáziadús a karosszéria,
- a menettulajdonságokról: üresen az össztömeg több mint 1850 kg, ez a súly nagy része a kocsi merevségére lett felhasználva, így nagyon erősnek tűnik belülről is a GLK, a futómű a kényelmes felé lett hangolva, kanyarban nem dől, nagyon stabil, nem bólogat, a prospektus Agility controlról beszél, változó keménységű lengéscsillapításról, én ehhez nem értek, de mintha puha szőnyegen közlekednék vele,
- a motor elöl hosszában, mögötte a váltó (értsd kisebb lábtér, de ok), a prospektus szerint a nyomaték 55%-a hátsó tengelyt hajtja, egyesek szerint így a vezető gerincére ható erők kisebbek, a hát később fáj, (nem tudom, hogy ez tudományosan alátámasztott-e),
- automataváltó, kézi váltóval nem is gyártják, (az csak a katalógusban található),
- miután hosszúnak nem mondható, ez a belső terein is érződik, hátul legfeljebb két felnőtt fér el, aki nagy autót akar, vegyen B osztályt, a csomagtartó egyáltalán nem mondható nagynak, és ez akkor eufémizmus, gondolom a hátsó kerék meghajtás vesz el teret, szerintem, viszont a vízszintes sík alatt a szükség pótkerék helyén sok további liter van, így már egy kis utazáshoz elegendő, egyébként meg aki campingezni menne vegyen tető-boxot,
- terepjáró-képesség: most komolyan, valakinek megfordult a fejében, hogy ezt a fényezést ki kell vinni ágakat hajtogatni?
- motor: ez egy 220 cdi, 170 LE-vel és 400 Nm nyomatékkal, ez hordozza az 1950 kg átlagtömeget, mely nem kevés; az autó biztonságos használatához viszont ez bőven elég, illik a kocsi kisugárzásához, nyugodt, biztonságos, megingathatatlan haladásához, siessen, nyomakodjon más...(ha már személyeskedhetek erre ott vannak a világ legjobb autói: a BMW-k 4 l/100 km alatti katalógus fogyasztással, meg a 500.000 km-t is elmenő diesel motorjaival),
a motorral kapcsolatban a wikipedián az áll, hogy ez is dupla turbós, cikkekben, műszaki leírásban, sehol nem olvastam erről,
- a váltó 7 sebességes, jól, meggyőzően váltogat, igyekszik a fogyasztás miatt alacsonyan tartani a fordulatot, viszont nem jelzi ki, hogy melyik aktuális fokozatban vagyok, a DSG ezt megcsinálja, váltófüleket még nem próbáltam ki...
- belső: az autóban az alap szövetbelső nekem kifejezetten tetszik, amikor szövetbelsejű kocsim volt mindig bőrről álmodoztam, mikor bőrös kocsim volt, mindig szövetről, az alumínium belső díszlécek sokkal szebbek a fa díszeknél,
- végül az áráról, egy Skoda Yeti 2.0 TDI 4x4 ugyanezzel a felszereltséggel, de kb. 25-30 cm-rel rövidebben (tudom, autót nem hosszra veszünk) 32.000 EUR, amennyivel viszont ez az autó többe került, az mindenképp megéri, ja és az árban 3 év kötelező és CASCO biztosítás, 6 év garancia, 6 év szervíz benne van.
Nekem tetszik.
Hibalista
-
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
