A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » GLB (2019)

GLB 200 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Csillagos 4-es

Szöveges ítélet

Pozitívumok:
- az autó kívülről-belülről álomszép (ízlés kérdése persze), vonzza a tekintetet, főleg ebben a metálkék színben
- a digitális műszeregység gyönyörű, ízlés szerint állítható és kezelése nagyon egyszerű akár a kormányról, a középkonzolról vagy hanggal
- parasztvakítás level 100 de kell - a belső ledes díszvilágítás
- a távolságtartó tempomat és dugóasszisztens megszokás után a legjobb funkciók. Egy analóg autóból átülve meg kell tanulni máshogy vezetni ezeket a szenzoros / kamerás autókat
- A navigációs térkép alapú sebességállítást (ez nem a táblafelismerő rendszer) kikapcsoltam mert lassan veszi a lapot pl. mire felhajtok az autópályára. Meg van pár "digitálisan kinthagyott" sebességkorlátozás (az építkezés már rég nincs ott) vagy olyan is amitől kb 0.5 mp-re az autó hirtelen fékez aztán tovább gyorsít...én meg csak nézk hogy mi van, dedalont nem vettem be, a mögöttem lévők se szerették...ugyanez a funkció autópálya kihajtónál vagy körforgalomnál viszont jó. Valamikor majd ez a jövőben lesz jó, ha a legtöbb autó(s) így akar vezetni
- nagy és jól pakolható csomagtartó. A 2019-es modellen csak nyitó/csukó gomb van a csomagtér ajtón (vagy lehet felszereltség függő), a csukás&lezárás lemaradt (két külön gomb és nem tudják belerakni)
- nagy lábtér az utasoknak a mozgatható hátsó üléssor miatt
- 100-as átlagsebességgel autópályán 4 személlyel és megpakolva elmegy 6.2 - 6.3 literrel/100km. Egyedül vezetve és üresen 5.8-at is tud. 100-as oktánú benzint felesleges bele tankolni, annyival nem lesz jobb a teljesítmény és a fogyasztás.
- nagyobb sebességnél (160-170) is nagyon stabil az autó, szépen megy bár a gördülési zaj nagyon függ az autópályától.
- telefonos mercedes-me app (helymeghatározás, zárás-nyitás, egyéb infók / statisztikák utanként)
- a gyerekek szeretik, hogy az autó vicceket tud mesélni ("hey mercedes"). Ha a feleségem kérdez valamit, és nem tudom a választ, megkérdezem az autót, de azokra a választ általában ő sem tudja :D

Negatívumok:
- az ajtók, különösen a vezető ajtaja nem csukódik be, hacsak be nem vágjuk. Kérdeztem mást is, nekik is ilyen a 2019-es modelleknél. A mostani beszállási procedúra az, hogy gyújtás rá, ablak kicsit le, és akkor nem kell bevágni az ajtót. Használhatnának behúzó elektronikát, hamár a csomagtartó ajtaja tudja ezt, persze az a magasabb osztályoknak jár
- a kesztyűtartó nyitási érzetét látta/érezte valaki Stuttgartban.???
- a B-oszlop kemény műanyag borítása a fejtámla magasságáig felfut (nem a tetőkárpit szövete jön lefelé - miért nem, ha már ez az A, C és D oszlopnál így van?). Emiatt rosszabb minőségű úton, ha nincsen utas mellettem, a biztonsági öv csatja a helyén kocog a kemény műanyagon. Azt mondték a szervízben, hogy ragasszak oda valami filcet, megtettem...maradt még az ebédlőasztal széklábairól...(csak a hozzátartás végett ez egy 22.5 milliós autó)
- a csomagtér rolónak sínben kellene futnia. Ennek hiányában már gyűlnek a karcolások
- ez az 1.3-as turbó benzines 163 LE-s motor bizonyos szituációkban sokszor kevés (sávváltás, előzés, sebességkorlátozások utáni kigyorsítás) - vagy állandóan sport módban kellene használni, amit én nem szeretek és az nem is erre a kicsi motorra van kitalálva ill. meg kell tanulni a visszaváltást manuálisan kormányról)
- városban benyalja a 10 litert :(
- erős napsütésben vezetve a két kamera az első szélvédőre tükröz két szép csíkot, ami zavaró vezetés közben
- a hátsó övek állandóan megcsavarodnak, valamikor meg nem húzódnak vissza (!) ha a gyerekek valamiért előrehajolnak (lehet a gyerekülések miatt)

Ami hiányzik a CX-5-ös Mazdám után:
- Keyless-Go
- Prémium HiFi - nem kell feltétlenül Burmeister de az alap HiFi nem ér fel egy Bose-zal
- ülésállítás memória funkcióval
- a plusz 100 newtonméter nyomaték --> egy ekkora 1.7 tonnás autót a nagyobb benzinessel ajánlott megvenni (250), vagy a minimum 150LE-s dízellel (200d) - bárcsak ezt tettem volna.

Nehéz volt olyan GLB-t találni, amiben a tetőkárpit nem sötét. A sötétekben olyan bunker érzésünk volt.

Összességében érződik, hogy a GLB-t kicsit távol akarták tartani a GLC-től, spóroltak, mert utóbbi inkább luxusautó, míg ez "csak" prémium. Ezen az autón szerintem nem éri meg a csillag a felárát egy fullos Tiguanhoz vagy Kodiaqhoz vagy valamelyik japán/koreai SUV-hoz képest.

Legyen ebből a GLB-ből pár éven belül egy hibrid! Ha megvártam volna a hibrid CX 60-as Mazdát, lehet nem ezt vettem volna. Pár dolog nagyon frusztrál, de a következő pár évre jó lesz.

Hibalista

- Az autót kamera/szenzorhibával kaptam meg. Ez azt jelenti, hogy bizonyos "félreértett" forgalmi szituációkban városban és autópályán vészfékezést csinált váratlanul, egyes esetekben megállásig. Szerencsével kerültem el 1-2 balesetet. Szoftverfrissítés után jó lett.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2019
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 2500
Megbízhatóság (9) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? CX-5 Következő autója? CX-60
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz GLB 2019

További ítéletek (0 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)