Csillagos 4-es
Szöveges ítélet
Pozitívumok:
- az autó kívülről-belülről álomszép (ízlés kérdése persze), vonzza a tekintetet, főleg ebben a metálkék színben
- a digitális műszeregység gyönyörű, ízlés szerint állítható és kezelése nagyon egyszerű akár a kormányról, a középkonzolról vagy hanggal
- parasztvakítás level 100 de kell - a belső ledes díszvilágítás
- a távolságtartó tempomat és dugóasszisztens megszokás után a legjobb funkciók. Egy analóg autóból átülve meg kell tanulni máshogy vezetni ezeket a szenzoros / kamerás autókat
- A navigációs térkép alapú sebességállítást (ez nem a táblafelismerő rendszer) kikapcsoltam mert lassan veszi a lapot pl. mire felhajtok az autópályára. Meg van pár "digitálisan kinthagyott" sebességkorlátozás (az építkezés már rég nincs ott) vagy olyan is amitől kb 0.5 mp-re az autó hirtelen fékez aztán tovább gyorsít...én meg csak nézk hogy mi van, dedalont nem vettem be, a mögöttem lévők se szerették...ugyanez a funkció autópálya kihajtónál vagy körforgalomnál viszont jó. Valamikor majd ez a jövőben lesz jó, ha a legtöbb autó(s) így akar vezetni
- nagy és jól pakolható csomagtartó. A 2019-es modellen csak nyitó/csukó gomb van a csomagtér ajtón (vagy lehet felszereltség függő), a csukás&lezárás lemaradt (két külön gomb és nem tudják belerakni)
- nagy lábtér az utasoknak a mozgatható hátsó üléssor miatt
- 100-as átlagsebességgel autópályán 4 személlyel és megpakolva elmegy 6.2 - 6.3 literrel/100km. Egyedül vezetve és üresen 5.8-at is tud. 100-as oktánú benzint felesleges bele tankolni, annyival nem lesz jobb a teljesítmény és a fogyasztás.
- nagyobb sebességnél (160-170) is nagyon stabil az autó, szépen megy bár a gördülési zaj nagyon függ az autópályától.
- telefonos mercedes-me app (helymeghatározás, zárás-nyitás, egyéb infók / statisztikák utanként)
- a gyerekek szeretik, hogy az autó vicceket tud mesélni ("hey mercedes"). Ha a feleségem kérdez valamit, és nem tudom a választ, megkérdezem az autót, de azokra a választ általában ő sem tudja :D
Negatívumok:
- az ajtók, különösen a vezető ajtaja nem csukódik be, hacsak be nem vágjuk. Kérdeztem mást is, nekik is ilyen a 2019-es modelleknél. A mostani beszállási procedúra az, hogy gyújtás rá, ablak kicsit le, és akkor nem kell bevágni az ajtót. Használhatnának behúzó elektronikát, hamár a csomagtartó ajtaja tudja ezt, persze az a magasabb osztályoknak jár
- a kesztyűtartó nyitási érzetét látta/érezte valaki Stuttgartban.???
- a B-oszlop kemény műanyag borítása a fejtámla magasságáig felfut (nem a tetőkárpit szövete jön lefelé - miért nem, ha már ez az A, C és D oszlopnál így van?). Emiatt rosszabb minőségű úton, ha nincsen utas mellettem, a biztonsági öv csatja a helyén kocog a kemény műanyagon. Azt mondték a szervízben, hogy ragasszak oda valami filcet, megtettem...maradt még az ebédlőasztal széklábairól...(csak a hozzátartás végett ez egy 22.5 milliós autó)
- a csomagtér rolónak sínben kellene futnia. Ennek hiányában már gyűlnek a karcolások
- ez az 1.3-as turbó benzines 163 LE-s motor bizonyos szituációkban sokszor kevés (sávváltás, előzés, sebességkorlátozások utáni kigyorsítás) - vagy állandóan sport módban kellene használni, amit én nem szeretek és az nem is erre a kicsi motorra van kitalálva ill. meg kell tanulni a visszaváltást manuálisan kormányról)
- városban benyalja a 10 litert :(
- erős napsütésben vezetve a két kamera az első szélvédőre tükröz két szép csíkot, ami zavaró vezetés közben
- a hátsó övek állandóan megcsavarodnak, valamikor meg nem húzódnak vissza (!) ha a gyerekek valamiért előrehajolnak (lehet a gyerekülések miatt)
Ami hiányzik a CX-5-ös Mazdám után:
- Keyless-Go
- Prémium HiFi - nem kell feltétlenül Burmeister de az alap HiFi nem ér fel egy Bose-zal
- ülésállítás memória funkcióval
- a plusz 100 newtonméter nyomaték --> egy ekkora 1.7 tonnás autót a nagyobb benzinessel ajánlott megvenni (250), vagy a minimum 150LE-s dízellel (200d) - bárcsak ezt tettem volna.
Nehéz volt olyan GLB-t találni, amiben a tetőkárpit nem sötét. A sötétekben olyan bunker érzésünk volt.
Összességében érződik, hogy a GLB-t kicsit távol akarták tartani a GLC-től, spóroltak, mert utóbbi inkább luxusautó, míg ez "csak" prémium. Ezen az autón szerintem nem éri meg a csillag a felárát egy fullos Tiguanhoz vagy Kodiaqhoz vagy valamelyik japán/koreai SUV-hoz képest.
Legyen ebből a GLB-ből pár éven belül egy hibrid! Ha megvártam volna a hibrid CX 60-as Mazdát, lehet nem ezt vettem volna. Pár dolog nagyon frusztrál, de a következő pár évre jó lesz.
Hibalista
- Az autót kamera/szenzorhibával kaptam meg. Ez azt jelenti, hogy bizonyos "félreértett" forgalmi szituációkban városban és autópályán vészfékezést csinált váratlanul, egyes esetekben megállásig. Szerencsével kerültem el 1-2 balesetet. Szoftverfrissítés után jó lett.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 2500 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | CX-5 | Következő autója? | CX-60 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
