cuki
Szöveges ítélet
Azzal kezdeném, hogy 194-6 cm vagyok. Így kényelmes és jól kinéző és biztonságos autót nagyon nehéz volt találni.
Elsőnek Volvo V40, S60, XC60-at néztem. Hosszútávon térdnek nem kényelmes ilyen magassággal. Az első Volvo ami tűrhető lett volna az az XC90.
Volvok mellett MB CLA-t néztem még a megnyerő külseje miatt. Viszont lábam abban sem fér el kényelmesen és a hátul elég pici a fejnek a hely, ha vinni kellene valakit.
BMW-k még tetszettek, de az túl sok embernek van, így el is vetettem ötletet.
Tehát a CLA tetszett ás a szinte ugyan az GLA is, viszont ebben már kényelmesen elférek. Külseje számomra megnyerőbb, mint az XC90, így egyértelmű volt, hogy GLA-t fogom megvenni.
Biztonságról:
- Az ülést hátra kellett egy kicsit tolni, így holttérből kicsit több van. De mivel többnyire biztonságosan vezetek így ez nem akkora probléma.
- Automatán fékez, ha az autópályán előttem hirtelen megáll valaki. Ez eddig 2x mentett meg koccanástól.
- Nagy oldalszelet már 120 körül is megérezni sávváltáskor sajnos. 200as tempónál pedig fél métereket is odébbkerülök valahogy. Szóval nagy szélnél max 140-150-ig biztonségos.
Automata váltó:
7 sebességes duplakuplungos. 3 módja van: Eco, Sport, Manual.
Eco mode a default és mindig vissza is állítja erre az autót leállítás után. Eco mode esetén dugóban araszolva is felvált egyből kettesbe de 3-5km óra esetén emiatt rázkódik is kicsit és utána vált vissza. Szóval dugóban sport vagy manualban érdemes menni. Eco kényelmetlen.
Sport modeban viszont azonnal reagál gázlenyomásra. Nincs semekkora delay.
Eco-t használom autópályán és sportot városban.
Parkolás:
Hátsó kilátás elég gyér. Viszont van parkolóradar. Autómata parkolósegéd. Pontos hátsó kamera. Szóval kezdőknek és nőknek is egyszerű a parkolás.
Navigáció:
Becker van hozzá. Ha jól tudom IGO adatokkal dolgozik és természetesen figyelembe veszi forgalmi adatokat.
Amit viszont észrevettem, hogy telefonon lévő IGO bizonyos esetekben pontosabban megmondja, hogy hol forduljak le. Nem tudom mitől függ, de volt olyan ország, ahol 100m-t is tévedett, míg telefon semennyit.
Csomagtér:
Sosem cipelek semmit a laptopon kívül, így nem kellett még terhelnem. De fullra lehajtható hátsó ülések vannak meg rendes méretű csomagtartó.
Kényelem:
Ülések kényelmesek. Fejnek van elég hely elől hátul is. Emiatt is nem lett panorámatető, mert az levesz elég sokat.
Elől lábnak szintén.
Ami még fontos, hogy nem ráz szét rossz úton sem :)
Szerviz:
Olcsó. 1 éves kötelezőnél a legdrágább tétel az olaj volt. 25k HUF.
maradék része talán ~15k.
Biztosítás:
Külföldön élek és ez a magyar árakhoz képest jóval magasabb.
Fullosat kötöttem, ez 2700 EUR / év. Viszont nem kellett volna, mert Junge Sterne alapból hozzákapott garancia elég sokmindent lefed. Tehát jövőre 1800 EUR/éves lesz kötve.
Látvány:
Magyarországon járva elég sokan megfordulnak megnézni, hogy mi is volt ez. Vagy parkolóban nézegetik.
Fogyasztás:
Városon kívül odafigyelve 4-5 körül Eco modeban
Városban 7-8 körül Sport modeban
Eléggé kihajtva autópályán németországban 7 körül átlag. Eco modeban.
Sportban autópályán nagyon hajtva ehet 8-10 litert is.
Összefoglalva:
Megérte. Nem unalmas vezetni. Kényelmes, biztonságos és keveset fogyaszt.
Hibalista
- Volt, hogy pályán kikapcsolt az ESP és Skid control. Félreálltam rákerestem neten. Azt írták szokott ilyen lenni. Állítsam le autót majd indítsam el és megjavul. Tényleg ennyi volt és megjavult. - Ismert hiba, de mivel csak 1x jött elő, így inkább nem frissítették az auto firmwareét szervizkor.
Ide hordtam szervizbe
Jász-Plasztik MB szerviz
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
