Nagy családi autó, amiben végre elférünk. :)
Szöveges ítélet
Kellett egy nagy családi autó. Vettünk egy ML-t, de az első nyaralásnál kiderült, hogy kicsi és kényelmetlen. Nagyobb kellett! Dízel autókat rühellem és a szerviz sem ajánlotta, mert sok velük a gond a benzineshez képest, így az kizárva. Ilyen motorral több éve van egy W221 S500-am, ami egy hihetetlen jó és megbízható autó, így ilyen 5500ccm 388Le V8-asat kerestem, ha át kell ülnöm a családi vasba, menjen ez is. Átlag 15-20 litert eszik, ez van. Sohasem értettem, aki sok millióért vagy sok tízmillióért vesz autót, az miért fos büdös dízel szutykokat vesz. Ráadásul inkorrekt dolog, hogy aki az én benzines autóm után jön az a katalizátor által megtisztított levegőt/kipufogógázt szívja. Én meg más füstölő dízel szutyka után autózva tüdőszilikózist kapok a koromtól. Rajtam múlna, ki lenne tiltva az összes dízel autó a forgalomból.
Visszatérve a GL-re, viszonylag jól megy. Amihez tudom hasonlítani az az S500, amit azért jobban viszi ez a motor a kisebb kaszni miatt, és egy ML320, ami egy fapados teherautó ehhez képest.
Teljesen személyautós vezetési élményt nyújt nagy mérete ellenére. Feleségem is szereti és kényelmesen elvezeti, illetve parkol vele. Tolató kamera és tolató szenzorok segítik őt ebben.
Vezető ülés lehetne egy kicsit kényelmesebb. Alsó ülőpárna lehetne egy kicsit hosszabb előrefelé, hogy jobban támassza az ember combját, de így sem rossz. Ülésszellőztetés az egyik legkirályabb dolog a világon. Nélküle soha az életben nem vennék autót. Barátaim vettek felső kategóriás autót pl X5-öt nélküle, mert nem tartották fontosnak. Most már bánják, mert beizzadt a seggük nyáron a drága autó ülésébe. Duma az volt, hogy olyan érzés az ülésszellőztetés, mintha bepisáltak volna. Ja persze, ha akkor kapcsolod be, amikor semmi szükség rá, mert nincs meleg. Hülyék. Ülésfűtést sem használok nyáron. Ülésszellőztetést is a megfelelő időben kell használni és akkor jól végzi a dolgát.
Másik extra, ami számomra nélkülözhetetlen az a távolságtartó tempómat. Sajnos ez csak Distronic-os és nem Distronis Plus-os mint az S500, így ez nem áll meg, nem fékez le 0-ra és nem indul el újra. 20-km/h alá lassítás után kikapcsol a tempómat egy figyelmeztető hangjelzés keretében. 7 személyes, bár ezt még eddig nem használtuk ki.
Hátsó fejtámlamonitor is egy jó dolog, ami család szórakoztatására szolgál egy hosszú úton. Ez sem mindegyikben van. Gyárilag a hátsó monitorok csak a hátsó ülés alatt elhelyezett DVD lejátszására szolgálnak. Szereltettem bele egy digitális Tv modult, amibe USB-n lehet pendrive-ot dugni és filmeket lejátszatni. Ez rá lett kötve az összes monitorra egy TV free modullal, így menet közben is megy rajta Tv vagy film stb…
Ugyan még csak 25000-km-ert használtuk, de a hasonló évjáratú és motorú S500-ba már közel problémamentesen 90.000-km-ert tettünk bele kb 5-év alatt, így bízom benne, sőt biztos vagyok benne, hogy ebben sem fogunk csalódni.
Hibalista
- Üzemanyag szivattyú. Csak 230.000-km-ert futott.
Ide hordtam szervizbe
Autóvár K & K Kft.Vác, Szent László u. 28.Jók, korrektek, értenek a Mercikhez.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 225000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 16 l |
Előző autója? | S500 | Következő autója? | S vagy Gl az újabb. |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |