A "majdnem tökéletes"
Szöveges ítélet
Sokféle autóm volt már /Volvo 740, Mercedes 300TD, 320 cdi, Audi A6 2.5 TDI, Mitsubishi Pajero 3.2 D, Toyota Land Cruiser 3.0 D és most ez/ sokféle tapasztalattal. Mindig azt mondom hogy tökéletes autó nincs, valami mindig hiányzik! Ha lehetne pusztán a tulajdonságokból összerakni egy autót, az lenne az igazi: a felsoroltak mindegyikéből tudnék valamit kimazsolázni és beletenni a tökéletesbe!
Mégis ha valamelyikre azt lehet mondani hogy közelít a tökéleteshez, akkor ez: Mercedes Gl 420 cdi!!!
Először is az autó szerintem kimondottan szép: elegáns mégis drabális, tekintélyt parancsoló, nem egy olasz dizájnbomba, de a maga nemében igenis szép!
Másik a minőség: ezt az autót kifejezetten luxusterepjárónak készítették, ez meg is látszik rajta: varrott bőr műszerfal, bőrülések a legjobb anyagból, fabetét, króm mindenütt, de pont a jó ízlés határain belül. Én az autót 240000 km-rel vettem, de ez egyetlen porcikáján sem látszott meg, és még most sem látszik! Hihetetlenül jó anyagból van mindene, beleülni mindig felüdülés.
Kifejezetten a 420 cdi motorral kerestem: próbáltam 320 cdi-vel, megy az is, de valahogy nem az igazi! 420 cdi-vel már az első próba után tudtam, hogy ez kell nekem! Megy mint az ördög, az előzések szinte csak kikerülésnek számítanak, és belül csend, nyugalom, lágy ringatózás! A motor gyorsításoktól eltekintve alig forog, hangját nem is hallani! /140- nél 2100 a ford./ A fogyasztásától tartottam egy kicsit, fölöslegesen: 11 liter körül elmegy, sétaautózás esetén kevesebbel is. Persze meg lehet vele etetni ennél lényegesebben többet is ha az embernek elgurul a nyugtatója és tapossa neki!
Terepen is kipróbáltam, nem vallott szégyent ott sem, pedig a Land Cruiser után elég magas volt a mérce! A szintszabályzós futóműnek hála szinte bármi fölött elmegy, difizár csak vésztartaléknak kell, az elektronika elintéz minden rakoncátlankodást! Felezővel szó szerint falra is lehet mászni vele.
Azért az igazi lételeme mégis az országút: megy-megy, mindegy hogy lejtő vagy a legmeredekebb kaptató, egyenes vagy kanyargós. Az állítható lengéscsillapításnak köszönhetően sportosan lehet kanyarodni is.
Negativumként említeném hogy pl. érzéketlen a gázpedál: elég lassan reagál a hirtelen gázadásra, de ez sajnos mindegyiknél ilyen: állítólag direkt, nehogy kiugorjon az autó a gyengébb sofőrök alól.
Nálam még semmi nem romlott el, csak olajcserék és kopó alkatrészek kellettek: fékbetétek, 2 kormánygömbfej.
Hibalista
- undefined
Ide hordtam szervizbe
undefined
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
undefined
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 240000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Land Cruiser | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |