Robusztusan elegáns ritkaság!
Szöveges ítélet
Ami tetszik:
Egyedi, erőt sugárzó kinézet. Robosztus és extra biztonságos kaszni. Az öt ajtós kivitel is meglehetősen rövid ezért könnyű vele a városban közlekedni és parkolni. 30 év gyártás ellenére is ritka ezért nem fog szembe jönni az úton. Motorcsónakot vontatok vele, télen az alpokban sielek, mindenhol maximálisan teljesít. A régi vágású forma nekem nagyon bejön és belül a folyamatos frissítések miatt egy E-osztályos Mercedes belterét kapjuk. A csomagtér hatalmas, 4 nagyméretű bőrönd is belefér. Havas, jeges út vagy sár ennek sosem volt probléma. A 2.5 tonna tömeg ellenére városban 12-13L a fogyasztása!
És ami nem:
Gyárilag gyenge teljesítményű hagyományos fényszórók, főleg téli időben rendkívül zavaró (amióta utólagos Xenonra cseréltem ez a probléma megoldódott, most már gyárilag is van Xenon). Autópályán nem szeret menni, mert megugrik a fogyasztás (17-18L) és a 250LE ellenére is max 140-150km/h a kényelmes utazó sebesség (185km/h a max). Az ülések csak közepesen kényelmesek, az elsők még csak-csak, de hátul kevés a lábtér és inkább csak kamasz korig megfelelő a kényelem. Az ülések egy B vagy C osztályos Merci szintjén vannak, messze nem érik el az E, ML, S kényelmét. A forduló kör nagy, ezért megfordulásnál sokat kell tekergetni a kormányt és legtöbbször Y fordulózni. Egy ívben szinte sosem sikerül. Újonnan és használtan is túlzottan drága autó.
Ajánlom azoknak akik valami szokatlant, egyedit keresnek és nem a tucat terepjárókat. Én nem használtam terepen, az autó régivágású formája tetszett meg igazán.
Nem ajánlom azoknak akik valami finom műszerre vágynak a pénzükért, mert ez nem az! Ez egy férfi autó, nem az urihölgyek álma. Az ajtót erőből kell becsapni, a csomagtérajót erőből kell nyitni, magasra kell fellépni az utastérbe és az ülések komfortja ennyi pénzért már kevés.
Hibalista
- Már a kezdet kezdetén a turbó feltöltőnél valami elektronika elromlott amit gariba azonnal cseréltek. Hátsó lámpa izzók hol ez hol az sokszor (5-6 alkalom 4 év alatt). Elektromos ablakemelő. Gázpedál padló kapcsoló.
Ide hordtam szervizbe
Mercedes - Kárpát utca.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 14 l |
Előző autója? | Mercedes E500 | Következő autója? | G-Merci vagy ML |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
