Élvezet? G-Wagen;Megbízhatóság? G-Wagen;Munka? G-Wagen
Szöveges ítélet
Nos! Az instrukciók elég világosak, amiket a Totalcar-osok ide biggyesztettek, csak az a gáz, hogy ez nem fog menni. Ugyanis nem igazán tudok rosszat írni.
Kb 2-3 éve vettem meg életem első (remélem nem utolsó, és nem is egyetlen) G-Wagenemet. 1986-os, németországi autómentő volt. Nagyon sokat használom, mindenhova ezzel megyek. Mindig volt „terepjáróm”, de Ez! Fantasztikus! Egyszerűen világklasszis. Míg valaki megkerül egy hegyet, én átmegyek rajta, ha kedvem tartja! Erős, izmos, biztonságos, megbízható, nehéz, brutális, szép, tekintélyes, könyörtelen, rettenthetetlen.
Egy terepjáró azért terepjáró, hogy mindenhova elvigyen. Hogy ne kelljen gondolkodnom azon, hogy ide bemehetek-e, vagy inkább ne.
Vontatok vele. Nem keveset. Nem is ritkán. Olyan helyeken fordulok meg rakománnyal, ahol se erdész, se vadász nem jár. Bemegyek és ki is jövök. Nem kell stresszelnem, hogy 3,5 tonnával bennmaradok. Ilyen nincs. Aki bennmarad valahol egy G-Wagennel, az vagy nem tud vezetni, vagy nem igazi terepjárós. (Ez szinte csak a szériagépekre értendő.) Nyílván vannak olyan helyek, ahol semmi nem megy el, de erre találták fel a repülőt, meg a helikoptert, és a tankot. Ja és azért gyalogolni is lehet!
Mostanában kicsit sok gond volt vele (tengelykapcsoló, önindító, üzemanyagszűrő) de panaszkodni nincs okom. És ténylag úgy van, ahogy az előttem szólók írták: ennek az autónak egy ellensége van, a gazdája, aki nem tudja, hogy mire való, és mit lehet tőle elvárni. Szólóban csak a Niva veheti fel vele a versenyt, de rakománnyal nincs párja. Szóval ha nem akarsz gyorsulási versenyekre járni, és sokkal fontosabb számodra, hogy ha elindulsz valahova és meg is érkezz, és haza is érj, akkor nincs min gondolkodnod. Bármennyit megér, még akkor is, ha 1-2 milliót rá kell költened. Behozza az árát. Szerintem. Nyílván elfogult vagyok, nem is várom el senkitől, hogy fanatikus legyen, csak annyit, hogy ha van lehetősége, tegye próbára egy kicsit! Aztán írja le a apasztalatát! Kíváncsi vagyok. :-)
Tudjátok, kiver a hidegveríték az idegtől, mikor egy telekjárós teszi az agyát a fostalicska státuszszimbólumával. Szánalmas. Egy G-Wagen mindig tiszteletet érdemel, kap és ad.
Elég a meséből! Jöjjön az ami mindenkit érdekel!
Fogyasztás: nos, ha nem akarsz egy MX5-öst legyorsulni, hogy az aszfalt gyűrődjön meg, akkor nem olyan vészes. Persze minden relatív. Nekem akár 25 littyót is megér, hogy ne maradjak sehol ott a rakománnyal. De egyébként 15-17-el megúszhatod pályán. Ehhez nem kell Jodának lenni, csak annyit kell tenned, hogy nem hajtod szét; autópályán sem ugrálsz, mint a nikkelbolha; és nem vagánykodsz. Városban vannak sokkal praktikusabb autók is, már csak a fogyasztást nézvést is, de ha valaki ritkán jár városban akkor az a 17-18 liter elfogaható. (ez egy 1986-os G-ép, benzines, négyhengeres!!!) Az országúti fogyasztás a vezetési stílustól függően nálam 15-16 liter. Persze egy W463 320 CDi átlagfogyasztása kevesebb, a 270-es meg egyenesen baráti (13, max 14 liter), de én úgy vagyok vele, hogy mindig legyen arra pénz, hogy tankolni tudjam, amúgy meg ki kell termelnie. Aki gazdaságos autót akar az ne vegyen G-t. Ez nem arról szól. Valamit valamiért. Megbízhatóság vagy olcsóság. Szerintem a kettő nem mindig megy együtt. A vároban különleges érzés keríti hatalmába az embert. Szeretnek, előzékenyek, sosem gond a besorolás az egyik sávból a másikba. Egy terepjárós sosem bunkó, sosem pökhendi, sosem tiszteletlen, sosem udvariatlan. És ha ezt betartod, meglátod nem lesz gond.
Szerviz: eddig magam szervízeltem. Nem egy nagy „vászizdász” . Mielőtt megvettem majd mindenki azt mondta, hogy „Majd meglátjuk mennyi lesz a fenntartás, meg a szerviz! A gatyád is rámegy majd!”. Van egy nagyon tuti hely Budapesten az Europolitan Kft a Báthory u. 51-nél meg az Ady Endre u. 47-ben. Itt minden van. Viszonylag olcsón. A Bárdi Autót felejtsd el, ha G-Wagened lesz! Egyszer a sebváltóhoz kellett egy gumigyűrű. Egyetlen egy Bárdinál nem volt. Végül itt találtam, azóta ide járok, ha kell valami. Most egyedül a benzintank kilyukadása okoz némi problémát, de gázzal gyönyörűen megy.
Megbízhatóság: abszolút megbízható. Vontatót még nem kellett hívnom. Se szerelőt.
Apropó! Megragadom az alkalmat, hátha olvassa ezt más G-s is, hogy van egy G-Klub Magyarországon is! Ha minél többet szeretnél megtudni G-pedről, vagy csak új embereket akarsz megismerni, akik szintén G-p rajongók, vagy egy egyszerű kis terpezésre vágysz, katt ezen linkek egyikére (http://gmerci.extra.hu/; http://www.mbg.hu/; ) vagy írj ide: gwagen.klub@gmail.com. Köszönöm.
Hibalista
- Sebváltón a karok gumigyűrűi; benzintank kilyukadt; szokott helyeken korrodálás, önindító, tengelykapcsoló, kardánkeresztek. szerintem ezek is csak azért, mert az előző gazdája finoman szólva is csak használta, de törődni vele, nem törődött.
Ide hordtam szervizbe
magam
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 189000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 168000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 17 l |
Előző autója? | fostalicska (G-Merci után nem mindegy?) | Következő autója? | G-Wagen |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
