A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » G (1979)

G 300GD 

Az ítélet értékelése
5,0(4 db)

családi teherautó

Szöveges ítélet

nem vagyok egy nagy autószaki. én igazából nem is ebbe voltam szerelmes, hanem az új g-be. ennek kapcsán meg is ragadnám az alkalmat, hogy nemtetszésemet fejezzem ki a jelenlegi Népítélet csoportosítás kapcsán, ahol is nincs külön kategória az eredeti W460/W461 és az új W463 (1991-) típusoknak. pedig (mint számomra is kiderült) a két modell messze eltér egymástól, más a hajtáslánc, a fékek és a tengelyekben is akadnak komoly különbségek. nem is beszélve a W463-as S-szériából megöröklött elektronyos hulladékáról.

ott tartottam, hogy szükségem lett járműre, az addigi cégautós vidámságnak vége szakadt. minden rendben volt, kecsesen siklottunk egy 0 km kombi lancer vásárlása felé. ez a siklás addig tartott, míg ki nem derült, hogy 2 milla körül már lehet kapni negyed százados g-ket. a családban mindenki a fejét fogta, a helyi plébános még vízzel is meglocsolta a házat állítólag, míg én nem voltam otthon. marhaság szerintem, a fokhagymától se lett semmi bajom. egyszóval nem tágítottam, annak ellenére hogy hitel ugye egy ilyenre nem nagyon van. gazdasszonyom felé mutatott erős szolidalitásom révén viszont csak rövid építésűket néztem. beleásva magam a témába (pl. W460 vs. W463, W123 motor etc.) végképp elsötétült előttem a világ, ez maga a tökéletes jármű. akartam, instant, legalább hármat.

több érdekes jelölt után végül egy, már legalább egyszer szétszedett-lefújt-összerakott példányra esett a választás, penge bézs belsővel, szép setétzöld színben. alaposabban ismerve látszik rajta pár komoly harci sérülés, de inkább a másik tárgy helyében nem lettem volna, bármi is volt az. jelen formájában nem eszi a rozsda nagyon, összességében abszolúte megkímélt. ezt persze helyén kell értelmezni, ezt nem "júúj belementem az aszfalt likába és futóműves lett az ottó" helyeken használták, hanem terepen. fontos érv volt, hogy a tulaj egy ismeretlen ismerősének az ismerőse volt, és nem akarta nagyon eladni míg fel nem hívtam. ott egy új, hosszú g jelenléte miatt az elmúlt 4-5 évet már garázsban töltötte a tündér, egyértelmű volt, hogy csak rám várt.

gazdasszonyom ritkán vezeti, de már megbékélt. miatta gondolkozom egy automatán, elméletileg még terepen meg vontatáskor is jobb lehet. szomorúan tapasztaltam viszont, hogy vez. tech. tréningeknél kötelező az ABS. az meg erre valószínűtlen. majd gyakorlunk ketteskén legfeljebb ha senki nem vállal ilyet. a vezetése egyébként nem vészes, hiszen kimondottan személyautósra tervezték. a rövid változat vízszintes kiterjedésében egy astra körül mozog, és abszolút lazán terelhető a rendelkezésre álló 125 km/h bármely tartományában. semmi bizonytalanság, semmi mászkálás. ebben szerepe van a "kézeltörésgátló" munkahengernek is, gondolom én. az biztos, hogy a vezetése nem fárasztó, nem voltak nyögdécselve kiszállós (leugrós) problémák hosszabb utakat követően se.

persze a kanyarokban jóval nagyobb a rugók játéka, de a 3 centi vastag stabilizátorok elcsitiítják őket. belül jóval hamarabb indulnak meg az ücsörgők jobbra-balra, minthogy rettentően megdőlne a doboz. az érzés csak azért furcsa, mert hiszen egy 2 méter magas eszközről beszélünk, minden rettentő magasan van. hogy mást ne említsek a küszöb 45 centi, nem-fiataloknak ez komoly nehézséget jelent. ennek is megvan a maga napos oldala, hisz a küszöb padlósíkban van, így a gumiszerű padlózat seperc alatt kitakarítható az e célra rendszeresített kisseprűvel. ami persze ezer más mellett bőven elfér az ajtó méretes dobozaiban. a gumipadló jól jön pakoláskor, mert nagyon vastag és jól fogja a tárgyakat. emellett az embernek nem fáj a térdeplés se, mikor negyedik órája sikálja a plafont vásárlás után.

nagyjából ugyanígy szerelembe lehet esni sok apróság kapcsán, mikor egy ilyen végtelenül puritán kisteherautó kardánja búgogat az ember talpa alatt. ebben még azt lehet érezni, hogy uralható a technika, pontosan látszik a funkcionalitás felsőbbrendűsége amerre a szem ellát. valamelyik mercis írásban (tán belsőségen) volt szó a stuttgarti mérnökök gőgjéről, miszerint ők és nem más tudja / tudta a helyes utat. gázkazánnál se kérdezi meg a gyártó, hogy merre legyen a láng. az a dolga, hogy működő vasat tegyen le az asztalra. úgy gondolom a hozzáállás, vegyítve a hasongőg osztrák traktormérnökök tapasztalatával megismételhetetlent teremtett.

egy normális könyvvel meg internettel simán megszereltem itthon, ami eddig kellett. legutóbb hirtelen felindulásból levettem a jobb első agyat, mert meg akartam bizonyosodni, hogy a gumiharang jól zár-e. első alkalmas szétszedés-brutál dzsuva kitakarítás-csapágymosás-összerakás megvolt bő fél nap alatt, pedig két órán keresztül egy nem létező problémával küzdöttünk. legkésőbb szerelésnél szembesül a tulaj a merő robosztussággal, itt kezdi el hallani az esztergák surrogását és megérezni a gyártáskor patakokban folyó fémszerpentinek illatát. akkora darab vasak vannak benne, hogy sok-sok fotó, robbantott ábra és mégtöbb legenda után is csak ültem és röhögcséltem a kezemben a koponyányi méretű acél félgömbbel. ami isten tudja hány év után holtjáték és szorulás nélkül pörgött a lapátnyél vastag tömör acél tengely körül. világossá vált, hogy annyira erős az alváz és a meghajtás, hogy az általam tervezett használat jellegét tekintve messze elég lesz amíg festéket, egyenes acéllemezt meg síküveget lehet kapni. nem tudom hogy írhatnám máshogy körül azt a mechanikát, melynek mind az első, mind a hátsó fele azzal a tervezési alapelvvel lett megalkotva, hogy tartósan képes legyen a motor teljes nyomatékát akár felezővel, akár csak egy kerékre (nem tengelyre, hisz elöl is teljes difizár van) kitenni. még akkor is, ha közben böszme sziklák vagy derékig érő víz jön szembe. vagy ha 4 tonnát kell elvontatgatni. vagy ha 700 kiló sódert kell elvinni. vagy ha szeret az ember himalájába menni.

Hibalista

- -generátor 20e (próbálok bruttó árakat írni)
- -izzítógyertya 18e (5db)
- -rádió 1e (a kiszedés díja, nem tudtam hogyan kell), 5e új gumiszalag + amit leégettem benne cserélve.
- -izzítórelé 20e (új, de a gyertyák voltak a hunyók)
- -porlasztók (ezek nem voltak rosszak, biztos, ami biztos alapon kicseréltem. az egyik új gyári hibás volt) 80e-30e betétdíj, 3e célszerszám
- -első ülések szivacsai (kis darab polifoam meg 2 tekercs powertape)
- -tank (0,5 liter hammerite meg higító, meg belülről tisztításhoz kavics)
- -kicsiny műszerfalizzók és egy hátsó-fék izzó
- -hűtő belső műanyag burkolata törött (darab alu lemezzel heftelve)
- -osztómű váltógumija szakadt, az új szerzemény meg szögletesebb és nem jó. 10e
- -a bal ajtó gátlója mostanra zavaróan hangosan kattan a nyitott állásokba érkezéskor, szerelni nem tudom hogyan lehet.
- -hátsó ajtó zsanérjai alá kéne alátét
- -a nagy, lapos mercikormány kicsit zörög ha zörgősen megyek (duda rugó gyenge?)
- -a szellőzőben nagy sebességnél (100+) valami sípol (feltekert ablaknál nem)
- -két ékszíj csere, egyik elszakadt (5e?)
- -km-számláló (ha igaz ez VDO mech hiba, csak ugyanolyan régi darabra lehet cserélni a fogaskereket)
- -kardán zsírzáshoz spéci zsírzógomb (is) kell. 3e "czechoslovakia" zsírzó netről + 3e hosszabb tömlő kúpos zsírzóval
- -festés javítgatása 1e javító toll
- -alvázvédő spray, csavarlazító, soksok zsír, mégsokabb szilikon spray

Ide hordtam szervizbe

a kocsibeálló anyaföldje viharos szélben, lehetőség szerint 0 fok alatt, szemerkélő hóesésben, este, egyedül. enyém, ez van. mindenről vannak fotók, extrém-mazo-animál 18++ cucc. majd lebloggom egyszercsak.

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

a generátort meg a rádió kiszedést a falusi szerelde csinálta.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1983
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 2172
Megbízhatóság (9) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? astra f Következő autója? a jelenlegi univerzumomban ez nem értelmezhető.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz G 1979 (2004)

További ítéletek (11 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)