Parádés!
Szöveges ítélet
Ez egy nagyon jól sikerült autó lett! Egy hónapja múlt, hogy átvettük, de az már most látszik, hogy jó döntés volt. Egy SUV-ot cseréltünk le (Mercedes GL), ezért voltak minimális fenntartásaink. Bár tudatos döntés volt minden a rendelés során, de egyrészt a 4matic mellőzése, másrészt a helykínálat más ugye. Viszont optimalizálni gondoltuk a "flottát". Eleve két embernek nem kell három autó. Másrészt általában egyedül használjuk az autókat, felesleges volt egy 7 személyes batárral járni. Személy szerint 183 cm vagyok, de az E kényelmes, hosszú távon is. Anno, a rendelés előtti tesztvezetéseken az feltűnt, hogy a mechanikus ülés ülőlapja még hosszabb. Nekem az elektromos ülés még kényelmes, hosszabb lábúaknak lehet ez hasznos információ. Próbálják ki mindkettőt. A nejemmel az elektromos mellett döntöttünk, az ülésmemória miatt, hiszen felváltva használjuk az E-t és a megmaradt autót.
A második dolog, ami nekünk új, az a hátsó kerék hajtás. Úgy voltunk vele, hogy egy összkerekes elég. Egy Land Cruiser-t tartottunk meg, ami ugye tényleg összekerekes, nem csak amikor az "eszébe jut". Tehát, ha nagyon kell az összkerék, akkor hajrá Toyota. Egy évben 1-2 napról beszélünk vagy célirányosan erdő, kirándulás, hó, hegyek. Gyorsan hozzátéve, hogy az elmúlt pár napban pont volt friss hó, nem takarított út, nagy emelkedőkkel, stb. Jól vizsgázott! Jó téli gumi kell, gondolom ez evidencia egyébként is már minden értelmes embernek. A fordulóköre viszont így tényleg kényelmesen kisebb.
Motor tekintetében a Totalcar által "nyomorúságos négyhengeresnek" titulált 220d-t választottuk. 7,3 sec alatt van százon, 250 km/h a vége egy német tesztvideó szerint, a gyári adat 240 km/h. Hova nem több, mint elég? 160 km/h-nál 1750 rpm-et forog a motor. 6,2l az átlagfogyasztása 8500 km-nek, Budapest/autópálya vegyes használatnak a szerintem parasztvakítás, akku és önindító gyilkos start/stop rendszer szigorú nélkülözésével. Comfort üzemmódban úgy, hogy leginkább hagyjuk az autót vezetni. Tehát ő gyorsít, ő fékez, ő vált sávot, stb. Ez a része egyébként is megér egy misét, parádésan működik! Kicsit sem fárasztó a vezetés, elég a nyugodt figyelem, ami nagyon nagy különbség! Ráadásul ez a motor jéghidegben (-20C°) is csendesen indul, semmi traktor feeling. Egyébként az egész autó csendes. Panoráma tetővel is! Hozzáteszem, hogy kértük az akusztika csomagot, talán ez is számít.
Alap futóművet kértünk, korábban a légrugót állandóan csak kapcsolgattam, illetve egyszer cserélni is kellett a GL-en az elsőket. Igaz, hogy 250 000 km után, de akkor is trailer kellett. Ez a futómű ugyanakkor tökéletes az E-hez. Rossz, vidéki utakon is szebben vesz fel mindent, mint az előző GL futóműve, pedig az sem volt rossz! Lehet, hogy az összetettebbek még jobbak. Gondolom, hogy igen, de tényleg nem éreztük szükségét, sőt. Télen 17" felniken gurul most az autó, a nyári 18"-on lesz. A korábbi tesztvezetés során egy 19"-os felniken futó AMG-t is vezettünk, sport futóművel. Az tényleg a nagyon sportos vezetőknek való és sokkal kevésbé komfortos. Ízlés dolga.
Lehet, hogy öregszünk, de az egyébként is gyönyörűre sikerült, hagyományos műszercsoport helyett fel sem merült a második display. Nincs semmi, tényleges hozadéka a vezetés szempontjából, csak "trendi" talán. Illetve, akinek fontos, kirakhatja oda is a térképet. A head-upnak van értelme, nagyon is. Ráadásaul jól átgondolt, informatív, jól pozicionálható minden üléshelyzethez. Navigáció tekintetében a Waze-nél jelenleg nincs jobb, a kocsiét így nem is használjuk.
Egyébként az egész autóval olyan könnyű együtt élni. Minden egyszerű, jól átgondolt, nem veszünk el a menükben, bár van pár, szerintem felesleges dolgot (pl. időjárás hőtérkép :) ), de másnak meg fontos lehet, akármiért is. Ami nem kell, nem használjuk. Szimpatikus, hogy menthető profilok vannak, így nem gond, amikor autót cserélünk. Betöltöm a sajátomat és minden úgy van, ahogy megszoktam. A Mercedes Connect is jól működik, pl. rögtön jön az értesítés, ha elmegyek a kocsi mellől, de nem zártam be. Vissza sem kell menni, rákérdez és bezárja ő, majd vissza is igazolja. Stb. Sok funkció van; kinek, mi lesz a fontos. Érdemes elolvasni mindent rendelés előtt.
A kormányon lévő, kis tapipadok zseniálisak! Tökéletesen működnek és nagyon tetszik, hogy akár el sem kell engedni a kormányt, hüvelykujjal bármi intézhető a kijelzőkön. Mondjuk, leginkább tényleg az autót hagyjuk vezetni és a nagy joystick/kerék is kiválóan működik, amit ilyenkor használsz inkább. Talán még annyi, ha már a Drive Pilot szóba került, hogy nem kell két kézzel megfogni a kormányt, amikor megjelenik a kormány szimbólum. Nekem pl. a bal kezem úgy is mindig a kormány alján van ilyenkor, elég picit ide-oda megmozgatni és már nyugtázza is az autó. Nem mellesleg már összetörtem volna a kocsit, ha nincs benne ez a rendszer. Az egyik alkalommal az M3-ason, a nagy ködben sikerült a szokás szerint agyhalott románoknak 0-ra megállni a belső sávban. Még semmi nem látszott, a kocsi magától vészfékezett, engem közben behúzott az öv (Pre Safe?) az ülésbe. A Distronic hamarabb látta, hogy baj van és intézkedett az autó.
Egy dolgot meg kell szokni, rendszeresen frissíteni kell a térképet vagy akkor is lassít, ha már nincs kint egy sebességkorlátozás, ha ő még arról tud. Igaz, hogy azonnali gázadásra nyugtázza, hogy mi ezt nem szeretnénk és tartsa a megadott sebességet tovább. Ugyanígy lakott területre éréskor 50-re áll be vagy amint sebesség korlátozó táblát lát, annak megfelelően cselekszik.
A Burmester hi-fi szép, részletező, sikerült jól autó hifit összehozniuk. A csúcs hi-finek sok értelmét nem láttuk autóban, de ez is ízlés dolga.
A Multibeam fényszórók szintén kényelmesek, automatán érdemes hagyni őket. Ködben, havas esőben viszont kikapcsolja az adaptív funkciót, erről tájékoztat is. Gondolom, hogy nehogy másokat zavaró helyzet álljon elő. A fénye erős, egy-két „önkéntes rendőr” szokott néha villogni, annak ellenére, hogy látványosan ki van takarva az autójuk, csak hát körülöttük meg minden fényárban úszik és bár őt nyilván nem zavarja, de őt akkor is zavarja! :) Nem szép dolog, de ilyenkor kell "elegánsan" hátrahúzni a kart és had menjek a fényszóró, adaptív kitakarás nélkül. Azonnal "megvilágosodnak" és jön a bocsánatkérés. Vagy nem foglalkozni vele, „a portásnak mindig igaza van” alapon.
Tényleg nagyon jó az autó. A BMW most labdába sem rúgott az E mellett, az Audit meg hagyhatjuk is (örök harmadik). Nyilván felkötik most ezek a cégek is a gatyájukat, bár nem lesz egyszerű. Akinek egy visszafogott, kényelmes, biztonságos, négyajtós limuzin kell, mindenképpen nézze meg az E-t. Az S-nek sem láttuk sok értelmét egyébként. Nem járunk sofőrrel és nem is taxizunk Németországban. Bár itthon kétségtelen tény, hogy van valami vélt presztízse bizonyos körökben, ami inkább önámítás.
Pár totalcaros baromság az autóról; bocs fiúk...
Elképesztő baromságokat le tudtok néha írni a Totalcaron! Egyrészt valahogy gyakran sikerül túlterjeszkedni az objektivitás közeli vélemény újságíráson, ami szerintem az egyik alapvető szempont az autós újságírásban. Pont, mivel nem vagyunk egyformák és nekünk, a nem egyformáknak szólnak a cikk, nemde? Gyakran pedig az az érzésem, hogy egyszerűen a saját kollégáitok szórakoztatására írjátok, egymást próbálva túllicitálni a szellemeskedő, néha pusztán öncélú fikázásban. Másrészt szinte állandóan tetten érhető a rosszindulat a magasabb árú márkák/modellek esetén. Mintha kötelező lenne ellenszenvet kiváltani vagy a már egyébként is meglévőre ráerősíteni. Nem hiszem, hogy kell tovább ragoznom. Ezt most pont az aktuális E-osztályról szóló cikkeitek miatt mondom. Bár a GLE Coupéról írt is megírna egy misét, ami szintén egy pompásan sikerült autó lett, pont, ami nem sikerült sehogy sem az X6-tal a BMW-nek, de ez egy másik téma...
*** "Elvileg egyébként arra is képes az új E osztály, hogy a sávváltásokat automatikusan végrehajtsa ... Viszont nem minden országban engedélyezett, ezért az autó a GPS alapján dönti el, működhet-e az adott helyen – nálunk egyelőre nem."
Tökéletesen működik itthon is.
*** "A Merci is irgalmatlanul sokat sípol, majrézik rendesen, miközben én inkább a jámbor sofőrök közé tartozom."
Ezek szerint egyértelműen nem! Ugyanis diszkréten teszik a dolgát, észrevehetetlen, ha nincs oka rá. Akkor szól, ha butább vagy, mint egy ötödikes. Ez a dolga. Ha a cikkírónál sokat sípolt, akkor sok okot adott rá a koma.
*** "10. Ráhúz a biciklisre (...) a sávtartója egyenesen veszélybe sodort. (…) Mentünk bevásárolni (...) tágas, kétsávos, kétirányú forgalmú úton. Szembeforgalom nulla, jobb szélen egy biciklis, kikerülném, olyan széles a sáv, hogy két autó elférne benne egymás mellett. Balra húzom a kormányt, még meg sem csípi a felezővonalat a kerék, erre vad fékezésbe kezd a Merci és jobbra húz, a biciklista felé. (...) és ha nem tartom keményen a kormányt, nekihúz a biciklistának. (...) Egy biztonsági segédrendszer soha, semmilyen helyzetben ne okozzon veszélyt, még akkor sem, ha szabálytalankodnék. Többször próbáltam, sikerült megismételni a jelenséget, többször is fékezéssel húzott vissza a sávba (...) Állítólag ez az E osztály az első autó, amely annyira jól csinálja ezt az autonóm vezetésnek hívott dolgot, hogy Németországban megkapta a jogosítványt. Én azonnal elvenném tőle."
Na, elmondom, mi történt valójában! :)
Az autó nem engedte át az újságíró komát a záróvonalon ÉS nem ütötte el a biciklist SEM. Bár az újságíró többször megpróbálta ezt elkövetni, egyszer sem sikerült, az autó ezt MINDIG megakadályozta. Másrészt, ha valóban olyan széles volt a sáv, hogy két autó elfért, akkor miért kellett volna átlépni a záróvonalat? :) Tehát valamiben biztosan füllent a koma. Arról nem is beszélve, hogy ha ő úgy érezte, hogy ez egy veszélyhelyzet, akkor miért próbálta meg újra és újra előidézni? Gyakorlatilag újra és újra közúti veszélyeztetést próbált elkövetni az ő tudomása, illetve szándéka szerint, ami közlekedési bűncselekmény nem mellesleg. Ez nem felelős vezetői magatartás, nem felelős, autós újságírói magatartás és itt megint csak megbukik a korábbi állítás:
"én inkább a jámbor sofőrök közé tartozom". Ha valakitől itt el kellett volna venni a jogosítványt, az nem az autó. Maradjunk ennyiben.
Hibalista
- Eddig semmi, illetve egy jó tanács! A pohártartók, stb. fedelét egyszer sikerült úgy becsuknom, hogy a szivargyújtóban hagyott töltőn átbukott, majd visszafelé már nem nyílt ki! Jász-Plasztik gyorsan megoldotta, bár a szerelők már éppen mentek haza. Szóval köszönjük, utólag is!
Ide hordtam szervizbe
Még nem kellett, de eddigi legjobb márkaszerviz a győri, Autentik Motor-Car Kft.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Jász-Plasztik, Fót
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | GL | Következő autója? | E |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
