Mercedes - villam(ny)os
Szöveges ítélet
Igaz, hogy az autó csak 2 hónapos s mindössze 4000km-t mentem vele, de úgy gondoltam megosztom a tapasztaltakat, mivel ez a dízel-hibrid elég új kombináció, sokakat érdekelhet. Szóval E300dE EQ power ami azt jelenti, hogy egy 2 literes dízel 194 LE-vel és egy villanymotor 122 LE-vel dolgozik benne, hátsókerék hajtás, 9Gtronic automata váltóval. A rendszerteljesítmény 306LE, 700NM, impozáns számok, ami a fő selling point volt részemről. Összességében elégedett vagyok az autóval, E osztály ugye ami alapból elég nagy és kényelmes, nagyon szép a belső tér kialakítása, van tekintélye, jó vele megjelenni, de azért néhány részletet megosztanék:
- a kocsi súlya feltankolva több mint 2 tonna. Emiatt a 306 ló inkább 250-nek érződik - persze nem megy rosszul, pariban van a korábban használt 240 lovas BiTdi passat-tal, de a volt 330d-m lealázza
- az akksi kapacitása kicsi, max 30-35km-t tud elmenni elektromos módban, ami arra jó, hogy városon belül kicsit "zöld" legyen az ember de igazából nem érdemli meg a zöld rendszámot
- pont a kicsi akkukapacitás miatt az elektromos motor inkább rásegítőnek jó a dízel mellett, hogy autópályán jól bírja a tempót illetve pazar gyorsításokat produkáljon még 150-ről is, így használva elég dinamikus - következésképpen ha nincs már az akkuban akkor ugyanaz mint egy E220CDI csak éppen jól leterhelve az akkuk - ilyenkor felesleges - súlyával
- átlagfogyasztásom 7,3L ÉS 4,1kWh per 100km - mivel külön méri a gázolaj és elektromos fogyasztást - nagyjából összeadva ez 8L-t jelent kb 70% autópálya - 30% város használatban. Nehéz megítélni, hogy ez sok vagy kevés - tudtommal egy E220CDI simán elvan 6,5L-el (jóval kisebb súly miatt) de nem is megy így. Viszont teljesen feltöltött akksival indulva, ha intenzíven, folyamatosan kihasználom az autópályás gyorsításokra az elektromotor plusz erejét (német autópályán természetesen) akkor kb 250km-en kifogy a plusz szufla - ilyenkor rossz vele szembesülni, hogy eddig nagy legény voltál, de vissza kell venned az arcodból. Nincs más mint lassítani, átkapcsolni "charge" módba, kicsit gyűjtögetni az elektronokat s utána lehet nyomni megint
- nincs start-stop kikapcsoló funkció - nagyon idegesítő, ha alapbeállításban (Comfort mód / Hybrid hajtás) használod a legkisebb gázelvételre is kikapcsolja a dízelmotort - pl mész a pályán, utolérsz valakit, elveszed a gázt, motor leáll, kimennek előled, gázt adsz, motor visszakapcsol - semmi értelme ezeknek a 3 mp-es leállításoknak, szerintem csak károsítja a motort. Megoldás: sport módban kell használni, akkor mindig jár a motor
- hideg szombat reggel, -3fok, megyünk pestre bevásárolni: alapbeállítást nem babrálva (Comfort / Hybrid) szépen elmegyünk 4-5 km-t az autópálya felhajtóig elektomos hajtással, a pályára érve gázt adok, erre kb 120km/h felett a jéghideg (!) motort beröffenti és forgatja 2-2,5ezres fordulatig mint normálisan - semmi melegítés, semmi járatás - na ez aztán biztos jót tesz neki...megoldás: sport módban indulsz otthonról, hogy beinduljon és kapjon egy kis melegedési időt a motor a pálya előtt, és a városban gurulva magasabb fokozatba húzod a váltót a kormányflepnikkel, hogy ne pörögjön feleslegesen.
- tetszik az autóban, hogy mind a menetdinamikai módok (eco,comfort,sport, sport+) és a hajtásmódok (hybrid, e-mode, e-save, charge) külön állítgatható, aki szereti az ilyet el lehet játszani vele
- minőségi problémám egyenlőre nincs (4e km futás alatt persze ne is legyen), anyagok jók, de nem kiemelkedőek, kocsi masszív, összeszerelés jó
- futómű egyértelműen a kényelmes irányvonal, 18-as kerekek vannak rajta de hibátlanul megy át a síneken, kisebb úthibákon. Persze nagy kátyún erőset zökken, de olyat még nem láttam ami nem. A nagy súlyt kanyarban érezni, húzósan közlekedve olyan mintha egy elefántot akarnál áttolni a sikánon - cserébe megvan a vonulós érzés, ahogy a nagy súlyú hajó (limuzin) siklik
- szeretem, hogy ember vagy benne - megtisztelik városban is, pályán is - nem nagyképű autó, van sokkal komolyabb is persze, de azért van tekintélye
Egyenlőre kevés volt az együtt töltött idő, hogy konklúziót mondjak, alapvetően szeretem, jó beleülni, csendben suhanni, ha van töltés megy is rendesen, akár leckéztetni is lehet vele (innen is csókoltatom a villogó X6 tulajt aki 230 felett szépen lemaradt...).
Megemlíteném még, hogy ár-érték arányban kiváló az autó - ha jól tudom importőri kedvezmény volt rá, konkrétan ez a kocsi 15,7M-ba került mikor megrendeltük a nyár folyamán - s mivel limited edition alapból led-lámpa, avantgarde külső-belső, tempomat, ülésfűtés, elektromos sportülések, parkradar+kamera, hifi, AppleCarplay, stb, stb van benne - nekem semmi fontos nem hiányzik, persze egy vagyont el lehetne költeni extrákra. Csak összehasonlítás miatt 2017-ben a passat BiTdi-m 14M volt, a 2018-as A4 2.0Tdi S-line 14,2M - ezekhez képest egy nagyságrenddel finomabb és komolyabb autó. Szóval az árát szerintem nagyon is megéri, tudva, hogy egy jelenleg különlegesnek számító technikát kapsz ezért egy szép nagy merci limuzinba csomagolva. Ha az elektromos hatótáv min 80-100km lenne, akkor azt mondanám hogy kiváló autó, így egyenlőre egy nagyon jó értékelést előlegezek meg neki. Ha valakinek konkrét kérdése lenne, nyugodtan keressen: nvargabusiness@gmail.com
UPDATE:
24.850 KM - minden korábban leírt továbbra is igaz, fogyasztás 8L körül, egyszer kellett 1L olajat utántölteni (nem volt még minimumon, de közelében),jól megy, semmi zörgés, elégedett vagyok
24.851 KM - öööö....megállt az autópályán minden előzetes figyelmeztetés nélkül...kb 140-el haladva egyszer csak kiírta, hogy "hibridrendszer meghibásodott" majd pár mp múlva "hűtőfolyadék túl forró, állítsa le a motort", elment minden erő, szóval kigurultam a leállósávba - pár percet várva, újraindítva, alapjáraton elgurultam a szerencsére csak 1km-re levő pihenőig, s nekiálltam telefonálgatni. A mercedes connect vagy sos vagy mi a fene szart sem ér. Kb 2,5 órát vártam trélerre, bevitték M3/Fótra Jász-Plasztikhoz, csereautó nem volt. Kb egy hétre készen lett - kábelköteg csere gariban, valamit a hibrid rendszer kavart be. Ez egy hónapja történt, azóta megy, de nem vagyok nyugodt egy-egy hosszabb út előtt - szóval jó a kocsi alapvetően, de úgy gondolom ez a hibrid rendszer még nem kerek, szerintem nincs kiforrva - legalábbis a mercinél.
Hibalista
- még semmi, vadi új
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | A4 | Következő autója? | nem merci |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
