A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » E (2009)

E 300h 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Utazó autó

Szöveges ítélet

Motor: dízel + kicsi akkus öntöltő hibrid. Ez gyakorlatban biztosít némi power boost-ot és fékenergia visszanyerést, amivel a városi fogyasztás elég jól csökken. A tiszta elektromos hatósugár kb 1km (azaz egy). Ez pont elég parkolóházban, otthon csendben és kipufogó mentesen ki/beállni a garázsba/ból, de semmiképpen nem megy messzebb. Emellett, amire tervezték, azt hozza: az indulásnál besegít (, simán megindítja az autót és csak utána indul a dízel motor), gázelvételnél (ún vitorlázás), és araszolva egyáltalán nincs motorhang, ami ad egy kis luxus feelinget. Mindezzel, a komfort mellett, kb 5-15% spórolható a fogyasztásból (jó esetben kb 3-7 deci országúton és talán 1-1.5 liter városban). Ez a teljes költséghez képest igazából nem jelentős, szóval inkább a tudat érdekes, hogy hybrid. Másrészt a helyes szines energia grafikonok valóban motiválnak spórolós vezetésre. A fogyasztás a fentiek miatt 8 liter alatt van városban, simán 6 alatt országúton és kb 6.5 autópályán (130-145 km/h) között.

Szerencsére a hybridségnek itt nincs nagy ára. A vételárban 10% körüli a felár (ez az adóból visszajön), a helykinálat pedig szerencsére nem változott. Az extra akku a motortérben van, a 12V-os akku pedig csak a pótkerék helyének a felét eszi meg. Így (bár pótkerék az nincs) nincs bántó kompromisszum a csomagtérben. Ez a kombinál hatalmas és igen jól pakolható.

Hogy megy: elég dinamikus. A 200 le-s dízel + 35 le villany elég jól gyorsít, a futómű pedig elég pontos, stabil. Autópályán 210-ig elég fürge.
A dízel alapjáraton kicsit kerreg, de 1200 felett nagyon sima. Az E klasse 2.2-es dízele sajnos nem kapta meg a gyártól a németországi perben kikényszerített szoftver frissítést: maradt EURO5. (Ugyanezt a motort - 300h - egy sima frissitéssel EURO6-ra vitték fel a C és az S klasse-ben.)

Komfort (XC90, és a sok évvel ezelőtti E klasse után) hát ez már nem az a luxus. Korrekt minden, de nincsnek extra minőségű bőrök vagy krómok. A fókusz itt már nem az anyagokon, hanem az elektronikus trükkökön van. Azok közül, ami be van szerelve, az tényleg jól működik és hasznos: parkoló automata, sávtartó, álló fűtés, vészfék assist, stb. Az alap lámpa is LED-es (facelift után) és nem tud sokkal kevesebbet, mint a LED mátrix. (Csak sokkal olcsóbb, ha egy kavics miatt cserélni kell az egészet.)
Ezzel szemben pl. az első ülés derék (nem) támasza eleg kényelmetlen (deréktámasz csak a memóriás üléshez jár. Az egy szükséges extra annak, aki hosszan utazik vele.) A hátsó utasok tere inkabb átlagos, mint nagy. 3 felnőttnek már nem elég a hely. Az üléspozíció hátul eleg alacsony, emiatt hosszú úton nem legkényelmesebb. (Nem kérdés, hogy ebben a Volvo vagy egy bármilyen SUV jobb.)
A klíma kiváló, a zene teljesen jó hangú (már alapszinten is). Zajkomfort nagyon jó. A fedélzeti szórakoztató egység (Command 4.7) kezelése elég kusza, nagyon sokáig tart a megszokása (ha ugyan meg lehet szokni).

A rendszeres szervizelése eleg olcsó (pl a fékeket alig eszi a hybrid energia visszanyerés miatt), a gyári szűrők és Mercedes olaj is filléres tétel, laposszíjat még nem kellett cserélni, de ha elromlik valami, akkor a javítása, na az tényeg prémium áron történik. Eddig egy valódi hiba volt: az egyik hátsó légrugó kilyukadt. Ez lassanként jelent meg így az autó mozgásképes maradt hetekig. A cseréhez nem találtam OEM szintű utángyártottat: csak gyári volt, extrémen árazva, vagy ismeretlen minőségű utángyártott. A motor eddig (még) nem követelte a lánc cserét. Ha erre szükség lesz (valamikor 300ezer előtt), akkor az egy cirka 1000 EUR lesz ha rendesen megcsinálják: lánc, minden fogaskerék, vezetősínek csak motor kiemeléssel cserélhetők korrektül.

Összefoglalva: a praktikum faktor igen magas, keveset fogyaszt, adója igen alacsony, (valós) 250 ezer km alatt nemigen romlik el. Szóval annak, aki alacsony költségű utazó autót keres, bátran ajánlanám a típust és a 300h modellt.

Hibalista

- Egyik hátsó légrugó - cca 1100 EUR (gyári szerviz)
- Első lámpa vezérlő egység (beázás repedt lámpa búra miatt) - 350 EUR

Ide hordtam szervizbe

Gyári szerviz (több is ugyanazt a szintet hozza): drága és ahhoz képest nem jó a szolgáltatás tartalma. Van csere autó és udvariasak, de a javításra nagyon hosszú az előjegyzés, illetve
a normál szerviz során az autó teljeskörű átvizsgálása nincs benne a protokollban. (van olajcsere, avagy diagnosztika - külön áron - mely kb csak egy computer check, avagy javítás - ha tulaj meg tudja mondani, hogy valami rossz)
Különösen drága az olaj es egyéb folyadékok. Rezsioradij kb 120 EUR.

Értékelése: 3

Másik szerelő értékelése

Független Mercedes specialista
1 Ürömi Mercedes szerviz: lassú, nem tiszta, esetleges a határidő és a tartalom. Az ára magasabb mint egy hasonló profilú - de sokkal rendezettebb es pontosabb - műhelyé Nyugat Europában. Osztályzás 2,5
2 Független MB spec szerviz Ny Európa - gyors, olcsóbb mint a gyártó, minden alkatrész Mercedes. Normál km szerviz kb a fele, rezsióra kb 70 EUR, de elég feszesen számolják. Alkatrész ár a gyári szerviz mínusz 20-30%. (Igy mind a munka mind az alkatrész soron olcsóbb mint a hazai független) - értékelés 7.5

Értékelése: 3

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2013
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 120000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? XC90 Következő autója? Valami prémium hibrid
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz E 2009 (2009)

További ítéletek (17 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)