A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » E (2009)

E E 250 CDI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A szépség szobra

Szöveges ítélet

Vártam az ítélettel, amíg megszokjuk egymást, de 2 év és 50.000 km után már tudom, hogy mitől döglik a légy.
9 éves volt amikor megvettem, 196.000 km-el az órájában. Nem ez volt a cél, de mercis szerelő ismerősé volt (ő szervizeli azóta is), és sokat nyomott a latba, hogy nem leszek áthajítva a palánkon.
Tetszett, de nem volt szerelem első látásra, azóta viszont fellángolt a szerelem, mert nem tudok betelni vele.
Bár szubjektív dolog, de nekem mindig örömet okoz ránézni. Nem lehet betelni a párducszerű formával, az izgalmas domborításokkal, na és a keret nélküli ablakokkal. Apropó, keret nélküli ablakok. Ültem a négyajtósban is, de a bejutó zaj tekintetében semmi különbséget nem tapasztaltam, szóval mondhatom, hogy tökéletesen szigetelnek minden szempontból.
Zaj bent sincs, és komoly szerepet játszott a vásárláskor, hogy a belső kárpitok, elemek még macskaköves úton sem nyikkantak meg. Ez a mai napig így van, szinte újszerűen csendes bent az autó, ami tovább növeli a bunkerszerű érzést.
Belül kicsit konzervatívnak mondanám, de a világos bőr belsővel számomra gyönyörű, és nálam külön jó pont, hogy a központi kijelzőt a műszerfalba integrálták, mert a mai trendet, hogy egy tabletet kúrnak oda középre, nem tudom megszokni. Szóval a mai napig imádom nézni ezt a belsőt, megunhatatlan.
Az ülés kényelmes, én az 178 centiméteremmel terpeszkedni tudok benne, ezzel együtt az oldaltartásával sincsenek gondok, ezt gyors kanyarokban szoktam értékelni. Az ülésfűtés kicsit nehezen indul, pár perc didergés van télen, utána viszont kifogástalanul teszi a dolgát. Az ülésszellőztetés viszont remek dolog, nyáron sem izzad a bőrbe az ember. A belső hűtést nagyon jól megcsinálták a mercinél, mert automatára állítva huzat nélkül hűti le a teret. Nem is érzem, hogy honnan jön a levegő, csak kellemes idő van bent.
Télen a fűtés számomra meglepően korán beindul, pár száz méter megtétele után már meleget fújnak a rostélyok, betudhatóan annak, hogy van benne egy külön kis radiátor, ami a belső tér fűtéséről gondoskodik illetve a hűtő előtt automatikusan lezáródó majd kinyíló lamelláknak.
Ez egyébként a motornak is jót tesz, dízel létére nagyon hamar eléri az üzemi hőfokot.
Hátul el lehet férni, még kényelmes is, de klausztrofóbiásoknak illetve hosszabb utakra nem ajánlanám. De kupét nem azért vesz az ember, mert rendszeresen négy személyt akar szállítani, arra ott a szedán. Viszont két embernek, hosszú utakra tökéletes. Ebben sokat segít a nagy csomagtartó (egyszer egy ember a mosóban megkért, hogy meg szeretné nézni mekkora, mert tetszik neki az autó, ő is venne, csak fél, hogy kicsi a csomagtartó. Aztán volt nagy nézés, hogy hű, ez mekkora) meg az 1/3-2/3-ban dönthető háttámlák, tehát síeléskor vagy hosszabb tárgyak szállításakor sincs gond.
Bár csak négyhengeres, de köszönhetően a két turbónak (a kicsi kiküszöböli a turbólyukat) és az 500 Nm nyomatéknak megy mint a barom. Ahogy észrevettem olyan 160-180 km/h a kényelmes utazótempója (német autópályán). Hogy hol a vége azt nem tudom, mert kíméletből sosem nyomtam még odáig, de 210-ig folyamatosan húz.
A váltó ötsebességes automata. Nem tudok róla mit mondani, mert észrevétlenül teszi a dolgát. Inkább csak télen kell vele kicsit foglalkozni, mert hajlamos még hidegen is alacsony fordulatszámon (1.300 rpm) tartani a motort, ilyenkor, ameddig be nem melegszik, a váltófülekkel egyet visszakapcsolok olyan 1.700-1.800 rpm-ig. Bemelegedés után viszont felejtős a kézi kapcsolgatás, egyszerűen nincs rá igény.
Fogyasztásilag meglepett, mert autópályán, normál tempóban 6 liter alatt is elmegy, de városban is megáll 8 liter környékén, ami egy 200 lóerős autótól jó érték. A fedélzeti komputer ugyan csal 3-4 decit (kevesebbet mutat), de ezek az értékek kattanásig való tankolásokból jöttek ki. Szóval hosszú úton a 62 literes tankkal és normális tempóban 1.000 km simán teljesíthető lenne, de persze nem hagyjuk kiszáradni a tankot. Ulm-ig elmenve a üzemanyag szintjelző még negyeden állt.
A futómű viszont nem szereti a magyar utakat. Télen 17”-os kerekeken még hagyján, de a nyári 18”-as felniken már érzi a rossz utat. Hát hiába, az autópálya az ő világa. Viszont nagyon fordulékony, ezért városban sem jön zavarba.
A tempomatja számomra élmény, nagyon gyakran használom. Külön jó, hogy 10 km/h-ás fokozatokban is lehet állítani, illetve Németországban jól jön, hogy van benne felső sebességhatároló is, így véletlenül sem szalad bele az ember a falukban kirakott trafikba.
A merci ragaszkodik a csak baloldalon elhelyezett irányítókarokhoz, csak így már túl sok funkciót kell a karnak ellátni (index, fénykűrt, automata fényszóró, ablaktörlő, ablakmosó) és emiatt ha az ablakmosót akarom indítani egyet törölnek a lapátok szárazon. Esőben egyébként az automata ablaktörlő pontosan látja el a feladatát.
Nagyon jó még az intelligens világítási rendszer kanyarfényszóróval. A bixenon rendesen bevilágítja az utat, de a szenzáció az automata távolsági fény. Gyorsan reagál (talán egyszer villantottak rám eddig, mert későn kapcsolta le a fényszórót) és nem kell foglalkoznom este a folyamatos le-föl kapcsolgatással. Azért a túl fényes táblák néha átverik, de gyorsan rájön, hogy mi a helyzet. Persze ki lehet kapcsolni, akkor marad a kézi kapcsolgatás.
Megbízhatóság terén eddig nem csalódtam. Semmilyen nagyobb hibát nem produkált, a hibalista is rövid.
Persze árban nem lehet egy Suzuki szintjén javíttatni, de messze nem horror.
10.000 km-ként megkapja a szokásos szűrők és olajak cseréjét, és teszi hibátlanul a dolgát.

Összességében egy stílusos, megbízható és kényelmes autó, és ugyan ez az első Mercim, de engem meggyőzött.

Hibalista

- -Önindító motor javítása, ktg: 56.000
- -Termosztát csere, ktg: 49.000
- - Első két kitámasztókar szilent csere, ktg: 32.000
- -Command tekerőjének javítása, ktg: 20.000

Ide hordtam szervizbe

Ismerős merci szerelő, akitől az autót vettem

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2009
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 196000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Saab 9.3 Következő autója? E Coupe, bár még sokáig együtt leszünk
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz E 2009 (2009)

További ítéletek (14 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)