a Stílus élménye
Szöveges ítélet
- Az autót 2019 februárjában vásároltam, 173.0xx futásteljesítménnyel. (Hollandiában bejegyzett cégautó volt, ellenőrizhető szervizkönyvel és sérülésmentesen).
- BMW rajongóként kerestem alternatívát az akkori E46-omra. Úgy kezdtem neki a keresésnek, hogy amit biztos nem akarok az Kék színű autó, Mercedes és diesel ... majd az egyik barátomnál megláttam és ... szerelem első látásra, nem bántam meg.
- A színe (Cavansite kék) - gyönyörű és nem kényes (mindenki megdicséri).
- Az úttartása példás, lehet vele nagyon sportosan közlekedni.
- A hibrid rész +30 lóereje besegít a dinamikus vezetésben, a városban és nagyon nyugis vezetésnél (110 alatt) hasznos, lehet vele spórolni. (Romániában elég nagy adókedvezmény jár rá.)
- A fogyasztás az nagyon függ a vezetési stílustól és a domborzattól: pl. haladós Románia - Toszkána - Ausztria - Románia (5000 km) túrán az átlag 5,7 liter; nagyon gyors használatkor hegyvidéken (50km) - 13 liter. A Nagy átlag az 7 liter / 100km.
- Nagyon tágas, akár 1-2 gyerekkel is. A csomagtartó hatalmas és jól pakolható.
- A szervízköltségei a kategoriájához képest nagyon elenyészőek (a barátikörben található hasonló kategoriájú szinte újon vásárol 5-ös BMWkhez képest (F10 és G30), de akár az egy kategoriával alacsonyabb 3-as vagy A4-esekhez képest is).
Erősségek:
- Komoly megjelenés (még így 6 évesen is!!)
- Stílusos
- Takarékos
- Erős
Negatívumok:
- Nincs deréktámasz, ezért hosszabb úton a deréknak kényelmetlen
- A hangszigetelés kifele elég rossz. (normál hangerejű kihangosításnál, az autók kívűl tisztán hallatszik)
- Nagyon nagyon megvagyok elégedve vele! Csak ajánlani tudom.
Hibalista
- Csak kopó alkatrészek és kötelező szervizek. - A teljes szervíz lista: - - Vásárlás után (173.000 km) az ekkor kötelező: olaj, váltó olaj, szűrő, fékfolyadék csere. - 400 euro - - Téligumi (18") Kumho WP71 - Jól teljesít, nagyon hangos viszont nagyon tartós - 420 euro (4db) - - Olaj és szűrő cseréje (189.000) - 290 euro (Castrol 5w40, Mann filter) - - Nyárigumi (18") GoodYear Eagle F1 Asymetric 3 - Nagyon nagyon jó - 535 euro - - Olaj és szűrők, Féktárcsa és fékbetétek (210.000 km) - ATE tárcsák és Brembo betétek - 553 euro - - Első kerékcsapágy állítás (állítható, nem kellett cserélni) - 10 euro - - Nyárigumi (18") GoodYear Eagle F1 Asymetric 5 - Gyengébb mint az Asymetric 3, az sokkal tovább tartott - 510 euro - - Olaj és szűrő cseréje (226.500) - 310 euro (Castrol 5w40, Mann filter) - - Olaj és szűrő cseréje (242.150) - 300 euro (Castrol 5w40, Mann filter) - - Nyárigumi (18") Dunlop SP Sport Maxx RT2 - Jó, viszont esőben nem ér a GoodYear nyomába - 522 euro
Ide hordtam szervizbe
DXT Electronics - Kolozsvár
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 173000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 71000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | E46 318D - 2004 | Következő autója? | C63 vagy E63 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
