Őserő
Szöveges ítélet
A legkomolyabb autóm volt életemben. Valószínűleg soha nem is lesz, amit ennél jobban szeretek.
A válság előtt jól ment, volt egy e46 m3-asom hobbiautónak, és egy 530d-m első autónak, a feleségemnek meg egy 5ös golf kombi. A válság az 5-öst elvitte az M3-asom pihent(még megvan), nem volt szívem eladni kivonattam a forgalomból. Mikor elkezdett újra jobban menni, mindenképpen kellett egy autó. Nem voltak rá tízmillióim, új szóba sem jött. Erős dízel kellett autópályára legalább heti 2x hosszú útra. 2011 végét írtunk. Amik szóba jöttek e60 535d, a6 3.0tdi első sorban. Egyiket sem akartam igazán, minek vegyek még 1 ugyanolyan 5-öst(igaz az előző a gyári 218lovas volt), audikért meg nem vagyok oda. Megvettem hát ezt a szörnyet. Még nem voltak nagy terveim vele, de beleszerettem. Semmi extra kívülről, sima szürke kis E osztály 18as felnikkel, 2 kipufogóval. Már gyárilag is kegyetlenül húzott, közel úgy mint az M3. 1 hónapos korában hosszas nézelődés után, úgy döntöttem kicsit belenyúlunk. Viszonylag sokat nézelődtem a neten fórumokon...Konzultáltam az osztrák szervizemmel(a bmwket is ide hoztam) a cél 400 lóerő volt. A hozzá való chippel és 1 kis turbó és kipuffogó módosítással, csövezéssel ez meg is született. Még több is lett, padon mérve 417le....A nyomaték akkora lett, hogy a váltó időközönként hibákat jelzett, így azt is meg kellett erősíteni, új szoftvert írattam rá. Ezek baromi drága dolgok, én sem köhögtem csak úgy ki, de megszállott vagyok....Ha utazok enyém a belső sáv, de nem mehetek az M3-al az hangos és 18at kajál ha megküldöm neki. Ilyenben csak az gondolkozzon, akinek nem gond egy komolyabb szerviz(értsd. 500.000)
A tuning előtt mindent lecseréltem, de tényleg mindent. Brembo fékeket kapott, futóműt szerencsére még az előző tulaj rendbe tette, nem akartam keményíteni, baromi kényelmes az Airmatic, csak egyenesben kellett, hogy gyors legyen. Tettem hátra nagyobb 275-ös kerekeket, a legjobb utcai mintát, amit akkor lehetett kapni, az airmaticcal végül egész komfortos volt még Budapesten is. Az autó 1 vadállat volt. A 100-a nem volt extra gyors(5,6mp volt száraz úton, 1xűen még a 275-ös gumi is alig tapadt be, de 100tól kegyetlen volt). 0-200 15,7mp ez hivatalos mérés. Az e92 m3-as-nak 14,5 körül van, de az 4,8 alatt van 100on és egy V8-as könnyű sportkocsi...100-ról tehát nagyjából egy szint csak az enyémnek nem volt vége 250nél...Autópályán lepődtek is meg....Ez az autó a top ligában játszott, csak közben az az igazi dízeles verhetetlen atomerős érzéssel, nem pedig a dübörgő vicsorgó benzines érzéssel. Mindkettő klassz, de akárki akit vittem vele azt mondta, hogy ez felejthetetlen. Sajnos tényleg utcai versenyzésre használtam jobbára, ezért nem is teszek fel rendszámos képet, szerintem sok embernek ismerős lehet ez a kocsi, ha pl. egy fekete aranyfelnis Evo-d van igen, engem nem tudtál megelőzni Fehérvártól siófokig. Vagy ami még emlékezetes, mikor egy 20 éves hülyegyerek az apja maserati quattroportéjével hülyéskedett a Váci úton, úgy kerültem ki, hogy szerintem azóta is otthon sír, hogy megverte egy kerregő dízel E osztály :D :D És még sorolhatnám, mennyi embernek okozott meglepetést ez a kis Merci. Persze mentem vele normálisan is, de nehéz volt. A kényelme fantasztikus, a kinézetébe is beleszerettem. Az extrákat felesleges lenne sorolnom, minden benne volt, napfénytetőn kívül. Sokszor rám ijesztett az autó. Ez a nyomaték hátsókeréken sok volt neki, kicsavarodtam párszor, szerencsére 1x sem komolyan, csak nagyon tapasztalt vezetők gondolkozzanak eleve a gyári változatban is. Ma már ilyet nem engednek utcára hátsókeréken, nem csoda!
A végén már az M3-ast nem is használtam csak ezt. Belebetegedtem a kocsiba, olyan összegeket költöttem rá, a cascotól kezdve tényleg mindenen át. Mindent megkapott. A fogyasztása ilyen lábba 12,1 volt átlagban, de még a tuning után is le lehetett vinni 8 alá autópályán 140nél. Aztán a sok hajtásnak köszönhetően beszart a turbo, a futóművel is voltak gondok, a gumik is cserések voltak újabb 1 milliót kellett volna beletolnom...Kicsit több mint 2év után megváltam tőle nagyjából amennyiért vettem, ugyanis a szervizesem megvette magának (ő is csodálta, a sok M5-ös mellett ez valami teljesen más volt), a ráköltött milliók meg itt maradtak emléknek. Visszatértem a bmwhez, most egy F11 530d kombival járok, még chip sincs benne...az M3-ast is árulom, valahogy ezután a kocsi után már nem kívánom a sebességet, maximum ez az állat kéne vissza. Bánom, minden nap, hogy eladtam, de tudom, hogy így is túl sokat költöttem rá. De megérte, ilyen autót már nem fognak gyártani, csak a kisköbcentis buziságokat 3turboval, mi lesz még 4 meg 5 turbo?? Amugy megnéztem volna a gépemet egy M550xd ellen, 100ig elment volna , de fölötte nem hiszem...Ez egy V8-as őserő, de legalább jó kezekben van ez vigasztal:) A képen még a vétel után látható, nem akarok felrakni, tuning utáni képeket a gyönyörű fékekkel, a közeg is nézi a totalcart....
Hibalista
- -elektromos csomagtér nyitás(75.000 Ft) - -sminktükör világítás (4000 Ft) - -kesztyűtartó nem záródott rendesen (ingyen) - -anyós ülés elektromos mozgatása elromlott( 80.000 Ft) - -kötelező dolgok (motorolaj 4x, fékolaj 1x,4 betét 4 tárcsa 1x, szűrők, porlasztócsúcsok, 4db '18 Goodyear Eagle F1 nyári gumi(245/40 előre, 275/35 hátra), 4 db téligumi '18(continental) stb+ olajteknő csere nagyjából 2,3 millió Ft - Egyéb (Tuning): - -Kleemann chiptuning+felprogramozás, pad: 300.000 Ft - -váltótuning(megírt program+ erősítés 320.000Ft) - -turbó módosítás+ csövezés (370.000 Ft)(végül 417le 919nm) - - -
Ide hordtam szervizbe
komoly osztrák szerviz, nem messze szenttgotthárdtól, Zalaegerszegi mercedeses ismerősöm...
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 119000 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 47000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | m3, 530d, golf 1.9 tdi | Következő autója? | 530d f11 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.3/10) |
