Életem egyik legkellemesebb csalódása
Szöveges ítélet
Cégautó pozícióhoz jár. Örököltem, elődöm rendelte magának, négy hónapig használta, aztán ültem át bele. Először idegen volt, soha nem jártam Mercedesszel, meg eszem ágában sem volt. Valahogy a márkához bennem nem a legpozitívabb attitüdök kötődtek.
Aztán elkezdtem használni, és rájöttem arra, hogy a MERCEDES VALÓBAN A VILÁG LEGJOBB AUTÓJA!
Lehet, hogy egy Camry megbízhatóbb, egy 5-ös sportosabb, de összességében ezt a trezorban ülök, mindentől védve, soha nem kerülhetek bajba az utakon érzést szerintem csak a Mercedes tudja.
A 320 CDI motor szuper, hangja tipikus gugulázós merci, ereje bika, szinte alapjáraton nyomatékhalmot ad le. Fogyasztása városban magas, országúton nagyon alacsony, átlag kb. 8,5 és 9 ami egy ekkora és ilyen nehéz autótól nagyon kedvező érték.
Az automata váltó padlógázra egy szempillantást gondolkodik, aztán ott sem vagyunk, sose voltunk, gyorsul a kocsi, mint egy versenyautó.
Az ülések nagyon kényelmesek, elől is, főleg hátul. Az utastér méretes, minősége első osztályú.
A futómű Avantgarde kivitel miatt kicsit kemény, de ez csak Pesten feltünő, egyéb civilizáltabb tájegységeken, mint pl. Nyugat-Magyarország, vagy Debrecen nem tűnik fel.
Azt gondolom, hogy az átdolgozott E classe minden képpen a kategóriája legjobbja, összehasonlítási alapom van a jelenlegi A 6-al és az 5-ös BMW-el is.
Ha nem kerül hozzám így véletlenül, ismeretlenül, tapasztalatok nélkül biztos inkább valamelyik konkurensét választom, de az biztos, hogy nagyon megbántam volna.
Megvolt az első szervíz, 25.000 km körül. Jó drága volt, már persze az autó árához képest nem, de egy átlagos autó ugyanilyen szervíze kb. a fele árból megvan.
Az autót egyre jobban szeretem. Mint egy guruló páncélszekrény amivel száguldozni is lehet, ha éppen van rá hely. Kényelme elsőrendű, utánozhtatlan magabiztossággal siklik az úton. Az előzések néhány pillanat alatt megvannak, aztán méltóságteljesen suhan tovább az autó, szinte teljes csendben.
Fogyasztása országúton normál tempónál 7,5 liter, autópályán 8,5 liter, amik nagyon jó értékek, a városi araszolós 13-14 már nem annyira.
Azért az apró és bosszantó hibákat sem hallgatnám el, amelyek az üzembiztonságot nem veszélyeztetik, de egy ilyen autóhoz méltatlanok: az első park assyst radar még a szembe jövő villamosra is folyamatosan visított,kézifék pedálról leesett a gumi borítás, és cseklett nyeklett jobbra-balra a pedál, az ablakmosó visszajelzője folyamatosan üreset jelzett, ha tele volt akkor is, még nagyon újkorában elromlott az üzemanyag visszajelző, folyamatosan tele tankot mutatott. Ezek nem súlyos dolgok, garanciában kijavították mindet, de azért elgondolkodtatóak.
összefoglalva: még mindíg tartom, hogy életem egyik legkellemesebb csalódása.
Hibalista
- Üzemanyag szint jelző
- Ablakmosó tartály visszajelző
- Kézifékpedál
- első távolságmérő (park assist)
Ide hordtam szervizbe
Kárpát utca
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Tóth Autó M3
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 12000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Terepjáró |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
