Sportos kompromisszum
Szöveges ítélet
Miután eladtam az bömös kombit - hosszú időn keresztül "családi okok miatt" egy Volvo XC90-re fájt a fogam. A sokadik meghajtási és kormánymű hibánál feladtam. Végül egy ismerősöm beszélt rá a Mercedes E kombira. Azt már az elején beláttam hogy a családi autó kategóriához semmi köze - a hátsó ülés előtti hely elég kevés - a kisfiam első uton szétrugta a konzolt.. :-) Néhány kisérlet után sikerrel elkerültem egy félmilliót futott taxit, és az idő sürgetése miatt - mert nyaralni akartunk menni - gyorsan beleugrottam egy 280 CDI változatba. Alapvetően nem bántam meg. Az már az elejn kiderült hogy az autó olasz volt, de nem rugták szét. A km sem teljesen stimmelt - szerintem egy kicsit több van benne - de nem zavaró. Mivel jómagam abba a kategóriába tartozom aki az autóját egy szoborként imádja, minden kisebb apróságot is kijavítottam ill. cseréltem rajta + fejlesztettem is. Kapott egy 6-so CD váltót, kellett egy gyári új kulcs ( na ez drága vót ) ill. a részecskeszűrő rendetlenkedett amíg a x.-ik service után "A SZERELŐ" meg nem találta az elkormolódott EGR szelepet.. Ezen kívül inkább a kerekekkel kínlódtam, az alufelnik törnek, ill. valamelyik gumim állandóan zúg , de ez nem az autó hibája..
A vétel után másnap lezúztunk Olaszországba és 10 nap leforgása alatt belenyomtam 3600km-t !! Mindezt egy zokszó nélkül, semmi hibája nem volt. Kevés autóval merném ugyanezt megtenni !
Azóta volt 2 olajcsere, egy váltóolajcsere, szűrők, fékbetétek, stb a szokásos.. Meglepően olcsó hozzá az alkatrész, persze attól függ miről van szó.. Az általános karbantartása kifejezetten nem drága !
A fuómű stabil, a CDI diesel motor jól húz, azért a 8 - 9 litert bekapja - nincsenek csodák. Pakolni nagyon jól lehet. Az autó elegáns, jól felszerelt, meg lehet vele jelenn egy esküvőn, de sportolni is alklamas. Biciklitartó felugrik a tetőre, mivel van tetőkorlátja ! Tradicionális, de nagyon kénylemes autó. A magam részéről csak kombiban gondolkodom, így a kerti kistraktor simán befért ha a hátsó ülést lehajtom. Egy valamit nem értek: Miért kell a hátsó konzolt, amiben a kalalptartó és a kutyarács is begördül , az ülséek háttámlájára rögzíteni ? Ez más nagy kategóriás autóban a kaszniban a hátsó keréktornyok felett van rögzítve. Igaz, itt viszont nem akadályozza a magasabb tárgyak bepakolását. A rögzítőkonzol műanyag betétjei viszont nem bírják a kiképzést - túl nagy a súlya keresztkonzolnak - és eltörnek.
Külsőre szép, de a lámpák lemattulnak, hallottam hogy lehet polírozni, nekem nem sikerült...A meghajtás OK, néha ki kell kapcsolni a kipörgésgátlót, korán leszabályoz..
Összességében : Imádom, megbízható élhető autó meglepetések nélkül, a kombi változat egy "sportos kompromisszum" egy limuzin és egy egyterű között..
Hibalista
- Aszkéta önsanyargató módon excell táblázatot vezettem róla, de ezt nem csatolnám ide... Jelentős meghibásodások nem voltak, inkább rendbe kellett tenni egy két dolgot, ill. folyamatosan figyelni kell rá.. : - - EGR szelep bekormozódik, check engine lámpa néha előjön - computer szerint részecskeszűrő telítődés- de ez nem igaz.. - - Thermosztát hajlamos megadni magát - ilyenkor 40C -on jár a motor, emelkedik a fogyasztás, de nem forralja fel a vizet !!! - - Olajbeöntő kupak alatti műanyag ház elrepedt folyt az olaj - de nem jelentősen, csak esztétikai okok miatt cseréltem ki.. - mivel fentről ráfolyt a turbóra és kifolyt a műanyag burkolat alatt... - - Izzítóelektronikában egy biztosíték kiolvadt - persze nem cserélhető csak kompletten - de javítható, viszont néha bejelez.. - - Kisebb futóműhibák, kormányösszekötő cseréve, ültetőcsapágy cserélve, futóműállítás - nem jelentős hibák, és olcsó a szervízelése - - Hátsó kalaptartó fedél motorja zörög- de működik !! - eddig nem volt rá időm kicseréltetni a bowdent..
Ide hordtam szervizbe
www. gepjarmuhely.hu Tőkés Laci Bp. XVIII. ker. - nagyon körültekintő és jó szerelő !!!
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
miután megtaláltam Ő-t, nem járok máshova - a szakszervízeket pedig hagyjuk...
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 174000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 530D | Következő autója? | GL |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
