Az Autó!
Szöveges ítélet
Alapos válogatás után egy biztos szerviztörténetű példányt vásároltam. Nem a hazai hirdetések km óra állásait figyeltem, hanem azt a tényt, hogy aki egy dízelmotoros E osztályt vesz, az legalább évi 30-40.000 km-t autózik, nyugaton ennél is többet. A vásárlásnál a Lexustól az Audin keresztül jutottam el a Mercedesig, mindent összevetve ez a márka tűnt számomra legjobb választásnak ebben az évjáratban és árkategóriában, és még tetszik is. Méretei miatt néhány dologtól nagyon féltem, mint pl a parkolástól, mert igen sokat szaladgálok Budapesten. Rá kellett döbbenjek, egy Mercinek mindig van parkolóhely!:) Lehet, hogy nem 20 hanem 50 métert sétálok, na puff:) Párhuzamos parkolásnál meg mindegy. Aztán a 220 CDI motort is kevésnek tartottam egy ekkora kasztnihoz. ...hogy százról mennyi idő alatt vagyok kétszázon, vagy mennyire süppedek az ülésbe nekem már teljesen mindegy.:) Egy odalépős indulásnál még így is pislog a kitörésgátló. Tartottam attól is, hogy az E méreteivel nem tudok a szokásos tempóban cikázni a városban, sávváltások, stb.. Először is ebben az autóban már nem akarok tempósan haladni!:) Másodszor meg sokkal előzékenyebbek az autósok, elengednek, indexelek és beengednek... Ha meg picit pofátlan vagyok akkor sem dudálnak, hanem elnézőbbek:) Amit egy ilyesmi kocsi ad és számban ki lehet fejezni, az plusz 5-10 év, amivel tovább fogok élni, mert olyan nyugodtság vesz benne körül. Alig várom, hogy indulhassak dolgozni, intézkedni:) Nem gondoltam volna, hogy egy E osztály ilyen sokat képes adni! A C-t kicsinek éreztem, az S túl feltűnőnek. Végül is egy négykerekű autóról beszélünk, de minden másképp van megoldva mint általában. Pl. a felfüggesztés, az elektromos és azonnal működő fűtés, hátsó hajtás, stb... Nagyon tetszik a belső tér, a "lebegős" műszerfal, az éjszakai ambient belső világítás, a németesem elhelyezett kezelőszervek, az autómata váltó programjai, a nyomatékos motor, meg úgy az egész:)
Fogyasztás vidéki utazáskor 7 liter körül, városban 8, araszolós dugó városban 10 körül. Átlagosan 8-8,5-öt számolhatunk városban.
update 2011 ősz:
Ami negatívum, hogy néhány dolgot cserélni kellett rajta (izzók, érzékeló, akkumulátor), meg a termosztát hibája miatt megnövekedett egy ideig a fogyasztás.
Kellemes meglepetés volt, hogy megmutatták, ha erősebben lépek álló helyzetben a fékpedálra, akkor bekapcsol az elektronikus rögzítőfék (SBC-H) így D fokozatban sem kúszik előre az autó piros lámpánál. Nagyon kényelmes:)
A másik dolog a REST állófűtés, ami a motor leállítása után egy tovább fűti az utasteret. Kiszállok a nagy hidegben és amire visszaérek és kinyitom az ajtót megcsap a benti meleg levegő.
Hibalista
- Nem romlott el, mert az előírt kötelező szervizek be voltak tartva és a kopóalkatrészek előírásszerűen cserélve voltak. - - - update 2011 tél: - -légnyomásmérő szenzor - -termosztát - -akkumulátor (eredeti 5 éves aksira panaszkodott a számítógép) - -rendszámtábla világítás izzó (a számítógép kiírja, hogy a jobb vagy bal hátsó rendszámtábla világítás van e kiégve:) - Összevetve egyik hibával sem maradtam az úton, hanem a számítógép jelzett. - -
Ide hordtam szervizbe
gepjarmuhely.hu
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 200000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Jazz (átmeneti kényszer volt, bár nagyon megbízható) | Következő autója? | E vagy S vagy Audi vagy Lexus, ha sporotosabb akkor Nissan 350Z |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
