A Szekrény - régen minden jobb volt?
Szöveges ítélet
Búcsúzom a benzinesektől. Sokat megyek, egyben kell 1000-1500 km-t megtennem. Néha meg van pakolva. Németországot is átszelem, ezért jó, ha meg is tud állni, öröm, ha megy. Mivel az időjárást még nem tudom befolyásolni, kell a négykerék-meghajtás is.
Peugeot-k után szerettem volna egy V8-at, de kényelmeset, ezért lett az E500 5.0 V8 AirMatic 4Matic a választásom. Meg is lehet pakolni, a bőr belső pedig olyan, mint a Peugeot 7-8 évesen. Bár ez ugye 15 évesen került hozzám.
A kényelmi extrák listája 3-4 A4-es oldalt tehet ki. Ebből nem működik kb. 3. Példáula start gomb a váltóban, vagy a navi DVD lejátszója, a beázott antennák a kilincsben zavaróak, de kárpótol a többi dolog, ami jól teszi a dolgát.
Amikor politikusok látogatnak Budapestre, akkor 20 fölé megy a fogyasztás. Tartós magas fordulaton 15-17 körül elmegy, de ezek olyan dimenziók, amiket más autók nem tudnak. Talán 50 milla fölött, de azokat nem venném meg 15 évesen. ;-)
Ez az első autóm, ami:
- 260-ról úgy áll meg, hogy nem kell azonnal féket javítani
- nem pörög el a kereke induláskor a havon, vízen, homokon, nem rángat semmi, az elektronika felügyeli a dolgokat és kész
- Nagy, kocka, könnyű parkolni vele. Nincs lecsapva a széle, nem fut padkára a kerék, és ha le kell rántani a sáv szélére, segít a közepén a csillag.
- Olcsó rá a gumiszett. Sima 17-es. Nem sport, nem spéci keverék százezrekért.
Aki ezt a modellt választja, fontos, hogy számoljon magas költségekkel. Ezek nem időzített bombák, tervezhető költségek. Az én autómba nem azt a váltót tették, amit a gyárban megálmodtak, ezért szétment 3000 km alatt. De 1-ben, 70 km/h-val el tudtam menni a szervízbe vele.
Alapjában véve nagyon kényelmes, csöndes társ. Ha kell, egy vadállat.
Hibalista
- Eddig felmerült költségek: - - Vételár: 2.300.000 Ft - Import, apróbb javítások, gumik, akksik, stb: 800.000 Ft - - 3000 km után a felújított váltó elromlott. Garancia import autóra nincs. Kiderült, hogy rossz váltó volt benne. Váltócsere: 750.000 Ft - - Kulcscsere "keyless"-esre: 260.000 Ft - - 2020.06: osztómű leégett, nem volt benne elegendő olaj. Ha kockásan fordul, irány a szervíz, ez nem Audi! 230.000 Ft - - Benzinpumpa, első légrugó cserés. Gyári kipufogó és féltengelyek még maradhatnak. - - 1 pár légrugó: 350.000 Ft - - Apróbb javítások: - Kipufogó, beömlők, kulcsgombok, lámpapolír, stabilizátorok, kipufogóhegesztés, szelepfedéltömítés - 200.000 Ft - - Az új légrugó ereszt... kétkomponensű ragasztó vagy purhab? ;-) 30.000 Ft - (Ezt vettem, nem vált be, nem vették vissza, telefont se vették föl: http://www.air-suspension-shop.com/Mercedes-E-Klasse-W211-S211-Federbein-Luftfederung-vorne-paarweise-4Matic - - 2 új Arnott első légrugó (bevált) - - - - - - - 5.500.000 Ft után: - - Ami előjöhet: - generátor, kompresszor, hátsó legrugók, fékbetétek. - - Keyless rendszer, hátsó fejtámla motorjai, elem a hátsó gyári TV-be: kényelmi hibák. - - 2020.10.: Kerekeket kell görgőzni. Első felfüggesztés nyüszög, légkondit kell feltölteni, mert kopog a kuplungszerkezete gyorsításkor.
Ide hordtam szervizbe
1. Toldi, München mellett. A legjobb. 10/102. Elektronika: 6/10https://mercedeselektronika.hu/3. Géza a diffi specialista Pomázon 10/10
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 330000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 14 l |
Előző autója? | 508 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
