Ideális motor ehhez a kasztnihoz: E 300 TD
Szöveges ítélet
EGY IGAZI AUTÓ, nagy A-val, akinek volt, az tudja, hogy mitől (sokkal) jobb, mint a legtöbb mai autó: kényelem, útfekvés, teljesítmény (E300TD = 0-100 8.9 sec, 220 km/h a vége, és 200-ig szinte egyenletesen gyorsul), és a legfontosabb, amit csak érezni lehet - a jó értelemben vett felsőbbrendűség, és BIZTONSÁGÉRZET! Akinek nem volt, annak javaslom kipróbálásra, DE CSAK AKKOR, HA VAN PÉNZE FENNTARTANI IS!
Nem az alkatrészek kerülnek sokba, hanem a 3-4-5 havonta tönkre menő apróságok (amitől nem áll meg az autó, de egy igényesebb tulaj megcsináltatja 20-30-40 E forintért).
Ha valaki elhanyagolja ezeket az apróságokat, akkor könnyen egy megbízhatatlan romhalmaz lesz az autójából, és amikor eladja egy palimadárnak, az meg szidja a Mercedes-t, pedig magát kellene szidnia, hogy megvett egy kalap sz@rt.
Egyébként kijelenthetem, hogy 2milla alatt nemigen lehet itthon szép E-t venni, csak olyat aminek nagyon vissza van tekerve az órája, vagy rommá volt törve. Persze a kivétel - ami ritka - erősíti a szabályt, csak a sok barom azt hiszi, hogy majd pont ők fognak ki egy nagyon jó autót, olcsón. ILYEN NEM LÉTEZIK!
A jó autónak ára van, és ha egy tulaj rendben tartotta, azaz folyamatosan költögetett rá, az meg is kéri az árát.
Én 2008. októberében 2,3 M-ért adtam el a 11 éves elegance E300 TD-met, amiben volt 225ezer km (és szakértők szerint kb. 100E volt visszatekerve), összes gyári kulccsal, nagyobb törés nélkül!
Az autót 40 hónapig használtam, és anno 3 milláért vettem, ami akkor jó ár volt. Persze nekem is gyorsan benyelt 200 ezret, mert rendbe kellett tenni.
Egyébként gyönyörű állapotban volt, merem állítani, hogy 10 azonos típusúból az első kettőben benne lett volna.
Szóval mindenkinek ajánlom, de tényleg mérlegeljünk előtte, és legalább legyen 4-500 ezer tartalékba, pl. ha esetleg a váltó (ami közismerten típushiba) beállna.
Én 8000 - max 10E km-ként cseréltettem olajat (piti összeg, 8 liter 10W40), és 40E-ként váltóolajat. Nem is volt semmi baja.
A fogyasztása tényleg 8-10 liter között tartható - 5-ös automata, de ésszel vezetve, mert a traffik miatt nagyon kell vigyázni.
Ez olyan, hogy odalépsz, egyes-kettesben minimális kormot látsz a tükörben, de közben már átlépted a megengedett sebességhatárt. És a soros 6 hengernek nagyon szép hangja van! Könnyen megfeledkezik magáról az emberfia.
Ennyi jó után miért adtam el?
Mert meguntam az apró ráköltögetéseket, és sajnáltam, hogy a család nem vigyáz rá úgy, ahogy én. Aztán jött még 1 gyerek, ezért vettem egy (szerintem sokkal) megbízhatóbb Mitsubishi cápa Galant kombit, amit a feleségemnek is szívesebben merek odaadni. Kevesebb rá a csaco + a biztosítás, és mivel 1. tulaj-tól vettem Németo-ban, szervízkönyvvel (természetesen számlák is vannak hozzá), szerintem nem sok gondom lesz vele. A passat előtt volt mitsum, így megvan a szerviz vonal, és azt már most látom, hogy van olyan jó autó, mint a passat.
A Mercihez inkább nem hasonlítanám, bár ez is jó autó, de egy jobb után nehéz megszokni. Legalább jól néz ki, így szeretek ránézni, beülni.
Egy jó tanács: ha valaki ilyenben gondolkodik, min. elegance-t, vagy avantgarde-t vegyen, de ne túl sok extrával. Classic felejtős, eladhatatlan!
Az ortopéd ülés felbecsülhetetlen! Utólag is megéri belerakatni.
Egyébként azóta is visszavágyok, hívtam a srácot, aki megvette, azóta semmi baja nem volt az autóval, nem hitte el, de tényleg annyit eszik, amennyit mondtam. Ő is nagyon szereti.
Hibalista
- Viszonylag sok minden, de szinte csak a kor miatt elhasználódó, vagy kopó alkatrészek: hűtőviszkó, légtömegmérő, kipufogó, katalizátor, adagoló-tömítések, első rugók, parkradar-szenzor, tolótető-bovden, elektromos hátsó roló, generátor-csapágy, izzítógyertyák, xenontrafó, ablakemelő-szerkezet, alsó motortakaró burkolat (törött volt), apróbb rozsdásodások, egy-két izzó... Egyik sem volt több 50E Ft-nál (minőségi alkatrészek, de némi utánajárással, nem márkaszervizben vásárolva)
Ide hordtam szervizbe
Elektromos szerelő: Rácz Gergő (a legjobb, kitűnő osztályzat!) Mechanikai dolgok: Kovács László (mogorva, de jó szakember) Futómű: Prekovics Zsolt (neki is 5-ös) Dízelspecialista: Kerek Gábor (jó, de nem olcsó)
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
A Kárpát utcával nincs jó tapasztalatom, sajnos van, amit csak ott tudnak megcsinálni (pl. kulcskiolvasás), de a raktárkészletük jó. Hála Istennek sokkal jobb szerelőket találtam, így nem kellett márkaszervizbe járnom.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 75000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Passat | Következő autója? | Mitsubishi Galant kombi (igazi megbízható családi autó) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
