Tapasztalataim
Szöveges ítélet
Nem ítéletet akarok írni, csak két tapasztalatomat, meg egy kérdésemet.
Használtan vettem, persze sok volt az induló szerviz, de a szerelőt csak ajánlani tudom mindenkinek. Jó, gyors, BECSÜLETES. Megosztom viszont két tapasztalatomat, ami típusjelenség lehet. Én nem értek az autókhoz, egyszerű programozó vagyok. Nos, a következő két jelenség volt.
1. Ausztriában voltunk a 3 héttel azelőtt szervizelt kocsival, és egyszer csak pirossal kijelezte, hogy generátorhiba, azonnal márkaszerviz. Majd ezt követőleg 3 hibát jelzett: elment az ABS, a BAS és az ESP. Az azonnali szervizt ajánlotta ismét. Ilyenkor az ember azonnal keres egyet, és ez legalább 1000 EUR lett volna.
A kézikönyv viszont teljesen pontos volt. A 3 hiba együttesen akkor jelentkezik, ha az akku feszültsége 10 volt alá csökken. A generátor hibájára utaló üzenet is ehhez kacsolódik, mert az is az akku feszültségét nézi.
Hazaérkezve új akku beszerelése után a 3 hibát úgy lehet eltüntetni, hogy a kormányt ütközésig balra, majd ütközésig jobbra kell tekerni.
2. A második jelenség az üzemanyagmérő hibájára vezethető vissza. Azt jelezte, hogy van még 1 liter a tankban (ilyenkor - normális esetben) úgy, hogy a tartalék 5 litert figyelmen kívül hagyja. A tankolás esedékes lett volna, de elfogyott az üzemanyag út közben. Erre pirossal kiírta, hogy EPC hiba (electronic power control). Azonnal szervizbe kell vinni. A szerviz könyv nem utal arra, hogy üzemanyag kifogyásánál ez is megjelenhet, csak a prolasztó rendszert említi. Javaslata, hogy 2-ben, alacsony fordulatszámon tartva a motort keressük fel az első szervizt. Mindenesetre beleöntöttem 5 liter üzemanyagot, majd meglepődve látom, hogy a mérő szerint 13 (!) liter van benne. A kézikönyv minden esetre azt javasolja üzemanyag kifogyás esetére, hogy 40-60 másodperc nyugodtan eltelhet, míg újra beindul a rendes menet. Légtelenítés csak különleges esetben kell. A befecskendező rendszer pedig nem romolhat el azért, mert levegős lesz az üzemanyagkör.
3. Amit nem értek. A műszerfalon van egy piros lámpa SRS felirattal. Leírás szerint ez indításkor kigyullad, majd 4-5 mp múlva el kell, hogy aludjon. Ha nem ezt teszi, akkor a baj van a biztonsági rnedszerek valamelyikével (légzsák, övfeszítő, ABS, BAS, ESP.). Amit nem értek, hogy ha csak a vezető ülésen ülnek, akkor az SRS lámpa visszagyullad, tehát hibát jelez. Ha a vezető mellettin is ülnek, akkor nem gyullad vissza. Ha valaki tud ebben segíteni, akkor írja meg tapasztalatát: andras.papp@freemail.hu.
Hibalista
- Semmi. Üzemanyagszint mérő?
Ide hordtam szervizbe
Kérésre szívesen megadom. Elektromos dolgohoz nem ért, de jó, olcsó, gyors és becsületes, soroksári. Emilre küldöm: andras.papp@freemail.hu
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Mitsubishi Lancer 1.6 GLXI | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
