Nyugalom, béke és csend, apró szépséghibákkal
Szöveges ítélet
Az egész gyerek koromban kezdödött, nem volt soha Mercink, de ha láttam egyet, hacsak egy ütött kopott állólámpás vagy zöldséges taxit, rögtön be akartam szállni, de minimum odamentem megnézni, hogy van-e csillag az elején. (A többségén már nem volt)
Nem múlt el a gyerekkori vágy, mire felcseperedtem még jobban eluralkodott rajtam a vágy, hogy birtokolhassak 1 Mercit. Kamasz koromban is folyton a hirdetéseket néztem, még a legleharcoltabb példányok is elbüvöltek, teljes rózsaszín köd. Meglett a jogsi, de az csak azt jelentette, hogy elkérhettem ugyan a családi igáslovat, de Mercit azt nem vehettem.
Késöbb, gazdasági okokból birtokomba került egy öreg Hyundai Accent (Addigra már értettetem, hogy 300 e Ft-ból használható csillagost nem veszek), az halál megbizható volt, A-ból B- be elvitt, de halál unalmas is, több kellet nekem ennél, ami amúgy józan nem autó, vagy merci buzi embernek teljesen elég lenne, hisz alig evett, nem romlott el, olcsó volt fentartani, napi ingához tökéletes.
3 éve, végre összeáltak a dolgok, kilátásba került az autócsere.
W124-et akartam, W210 lett. Kritériumok a következők voltak, a makulátlan állapoton felül:
Legyen Benzines, manuális váltós, ne legyen kombi, ne legyen bör, a többi felszereltség nem számított, Max. keret tokkal vonóval 1.3 millió forint.
Itthon nem találtam kedvemre valót, ezért elkezdtem nézegetni mi van a németeknél. Van egy echte német ismerösöm, ö konpenzálta a nem létezö német tudásomat ha telefonálásra került a sor, mellesleg ö is Mercedes tulaj/fan.
3 hónap, és több mint 20 ismerös által felhívott / megnézett kocsi után (neki ez kikapcsólódás volt, de azért sok sört kapott cserébe :D), meglett az idealis tuti vétel, egy 1999/09/01 -es gyártású, szóval már facelift-es, E200 Classic, gyönyörü bordó színben, 73.000 km-el, 2000ccm szívó benzines, manuális 6os váltóval,manuális klíma, tempomat, multikormány, 6 légzsák, elektromos ablak és tükör, elektromos elsö ülés állítás, gyári Becker (kazettás!) radio, faberakás. Ezen kivül semmi más, olyannyira semmi, hogy még a kormány sem állítható, tipik Merci, amit nem fizetsz ki a szalonban, azt nem is rakják bele. (A hyundaiban állítható volt, mert azt már elvileg adták a klímához, nem tudom én használtan vettem), szép ballonos gumikon vírított, és mivel classic, nincsenek rajta króm díszlécek meg króm belsejü kililincsek, mint az elegance-on, és nincs leültetve, mint az avantgarde, ami jól néz ki, de a magyar útviszonyokhoz jobb a classic magasabb fútómüve.
Szóval Mercedes mércével full alap, de engem az állapota fogott meg, tényleg hibátlannak bizonyult. Most jön a közhely, idös bácsié volt, és garázsban állt, a nemdohányzó nem stimmel, mert látszott a szivargyújtón, hogy használták, de nem volt dohos szagú a beltér.
Amikor hazafelé tartottam vele, rájöttem, hogy ez tényleg papi auto, a német autobahn-on már új korában sem lehetett sztár, a maga 136 lóerejével és 1,5 tonnájával, valamint csekély nyomatékával. Ezt városban kompenzálja a kedvezö fokozatkiosztás, a 6-ból az elsö négy jó rövid, az 1-es tényleg csak az elinduláshoz kell, viszont a 6-osnak 90 alatt semmi értelme, ezért forog 140-nél 3500-at, ami benzines létére nem sok, ilyenkor 7 litert fogyaszt. Cserébe ha mondjuk országúton 90-nél elöznél, nyugodtan vissza lehet pakolni 4-esbe, söt 3-asba is, mert amugy hiába nyomod, nem fog megindulni, 3000 alatt csak vonulni lehet vele. De ezeken nem is csodálkozom, elfogadtam, nekem így tetszik, nem szoktam állatkodni vele.
A szigórú értelemben vett város sem az ö müfaja, itt 9-10 litert eszik, viszont parkolni könnyü vele, mert hiába nagy, minden sarka jól látszik, valamint a fordulóköre is nagyon jó, sokkal job mind mondjuk egy nála egy kategóriával kissebb elsökerekesé.
Szóval összegezve, utazókocsi ez, 130-140 km/h tempóval a világból is kimegy. Belül megdöbbentöen sok hely van benne, több mint mondjuk egy W124-ben, magam mögött elférek pedig 194cm/100kg vagyok, sok kocsiban még elöl is szükös, ezt tapasztalatból mondom, pl. egy zsír új 2014-es 6-os Mazdában állandóan benne volt a térdem a középkonzolban, pedig hátraraktam az ülést amennyirre lehetett, akkor meg a pedálokat nem értem el normálisan, meg nekem az ülés is szük volt, pedig a 6-is is szép nagy kocsi, de nekem valahogy nem kényelmes.
Mindegy is, sokaknak meg a merci nem az, a lényeg, hogy nekem ideális, az ergónómia is fullos szerintem, minden kézreesik, igaz ebben az alap változatban nincs is sok bizgentyü a müszerfalon, de minden világos, egyedül az olajnyomásmérö hiányzik nekem, az a régebbi mercikben hasznos volt szerintem.
A kormány a másik ami nem az igazi, kicsit döglött, úgy halottam a Mercedes ennél a típusnál vezette be a fogaslécet, volt is szerencsém egy W124-eshez, annak a gólyópályás kormánya sokkal jobbnak érzödik, ez van.
Cserébe a fútómüve egy álom, stabil, kényelmes, az enyémben nem töröttek a rúgók, nem áll úgy a kocsi mint egy terepjáró, vagy orral farral felfele, mint a hazai állomány fele az utángyártott rúgók miatt. Azt mondják a szakik, hogy a fútómü sokkal szerelöbarátabb, mint a régebbi 124-esnek, ennek okát nem tudom, elhiszem.
Viszont a kaszni. Az nincs olyan jó. Szeretne vasoxiddá visszaalakulni a drága, én nem nagyon engedem neki, állítom nincs olyan W210-es a világon, amin ne lenne legalább egy morzsányi rozsda, még ha nem is látszik, mert sunyin rohad, nem mutatja. Az enyém még állítólag teljesen jó, csak az elsö sárvédöket kellet javítani, típus jellemzö, hogy az elsö lökhárító találkozánál kezdenek el rohadni. A bölcsöt is megnézettem, az jó, pedig sok pápaszemünél alattomosan el tud porladni, felülröl nem látszik, volt már akinek el is tört, csúnya vége szokott lenni, olyankor az eleje szépen lekoccol az aszvaltra, nem kell részleteznem, hogy ez mivel jár...
Az a baj elvileg, hogy vízbázisú a festék, ami megeszi a vasat, a mai járgányokon is az, de a 90-es években ez még gyerekcipöben járt, ez megmagyarázza, hogy sok korabeli auto jobban rohad, mint 80-as évekbeli társai, pl. a Golf 3 is jobban rohad, mint a Golf 2, ezt sokan mondták, de más példák is vannak. Én garázsban tartom, rendeszeresen ellenörzöm a kasztnit/alját, ehhez is kell egyfajta elfogultság, sokan besokkalnának/besokkaltak ettöl, idegesítö tud lenni a rozsda nagyon, föleg hogy tudod, hogy kiküszöbölni nem lehet, csak folyamatosan kezelni..
Amúgy a mechanikus részei nagyon sokat bírnak, sokfelöl halottam már fél-egymilliós futásteljesítményeket is, mondjuk az enyémben még 150e sincs, szerintem ez már nem megy fél milliót, mert én kb 20 ezret rakok bele évente, addig már el fog rohadni.
Az elektronikájával nekem még nem volt gondom, de hallotam csúnya dolgokat, pl. bedöglött motorvezérlök, egyebek, bízom benne, hogy mivel az enyém tényleg a típus legalapabbja és folyamatosan karban tartom, nem lesz vele gond.
Párszor mentem vele óra szerint 210-et, sokáig tartott mire elérte, de akkor is nagyon csendes volt, a vicc, hogy csendesebb mint a zsír új Mazda 6, pedig az megy 230-at, látszik, hogy ezeket nagyobb sebességre tervezték, stabilabb is sokkal. Tudom nem egy kategória, a mai mercik gondolom még csendesebbek, de nekem olyan akkor sem lesz, ha ne adj Isten lenne is rá pénzem, nekem azok már nem az igaziak.
Még egy dolog, a hátsó ülés nem lehajható a limuzin kivitelnél, mert az ülés és a csomagtartó között van a 65 literes tank, de cserébe nagyon mély a csomagtartó, nem tudom hány literes, 500 biztos van, és rendes pótkerék van alul, ami ugye tutdjuk, ma már szinte elérhetetlen luxus némely autónál. Nekem speciel volt egy szitum, mivel olyan jók a magyar utak hogy minden második tócsa alatt kátyú van, hogy durrdeffektem volt, és javíthatatlan lett a gumi, jól jött a "normális" kerék.
Azért egy dologgal el kellett "csúfítanom", raktam rá egy szett 17"-os SLK felnit, csak hogy ne legyen annyira papis, megnézettem, stimmel rá ez a kerékméret, ez a legnagyobb amit erre a kivitelre rá lehet rakni, és hát megnézik bizony így az autót, csak nem tudják, hogy szép a bordó mögött állandóan ott fenyeget a rozsda.
Összegezve, nekem bejött, szép is jó is, vegyesben elvan 8,5-el, ekkora autónál nekem belefér, nem egy erömü, de vidékre elég. Sokaknak nem ez az ideálja, de nem lehet mindenkinek egyforma kocsija, az elég unalmas lenne.
Hibalista
- Kuplungmunkahenger - 8500Ft+munkadij, Izzók - aprópénz, Apró rozsdák javítása - 80.000 Ft, Ezen kivül kopó fogyó alkatrészek, fékbetétek + elsö tárcsák egyszer - KB. 35~40.000 Ft, gyertyák kétszer - NGK márkájú ~ 1000Ft/db, ultrahangos injektortisztítás - 8000Ft + áfa (jó itthon a benzin), fékolaj, pollenszürö. - Szigórúan 10.000km-ént olajcsere, mivel sokat megy városban + szürök, ez szokott lenni KB. 20.000Ft mundijjal együtt, nem vészes, megéri. - Akksit idén cseréltem, még a gyári 1999-es fehér színü, kék Mercedes-Benz feliratos volt benne - 32.500Ft, mert 74Ah -os való bele.
Ide hordtam szervizbe
Szeged, Nem akarom megnevezni, lassú, kokány, utólag kiderült az alkatrészek árával büvészkedett, minding azt mondta, pici pénzért megcsinálom, "csak" az alkatrész drága, mindenböl (szürö, olaj,stb) a legolcsóbbat tette bele, én meg a legdrábbat fizettem, válás lett a vége..
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Szeged, Cserzy Mihály u.Gyorsak, jól dolgoznak, nem drágák, nem az alkatrészen akarnak kaszálni, hanem a jól elvégzett munkán, ami szerintem korrekt.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 73400 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | accent | Következő autója? | marad ez, míg szét nem rohad |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
