Nem adom el!!! Mert nem tudtok jobbat mutatni!!! :-P
Szöveges ítélet
Mindig is szerettem volna Mercedest...de sokáig féltem tőle, hogy drága, sokat eszik, drága hozzá minden...
de eljött a pillanat, mikor eldöntöttem, hogy ha törik, ha szakad veszek egyet...először úgy gondoltam, hogy egy C osztályt, de aztán felhivtam alkatrészügyben egy boltot, hogy tájékozódjak, és azt mondták, hogy az alkatrészárak miatt ne vegyek C-t, mert nem olcsóbb mint az E-hez...
Én csak abból gondoltam ezt, mert előtte Opelnél tapasztaltam, hogy nem mindegy, hogy Astra, Vectra, vagy Omega...mert tetemes az alkatrész ár különbözet...
Szóval megvettem az álmaim autóját...egy Mercedest...
de nem volt egyszerű...
hónapokig kerestem, és nem találtam olyat ami megnyerte volna a tetszést...legalább 20-at személyesen is megnéztem, kipróbáltam...de nem...
az volt a baj, hogy dizelt akartam, abból is vagy 290-et, vagy 300-at, és minden látszott, hogy ez már úgy került be az országba, hogy kint volt benne 600 ezer, itt most meg egy kis polir, motormosás..aztán visszatekert órával áruljuk is...és ezért van a sok népitélet, amiben rossz a W210-es mert nem jó autót vettetek...sajnos rengeteg a lestrapált, nem jól karbantartott példány...amit fillérekért behoztak, majd drágán eladtak itthon...
Aztán egyszer megláttam egy hirdetést...egy nagyon megkiméltnek, nagyon szépnek hirdetett benzinest
viszont olcsó volt...akkori 2006-os juniusi viszonylatban a 2,49 millió Ft nem volt sok egy ilyen autóért...
Már telefonon lebeszéltem, hogy nézd nagyon sok autót megnéztem már, ismerem minden lehetséges baját az autónak...csak akkor megyek, ha tényleg jó, mert nem akarok feleslegesen utazni...azt mondta tényleg jó...
megnéztem, és ott is hagytam gyorsan a gyönyörű az 5 éves 2.0 DTI Opel Vectrámat(gyönyörű volt, keveset evett, viszont cserébe már öt évesen rohadt, de olyan szinten... ) meg még rá is fizettem 400 ezret...
életem legjobb döntése volt...mármint ami az autókat illeti :-)
Az autó 1997 12. Havi, 98 január első magyar forgalomba helyezés, én vagyok a második tulajdonos, az első tulajdonos a japán nagykövetség volt.
Sokan erre azt mondják, mikor meglátják egy ilyen hirdetést, hogy na, akkor ez egy széthajtott, 20 ember által vezetett lestrapált autó…
Lehet, hogy akár 20 ember is vezette, de ha igen, akkor nagyon óvatosan, és vigyázva.
127ezer km volt az órában, összes szerviz természetesen dokumentálva, lehet a japánok nem igazán biztak a magyar szervizekben, mert az első év szervizei mind bécsben történtek…
Nekem szerencsém volt, én belenyúltam egy nagyon megkimélt, jól szervizelt példányba, és ráadásul olcsón…
Mert egyébként ez pont az eladhatatlan kategória…2,4 V6 benzin…az átlag családos ember erre azt mondja, hogy túl nagy, meg nem birja tankolni…
Aki meg nem bánja a köbcentit,meg van pénze tankolni az meg jóval nagyobbat vesz, ráadásul erre már hitelt se nagyon adtak, akinek meg van ennyi pénze egyben, az általában egy jóval fiatalabbat vesz részletre…
Nem mondom, hogy egy rakéta, de a 170 lóerő, és a jó áttételű váltó szerintem bőven elég, nagyon jól gyorsul pillanatok alatt fenn van 200-nál, és lehet is szépen tartani hosszú távon is…nem próbáltam a végét, a gyári adatot 223-at ki lehet hozni belőle simán GPS-el mérve, tovább nem akartam erőltetni…
Az autó nagyon kényelmes, a rossz magyar utakat jól csillapitja a futómű, engem kicsit az zavar, hogy túl lágy, hajósan ringatózik, de hozzá lehet szokni.
Felszereltségében pedig még most is megállja a helyét a mai mindennel telezsúfolt autókkal szemben.
Vezetni pedig…mint ahogy más is emlitette már, megtanit ez az autó, hogy lehet nyugodtan vezetni…érzed, hogy van alattad egy autó, ami megbizható, amit nem akar mindenki levillogni, akit sávváltáskor elengednek, stb…
Többé már nem akarsz sietni, legyorsulni mindenkit a pirosnál, nem akarsz állatkodni…ahogy szoktam mondani ezzel már nem vagány, hanem ciki, ha kilinccsel előre érkezel egy kanyarba… :-D
Jut eszembe, amit hiányolok, az az ESP, jó lenne…
Ha valaki ilyen autót vesz, mindenképpen ESP-s modellt válasszon. Nagyon ritkán kell, mert csak a havas úton hiányzik, de akkor nagyon…teszi a dolgát a kipörgésgátló, és csak akkor csúszik ki a hátulja, ha a határokat feszegeted, de én jobban örülnék, ha lenne…bátrabban mennék bele egy-két kanyarba, mert azért ha elindul egy ekkora autó feneke a kanyarban nem olyan egyszerű összeszedni…gázzal, ellenkormányzással lehet gépészkedni, amit én meg is teszek, még élvezem is…de nem biztos, hogy erre képes lenne a párom is, aki nem pont a Sega rallyn nőtt fel, mint mi férfiak :-D
Egy szónak is száz a vége ESP terén, én imádom a hátsókerékhajtást, és a téli pár nap bosszankodás miatt eszembe se jutna lecserélni elsőkerekesre…de még egy ESP-vel felszerelt másik Merci-re se, mivel tudom, hogy az én autóm jó, és még bizok benne, hogy sokáig az lesz, és egy másik használt autó, az megint lutri ugye…
Szóval 4, és fél év, illetve több mint 100 ezer km után azt mondhatom, hogy jól választottam, és nagyon meg vagyok elégedve…ez az autó, még közel 10 évesen is hozta a 3 év, vagy 100 ezer km garanciát, mert egy két apróságot eltekintve, amiket emlitettem a meghibásodások részben sose romlott el…
Ja, azt tegyük hozzá, hogy a négy és fél évből kettő és fél évet külföldön dolgoztam, az autó itthon pihent felbakolva. 3 havonta jöttem haza egy-két hétre…és tudtam, hoyg van itthon egy autó, amit leemelek a bakról, beülök, és megyek…
Legvégére hagytam a fogyasztást…mikor megvettem az első fél évben nem evett többet 12-nél, de nem is evett kevesebbet 11-nél…na ez volt az az időszak, mikor élveztem, hogy erős autóm van, és tapostam neki…
Mostanra lehiggadva, de azért még mindig az autósok között a gyorsabbak, sportosabbak közé tartozva télen-nyáron 10 liter körül…van amikor 9,6 van amikor 10,4 én mindig csurig tele tankolok,addig amig a pisztolyt hiába nyomkodok, egyből tilt… aztán a megtett km-ből, meg a valós üzemanyagfogyasztásból kiszámolom…és én vagy Budapest, vagy autópálya…
Ja, az autópályán általában nem jövök ki a belső sávból, mert folyamatosan előzök…tehátt nem 129-el csoroszkálok, hogy ne egyen sokat az autó…
130-al…persze…többel tudjátok nem lehet :-P
Ha valaki nem nagyvárosban él, és kint autózva pedig betartja a sebességhatárokat az autópályán akkor 9 literben megáll a fogyasztás…
Mivel most kicsit messze dolgozok a lakóhelyemtől, minden nap elég jelentőst km-t autózok, ezért úgy döntöttem beleszereltetem a gázt…nekem a jelenlegi használat mellett a 320 ezres átalakitási költség kicsit több mint fél év alatt megtérül…
Utána majd jelentkezem!
Szerintem egy nagyon jó, nagyon megbizható, kényelmes autó, ami még 13 évesen is gyönyörű...szerintem...
A cimet azért választottam viccesen, mert az az igazság, hogy sokszor gondoltam már, hogy kéne vennem új autót, le kellene cserélni...de csak mert már megvan rég...és ugye férfiak valljuk be, hogy mi vágyunk az újra...aztán elkezdek keresgélni, és nem találok olyat amibe szivesen átülnék, kisebbe, gyengébbe semmiképp...sajnos az újabb E osztály belseje már teljesen más, sokkal kisebb a helyérzet benne...S osztályból a 98 utáni ugyan tetszik, de félek tőle, mert ha kifogok egy xart, akkor rámegy a gatyám...pedig az lesz a vége úgyis, hogy ha ez kikopik alólam akkor átülök egy fiatalabb S osztályba, de most még egyelőre húzom-halasztom...most hogy még rá is költöttem egy valag pénzt eszembe sincs eladni...
Hibalista
- Itt inkább felsorolom az összes dolgot, ami történt az autóval: - ahol nincs munkadij irva, azt én csináltam, igy nulla Ft, az apróbb párezer Ft-os kopó alkatrészeket nem mindig irtam fel...bocsi... - folyadék cseréket szintén nem irom fel ide...mindent a szokásos időben, motorolajcsere, szűrők cseréje 15 ezrenként, fagyálló 3 évente, fékolaj, szervoolaj 2 évente...ja, az olajszűrő betétes fillérekből cseréled, a levegő, meg a pollenszűrő együtt 5000 ft körül van... - - 2006. 07 hó - hátsó lengőkarban un. "geleng" csere, 17.000 Ft munkadijjal együtt...kerenként több mint 10 szilent van az autón...ha cserélni kellene se drága, mert az összes együtt nincs annyi, mint más autókon az a három amit cserélni kell...de a lényeg: nem kell cserélni...mert nem mennek ki...ez alól kivéve ez a geleng nevezetű dolog ami nálam 100 ezret bir...gondolom ez kapja a legnagyobbat a keréktől... - - 2006.09 hó 132.000 km-nél - fékbetétek+ tárcsák cseréje 42000 Ft alkatrész - utána hátsó betéteket kb 30 ezrenként elsőt 60 ezrenként kell cserélni...és a tárcsát én csak azért vettem, hogy mindig legyen csereszett, hogy ne kelljen az autónak kerék nélkül lennie, amig a tárcsa szabályoztatáson van... - - 2006.11 hó 137.000 km-nél - fagyálló csere, hosszbordásszij csere pár ezer Ft - - 2007.01 hó - műszakinál cseréltek egy fékcsövet 10 ezerért szerintem semmi baja nem volt, előtte átnéztem...gondolom valamit kellett találni...10000 Ft - - 2008.03 hó 161.000 km-nél - váltóolaj+szűrők, difi olaj cseréje, kis irányitókar az első stabilizátoron csere. Ez összesen 40.000 Ft - ez a kis irányitókar meg az első futómű örökös baja...évente mindig kimegy...cserébe szervizekben 10000 ft-ba kerül a két oldal cseréje...ebben az alkatrész is benne van... - a váltóolaj, szűrűról annyit, hogy elvileg sose kéne cserélni...egy gondos gazda viszont megcsinálja sztem, ha nem akarja, hogy széthulljon a váltója... - - 2009.02 hó 192.000 km-nél - hát tönkrement a vizpumpa...kicsit elszomorodtam, mert ez ugye elromlott...autó majdnem mozgásképtelen, épphogy eljutottam vele a szervizig...ez az első hibája az autónak, ami nem egyszerű kopó alkatrész...kérdeztem a szerelőtől ez szerinted oké, hogy ez elromlik? - mondta, hogy nem, nem oké, mert ez még a gyári vizpumpa, ezt már le kellett volna cserélni...szóval, ha egy vizpumpa beadja az unalmast 192 ezernél akkor inkább örüljek... alkatrész 25000 Ft munkadij 10000 Ft - - 2009.10 hó 214.000 km-nél - elhatároztam, hogy kicseréltetem a váltó (6500 Ft), és a motortartóbakokat(16000 Ft), mintha más autóm lett volna..csend, remegés mentesség, mintha egy villanymotor járna az elejében...MEGÉRTE!! - illetve a "szokásos" kutyacsont csere(8000 Ft) az egészre a munkadij 13000 Ft - - 2010.02 hó 224.000 km-nél - újra geleng csere a hátsó futóműben, 14 ezer Ft+ munkadij...ami max ötezer lenne máshol, de engem ott átcsesztek...azt mondta a szervizvezető, hogy két ember dolgozott rajta három órát, az hat rezsióra azaz 30 ezer FT!!! mondtam, hogy ember, én nem fogok itt cirkuszolni, de most láttatok először, meg utoljára...ezt az alkatrészt nekem már cserélte 1 azaz egy szerelő, és leraktam a kocsit, és egy óra múlva már hivott, hogy mehetek érte...erről ennyit...a szerviz egy Mercedesre szakosodott rabló banda az M5 kivezetőjénél, sajnos a nevét elfelejtettem... - - 2010.11 hó. 237.000 km-nél - elhatároztam, hogy most úgy viszem műszakira, hogy mindent ami létezik megjavitok az autón, még jópár évig használni akarom, úgyhogy ráköltök egy kicsit... - engem már zavart a motor hangja, kicsit már nyúlt a vezérműlánc, ezért hangos volt...a szerviz szerint még hülyeség cserélni, de ha engem zavar, akkor megcsinálják szivesen...én meg úgy voltam vele, hoyg az autó még sokáig meglesz, ezért ne hangoskodjon nekem...a szokásos merci betegsége ennek is megvolt sárvédőivek...a két első sárvédő csere...a hátsó javitóiveket is megvettem, de miután a lakatos lecsiszolta a rozsdát az ivről, azt mondta, hogy ez az iv még igy is kétszer olyan vastag, mint a javitóiv, úgyhogy csak fényezés...illetve ha már szét volt bontva a motor, akkor az összes olyan dolog cseréje, ami bajt okozhat...az olajhűtőnél kicsit csepegett az olaj...van két gyűrű benne...csak gyári van hozzá drágán...nem érdekel...csere ha már szét van bontva...meg az összes olajcső, kartergázcső cseréje, ami már pvc szintre keményedett majdnem 13 év után...ki tudja mikor száll el vmelyik...csere... - de akkor nézzük ennek a mutatványnak az árait: - - sárvédő: 16ezer/db - fényezés: 40 ezer Ft - szelepfedél tömités: 6800 Ft a két darab - vezérműlánc: 27ezer Ft - feszitő patron: 13800 Ft - az összes cső, amit emlitettem: 9500 Ft - olajhűtő tömités: 11000 ft a két darab - munkadij összesen: 30 ezer Ft...hozzáteszem itt a munkadij nagyon nagyon baráti bolt, mert szó szerint barátaim csinálták a fényezést, a lakatos munkát, és a szerelést is külön külön... - - hát itt tartok most ...sajnos kopog a bal eleje kicsit, a lengéscsillapitó szilentje van kiverődve...persze külön nem lehet kapni, igy kénytelen leszek lengéscsillapitókat venni előre, ami SACHS-ból, ami állitólag nagyon jó 13800/db... - pedig most voltam műszakin, és a lengéscsillapitók tökéletesek...mármint csillapitás szempontjából... - - ezenkivül, ami már 4 éve fenn álló probléma, csak nem érdekel, az az, hogy a mindkét hátsó elektromos ablak rossz...sajnos az ablakemelő szerkezeten egy műanyag csiga van, amin tekeredik a huzal. és ennek a csigának elkopnak a hossz menetei, és feltekeri a huzalt :-( ez a csiga peremezve van a szerkezetre, nem cserélhető, nem lehet külön kapni, csak egyben az egész szerkezettel...de az se lenne sok, mert 13ezer/oldal...de nem érdekel...mert az esetek talán 10 %-ban foglalt a hátsó ülés, és fűtés-hűtés minden van hátul is..igy az ablakra akkora szükség nincs... - Egy bajom van még…a klima…mechanikus, és rosszalkodik...ami történik: elmegy a gáz 4 nap alatt…már a harmadik szerelőnél voltam, aki mindig azt mondja, hogy az előző átvert, és nem töltött bele gázt… - ő nyomáspróbázta, bőven a maximum felett órákig tartotta hideg-meleg-járó-nem járó motornál…átnézte az egészet, és hibátlan a klima…igy van...tökéletes működés…eltelik négy nap, és elkezd a jéghideg helyett langyosat fújni… eltűnik a gáz, hogy hol, senki se tudja…majd most tavasz előtt elviszem egy ajánlott klimaspecialistához, akit még állitása szerint autó nem vert át…hát majd megirom a fejleményeket - - Mindent egybevetve én rájöttem, tapasztaltam, hogy a Mercedeshez - 1.olcsó az alkatrész - 2. nem is nagyon kell venni - - a szokásos szervizek szűrők, fékek cseréje, szilentek cseréje minden eddigi autómnál (VW, audi, opel)sokkal drágább volt... -
Ide hordtam szervizbe
BP 18.ker PILISKÓ autószerviz Szinte mindennel ide hordom az autót...nagyon korrektek, nagyon jó áron, gyorsan, jól dolgoznak. Azért csak 9 az osztályzat, mert vannak dolgok, amiket nem tudnak vállalnak be...ahhoz spec Mercedes szerszámok kellenének...de nem is várható el tőlük, hogy minden tipushoz legyen mindenük...
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 127000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Vectra 2.0 DTI | Következő autója? | Csak Mercedes...ha terepjáró, akkor esetleg Toyota |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
