Nagyapa luxus
Szöveges ítélet
Én Németországban élek ezért ottani darabot is vásároltam.
Nem volt elnyúzva, a belseje még ma is mintha csak 40e km lenne benne. Full extra (ohne navi). Minden van benne amire az ésszerűség keretein belül szükség lehet.
Kényelmes. Ez egy nagyon fontos pozitív tuladonsága. Csendes, amikor beülsz és magadra zárod a vaskos ajtót, olyan érzésed támad, mintha egy páncélterem ajtaja zárult volna be mögötted. Semmilyen zaj nem képes igazán zavaró zajszintet megütni odabent. Sok a hely, a kapcsolók kézre állnak, ergonómia jó. Az utasaid is részesei lehetnek ugyanennek. A futómű is jól teszi a dolgát, természetesen nem sportos karakter. A motor is hozzáteszi a magáét eme nagy globális komfortérzet kialakulásához. 4200ccm, tehát sokat magyarázni nem kell. Alulról nem annyira nyomatékos mint egy modern 3L feletti turbódízel, de semmi ok panaszra, ha kell belefeszít az egyébként nem annyira kényelmes kialakítású(!) ortopéd ülésbe (légpárnákkal állítható).
A fogyasztási képlet nagyon egyszerű, autópályán 11-12L, városban 20L.
Egyszóval meg vannak a betegségei, drága fenntartani, de csendes, kényelmes és erős autó, ami arra lett kitalálva, hogy kiszolgálja a benne ülőket.
Nem több nem kevesebb.
Hibalista
- Sebességváltó generál - Még nem romlott el amikor megcsináltattam, de az autó integrált számítógépe akkorra már 200 feletti alkalmat rögzített amikor korrekcióra volt szükség az elektronika részéről a váltó mechanikai hibájának ellensúlyozására. Magyarul a zökkenőmentes váltás eléréséhez. - Az ötsebességes automataváltó állítólag nem bírja sokáig. Nos nálam 150e km-nél kezdett a hátramenetbe kapcsoláskor kicsit ugrani, illetve a kilométerek növekedésével a városi forgalomban gyakori visszakapcsolások is kezdtek egyre észrevehetőbbé válni. Ez lehet, hogy sok mindenkit nem zavart volna, de engem igen. Továbbá innen már csak idő kérdése, hogy mikor megy tönkre a váltó (ami lehet csak még 50e km után történt volna meg) és kapcsol az elektronika minimál üzemmódba, amikor is csak a 2-es fokozat használható. - Mi lett kicserélve? --> Minden ami mozgó mechanikai alkatrész belül. - Költség: 2300€ (számlával) - - Szélvédőmosó fecskendője (szelepes megoldás) - Ár: 50€+munkadíj, kb 70 € - - Katalizátor (mindkettő) - A belső kerámia rész eltörött (elfáradt) ezért csörgött a nyavajás, illetve nyilván nem végezte úgy a dolgát ahogyan kellett volna. Csere. - Nekem kompletten cserélték mindkettőt, de nem újat hanem egy karambolos, kevés kilométeres autó darabjait építették be. - Ár: 700€ (számla nélkül) - - Jobb első rugótányér - A Hungárián megadta magát. Típushiba. - Ár: 30e Ft (Magyarországon, szla nélkül, szakinál --> azonnal szükségem volt az autóra így nem volt idő sokat pepecselni) - + autómentő - - Korrózió - Nagyon gyatra korrózióvédelem. - Hol? --> minden ajtónál a küszöb belső peremen (ahol nem is éri víz!), J1 ajtó alsó sarka, hátsó sárvédők kerékíve. - Nem harapódzott el, de már észrevehető. - Ár: 1500€ (lakatolás+fényezés - szla nélkül) - - Ezen kívül, eddig csak a szokásos kopó, elhasználódó komponensek (izzó kicsit gyakran, ablaktörlő, olajszervíz, téligumi, fékek, klíma utántöltés) - - Egy általános tanács. Duplázd meg egy normál állapotban lévő példány vételárát és akkor közel állsz az egy évvel későbbi összkiadásokhoz amik után már nem várható nagyobb kiadási tétel. Mindez persze csak akkor igaz, ha nem vagy igénytelen dinnyéscigány és karban tartod az autódat.... -
Ide hordtam szervizbe
Ismerős
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 141000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 24000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 17 l |
Előző autója? | BMW 730ia | Következő autója? | még maradok a Benznél |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.2/10) |
