A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » E (1995-2002)

E 2.0 Benzin 

Az ítélet értékelése
1,0(1 db)

Mindössze fél év alatt történt,de.........

Szöveges ítélet

Megkezdem nem eseménytelen történetemet a jogosítványtól egészen máig.Munkám során rengetegek utazom belföld/külföld,23 éves vagyok a felmenőimmel közösen egy családi vállalkozásban élünk/dolgozunk.Nagyon sokáig nem jelentett gondot,hogy jogosítványom legyen,mindig közösen utaztunk valamelyik kollégámmal beszállítokhoz-megrendelőkhöz stb.Kezdtem felnőni a feladathoz így már egyre inkább kellemetlenebb lett számomra,hogy sofőrrel és díszkísérettel utazom,sőt sokszor olyan megbeszéléseken vettem részt amit elég lett volna,ha csak én hallok.Így 2010 Februárjában letettem a jogosítványt,azóta kb.egy km korlátos új autó garanciáját letekertem,nem tartom magam a hétvégi sofőrök közé,tehát van tapasztalatom,hogyan is kellene egy autónak megbízhatóan működnie.
Utolsó vizsga(jogsi) előtti hetekben teljesen véletlenszerűen találtam egy 91-es 124-est.Nagyapámnak az időben szintén volt egy 220 Benzin 95-ös gyönyörű full-full automata gyári E-class ami persze nekem nem kellett,majd én veszek egy másikat.(közben fillérekért megváltunk tőle amiért a mai napig verem a fejem a falba,evett vagy 8 litert)Meglett a gép,rettenetesen csúnya ecset fényezés-koszos belső zúgtak a kerékcsapágyak-difi klímásnak volt hirdetve kompresszort hűtőt nem találtunk csak egy kapcsolót a műszerfalon-gondoltam,ha a beltéri benne van a többit megveszem bontóban,automatát akartam de ez manuális volt,de ez sem érdekelt,rögtön beleszerettem ,mert első auto és merci egy álom volt AKKOR.Hazahoztuk vagy 2 hengerrel,mert a többi nem ment.Közben elterveztem,hogy szép lassan rendbe teszem és lesz egy szuper járgányom.Másnap széttúrtam az autót és,persze nem szép lassan csináltam hanem akkor most mindent megcsinálok és zsír lesz.A motorban az istenért nem sikerült életre hívni az összes hengert.Sebaj kaptam az autó mellé egy motort is-a kettőből lesz egy.Közben kapott egy teli fényt is,hogy ne úgy nézzen ki mint egy zöldséges.A motort kicseréltük természetesen akkor időszakos műszaki új forgalmi ismét egy rakás pénz.Benne a másik motor zsír-közben jogsi is kézben-mehetünk.El is indultam én,de egyszer csak úgy kb.5km után rángat kis fordulaton,gyertya csere-most jó.Hétvége barátok Balaton,odafelé remekül utazunk megálltunk ebédeltünk séta a parton irány haza-azt hiszem csak a szerencsén múlott,mert,hogy olyan szinten rángatott,hogy azért kellett bekötni magunkat nehogy kiessünk.Itthon agyalás mi lehet-talán gyújtó kábelek trafó.A trafót még itthon kicseréltem a kábeleket pedig a barátom rendelte meg azért pedig bementem Kecskemétre.Á mondom kicserélem itt kár volt mert 1 egész napig próbáltuk újra elindítani míg végül ugyan olyan rángatással hazajöttem vele.Újra agyalás akkor ez jött ki:-computer-lambda szonda-vákuumcsövek,akkor csere mind,probléma maradt.Közben full új kipufogó rendszer hátha az is bejátszik.Motorban csere-szelepszár szimmeringek,dugó,gyűrű tömítések.Továbbra is ott tartunk ahol a part szakad.Megint agyalás,Injector-csere,mintha kicserélték volna.Örültem végre jó az autóm!Felbátorodva ezen elindultunk a párommal Pestre vásárolni,az autó hibátlan jól megy veszi a fordulatot nem rángat nem dadog.Parkolóba leraktam,bevásároltunk-indulnánk haza indítok egyszer istentelen nagyot durran,édes istenem már megint mi történhetett?! Géptető fel szűrő ház le,a pillangó szelep olyan szinten felragadt,hogy egy a csomagtartóban talált vas darabbal vertem vissza,így összeszorított fogakkal de végül hazaértünk.Emlékezetem szerint soha nem volt olyan,hogy gond nélkül eljussak vele A-ból B-be.Ekkor fogant meg bennem,hogy eladom,ezt már nem lehetett tovább csinálni,olyan 8-900.000 ft-ot költöttem rá és 550.000-ért adtam el.Kicsit még visszakanyarodok az eladáshoz.Kecskeméti autó kereskedő barátomhoz bevittem,hogy adja el,közben a neten is hirdettem.Jött egy vevő a netről-hív úton vagyunk-mondom ok itt az autó-Közben hívom a barátomat,hozza el vevő van rá,ő el is indul,de kifogy az üzemanyag,visszamegy kannába tankol majd megint elindul,azaz,hogy elindulna,de az autó sehová nem akar menni,közben úton a vevő,súlyos és hosszú órák telnek el Kecskeméten már mindenki szerel,csak,hogy elinduljon,közben a vevő már csak egy órára van.Egyszer csak hív-megvan a baj ami eddig kínzott egy motorvezérlő kábel,ok gyere-jövök sietek.Én be az autóba 200-al a telephelyünkre ima,hogy a másik motoron meglegyen ez a kábel.Megvan a vevő hív itt van a városban,az autom meg még félúton,kis türelmet kértem,hogy odaérjek.Nem sokra a telefonhívásra megjött a barátom szép ruhában már esett is neki és cserélte(ezúton is köszönöm neki a sok segítséget).Az embernek elmondtuk,hogy ezt majd nézesse meg,ha rosszalkodik az autó.Megnézte tettszett neki megvette haza már nem jutott vele félúton megint megállt és sehová.Azóta ráköltött 100.000 ft-ot aminek persze felét álltam,de még mindig nem jó.DE azóta sem ültem olyan autóban ami azt a feelinget és kényelmet adja mint egy 124-es!Szerettem volna sőt szerettem is meg nem is.Szívemhez nőtt,mert a nagyapámmal ketten szedtük szét raktuk össze és ez bár munka,de nekünk inkább buli volt papa és unoka együtt szerel,ha rossz is volt azért sajnáltam.Na,de elkelt itt az ideje valami normálisat venni,ekkor már Szeptembert írtunk.Találtam kereskedésben egy C 280 benzines automata klímás full-full mercit.Közben megjegyeznék egy történetet:Apám ezelőtt 4 éve vett magának egy Honda Accordot,úgy rémlik olyan 15.000 euro környékén,használta másfél évig természetesen minden papír rendben névre írva biztosítás stb.fizetve tehát rendben volt.Egyszer épp Spanyolországból hazafelé tartva jön egy telefon az autót lefoglalják,kérdés de hát miért?! A sztori: az előző gazdája bevitte egy bp.-i nevén említve a Király Car kft.-hez,hogy adja el,ők eladták nekünk,de a volt tulajt nem fizették ki(papíron).Már az is érdekes,hogy az előző tulaj 1 év 7 hónap után tesz feljelentést és jut eszébe,hogy hopp ő nem kapott pénzt.A legszebb az egészben,hogy többek között a rendőrségnek is dolgozunk és tároljuk a lefoglalt autókat,úgyhogy az autót elvették,bűnjeles cetlikkel tároltuk a saját autónkat a saját telephelyünkön és úgy 2 hónap után el is vitték.Pénzt,autót azóta sem láttunk és nagyon úgy tűnik nem is fogunk,közben a kereskedés is megszűnt,az ügyvédet fizetjük......de,hogy minek.Jogi személyek az ORFK-nál,a helyi őrsön is több befolyásos ismerősünk van és jogilag sajnos senki nem tud semmit lépni vagy segíteni.Se pénz se autó.Mára mondjuk azt,hogy beletörődtünk,már amennyire lehet ebbe beletörődni.
Folytatnám a 280-assal megtetszett megvettem,kicsit le volt harcolva,de nem vészes,költöttem rá csinálgattam már láttam a végét.Gondoltam itt az ideje átíratom,biztosítást megkötöttem,akkor eredet vizsga,megvolt úton haza,aztán csináltam tovább a dolgom.Úgy kb.20-25 perc múltán jön egy telefon az autót lefoglalják,mert körözés alatt áll,a sírhatnék kerülgetett.A sztori ugyanaz mint apám Hondájánál.Jöttek-vitték ami az enyém vegyem ki,mondom azt a 100.000 ezret amit ráköltöttem 2 hét alatt.Ez senkit nem érdekelt viszik,kivettem a magnóm és a kabátom,fájó szívvel búcsút kellett intenem neki,imádtam full-full-istentelen erős motor-bőr stb....Még most is magamba zuhanok,ha rágondolok,hogy elvették.Telefon kereskedő gondoltuk ezt is cseszhetjük,mint a Hondát,már úgy is telefonáltunk fennhangon a kereskedőnek,és mit ad isten talán az egyetlen egy létező normális nem lehúzós kereskedőt fogtuk ki,elmondta,hogy nyugodjunk meg kártalanítani fog.Persze nem fűztünk hozzá sok reményt.Másnap átmentünk és valóban visszakaptam a vételárat,azaz,hogy 2 lehetőség volt vagy letörleszti nekem x időn belül vagy viszek helyette valamit.Azt hiszem mindenki az utóbbit választotta volna ez a biztos.Kaptam egy Suzuki Swift-et meg pénzt.A Suzukit 350-be hoztam el 3 hét múlva el is adtam 300-ért(azt hiszem ezzel is jól jártam).Na swifti már nincs jöhet valami reméljük maradandó és jó autó.Az álmom még mindig egy gyári E-class a 24-es szériából,bele is szerettem egybe,de sajnos nem tudtam megvenni(a szívem szakadt meg mikor elkelt).Találtam egy C 220 D-t automata klíma,nem fullos,de kellett egy autó.Nem sok lehetőségem volt megvettem,bár egy kicsit tartottam a dízeltől,mert hát nem is volt még meg úgy a család is inkább benzines.Ez sem volt egy matyó hímzés,de elhoztam.2 napig használtam egész megszoktam,főleg azt,hogy nem 10-12-t hanem 5-6 litert eszik.Jóval a piaci ár alatt vettem,de betudtam annak,hogy nem a legszebb.2 nap használat után feltettem emelőre,hogy megnézzem a futómű,kipufogó stb.állapotát.Ekkor láttunk egy lemezt felhegesztve pontosan a kereszttartó nyúlvány alatt ami köztudott,hogy a merciknek oda van beütve az alvázszámuk,egyből le az emelőről már bontottuk is szét a belsejét,hogy lássuk át van-e vágva.Szerencsére nem volt,de ekkor vált világossá előttem az alacsony vétel ár.Legjobban úgy tudnám jellemezni,hogy olyan mint egy Frédi-Béni autó.Kilehet látni a padlólemezen,olyan szinten szét van rohadva,persze akkor már fogtam a fejem,hogy megint súlyos összegekbe fog ez kerülni.Legelőször a Kárpát utcát kérdeztem meg a karosszéria alkatrészekre,ott 260.000 +áfáról kaptam ajánlatot,első felvonásban gondoltam így lesz az olcsóbb ha újat bele és kész.Most már úgy 3 hete van emelőn a karosszéria munka a héten kész lesz,azután kap egy telifényt,a motort rendbe tettem(tömítések,szimmeringek,olaj,izzító gyertya,szíjak stb. Lassan kezdem azt érezni sőt már egyre többen is mondják,hogy nem kellene több mercedest vennem,de ha úgy mélyen magamba nézek,nem nagyon tudom elképzelni sőt egyáltalán nem,hogy valaha is átülnék egy Volkswagenbe,vagy Bmw-be vagy bármilyen más márkába.Nem a presztízs vagy hasonló vezérel,mert mondjuk meg őszintén nem kelt nagy feltünést egy 124-es merci,de ha elém tennének egy új E osztályt és egy 95-96-os szép 24-est gondolkodás nélkül azt választanám,de gondolom sőt biztos is vagyok benne,hogy sok kereklámpás tulajdonosa visszasírja a jó öreg 300-as kazánokat.De nem adom fel és egyszer lesz egy olyan E-class-om amire mindig is vágytam,de addig is befejezem a 220-ast és használom.Hát ez volt az én sztorim nagyvonalakban,remélem tetszett.

Hibalista

- Motor-motor-motor

Ide hordtam szervizbe

Saját szervízünk van így helyben javítottuk,illetve kollégák bevonásával próbálkoztunk.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (1) Évjárat 1991
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (1) Vezetett km 0
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Következő autója? C 220 D,C 280
Ennyire szerette (4) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz E 1995

További ítéletek (139 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)